Herkomst van de deelnemers 1.Vlaanderen 2.Nederland 42% 58%

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
Wat denkt men over euthanasie in Benelux?
Praten met kinderen over de wereld !
KWALITEITSZORG november 2012
Optellen en aftrekken tot 20
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Omgaan met leerstoornissen in het secundair onderwijs
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
Het schoolwelbevinden van Brusselse scholieren
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Gedragsproblemen: Goed onderwijs: de beste preventie Thema 1B 1.
Vergrijzen en verzilveren Antwerpen, 16 november 2012 Paul Schnabel Sociaal en Cultureel Planbureau Universiteit Utrecht.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Scholing gele route ‘de Schakel’ 11 november 2013.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Toetsen als Leerinterventie. Samenvatten in het Testing Effect Paradigma. Kim J. H. Dirkx, Liesbeth Kester, Paul A. Kirschner CELSTEC, Open Universiteit.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Brussel nader onderzocht
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Panel Survey of Organisations. Soepel omgaan met personeel Panel Survey of Organisations Selectief selecteren Kleurt diversiteit de boekhouding? of snel.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Enquête professionaliteit van MRen GMR, SPO Utrecht September 2010.
Op Stap naar het SO versie met oefeningen
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
Auteur: Hans Op het Roodt – naSK2 - docent
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Even voorstellen : Groep 3b
Waar gaat het nou toch om?!
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Ouderbetrokkenheid vergroten in de thuissituatie.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Transcript van de presentatie:

Herkomst van de deelnemers 1.Vlaanderen 2.Nederland 42% 58%

In het belang van het schoolsucces van hun kinderen, moeten anderstalige ouders thuis Nederlands praten met hun kinderen. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 8% Nederland 11% Vlaanderen 34% Nederland 46% 20% 80%

Het is de verantwoordelijkheid van scholen om ervoor te zorgen dat de communicatie met anderstalige ouders vlot verloopt. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 37% Nederland 37% Vlaanderen 4% Nederland 19% 77% 23%

Toetsen zijn noodzakelijk om het taalonderwijs te optimaliseren. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 19% Nederland 48% Vlaanderen 21% Nederland 10% 68% 32%

Normgerelateerde toetsen zijn noodzakelijk om het taal- onderwijs te optimaliseren. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 12% Nederland 35% Vlaanderen 29% Nederland 23% 48% 52%

In functie van het schoolsucces van achterstandsleerlingen, zou het het best zijn als het vak Nederlands volledig opgaat in de andere vakken. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 6% Nederland 12% Vlaanderen 35% Nederland45% 18% 82%

Door vakkenintegratie dreigt de specifieke expertise van leerkrachten Nederlands verloren te gaan. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 18% Nederland22% Vlaanderen 20% Nederland37% 42% 58%

Met welke stelling bent u het het meest eens? 1.Een gestructureerde didactiek is het efficiëntst voor het verkleinen van taalachterstand van leerlingen 2.Een constructivistische didactiek is het efficiëntst voor het verkleinen van taalachterstand van leerlingen 3.Een combinatie van beide benaderingen, al naargelang het domein, is het efficiëntst voor het verkleinen van taalachterstand van leerlingen Vlaanderen 0% Nederland 1% Vlaanderen 6% Nederland 2% Vlaanderen 35% Nederland 54% 1% 9% 90%