Opleiding en de Onderwijs Advies Commissie Introductie door Joost de Jong Week 33 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe gaat het in Jeugdzorg? Gestart in Jeugdzorg, zoveel nieuwe vakken! Zegt: Zeg dat wel! Zoveeeeel! Maar wat leer je dan allemaal? JZ Zegt: Ik leg dit.
Advertisements

Kijk op praktijk zó moet het!.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
een didactiek voor opleiden op school
Actielijnen School –Ex programma Matching-offensief
Presentatie Michiel de Graaff Best, 4 oktober 2013
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
John Vaupell Justin van der Steen
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Onderzoekende houding van pabo-studenten bij het uitstroomprofiel Talentontwikkeling en excellentie bij Wetenschap en techniek Algemeen: Toevoegen enkele.
7 april 2011 Annelies Kappers
Duurzame inzetbaarheid!
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
Subsidie verstrekker VMBO Breda On Stage Enkele resultaten 4 e editie.
De impact van nieuwe & social media
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Samen Deskundiger Elleke Verwaijen; HS Domstad Manon Beuker, Sandra de Jong; HS Domstad Ine Verheyen; Basisschool de Klimop Paul Veringa; Kennisnet.
Kennisobjecten kennisobjecten samen bouwen aan kennis.
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Agenda Ontvangst Welkom Veldonderzoek, SPV - toelichting op de thema’s/vragen - individuele beoordeling - groepsgewijze bespreking - Plenaire bespreking.
Lees- en Taalonderwijs op de Beatrixschool: ‘naar een zo hoog mogelijk niveau van functionele geletterdheid’ Jaarplan 2011.
INFO - AVOND VMBO 3.
Welkom op deze informatieavond 9 september e leerjaar Basisberoepsgerichte leerweg & Kaderberoepsgerichte leerweg & Kaderberoepsgerichte leerweg.
Communicate This Tim Versluijs CDM3. Inhoud Beroepsprofiel Interview Actieplan Toekomstvisie Motivatie Vragen.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Mentorschap uit de startblokken! Evaluatie Mentorschap Netwerk Nederland en de regionale stichtingen Mentorschap.
Het associatedegreeprogramma in de Beleidsregel doelmatigheid 2014
De toekomst van het sociale werk Margo Trappenburg 9 december 2014 HAN, Nijmegen.
Lesstof over seksueel misbruik
Vakdidactiek 2 – Les 10.
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
LOB, waar liggen voor mij/ons kansen en mogelijkheden. Vakdocenten, mentoren en decanen. 24 september 2014.
Eerstejaarsproblemen
Een paar vraagjes Ben je jonger dan 12 of ouder dan 97? Is dit je telefoon…..? Is dit je TV….? Is dit je computer..?
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Wat is duurzame inzetbaarheid voor ouderen ?
LOB binnen Taalbrug DG.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Doel mentoraat Contacten Leerproces Groepsproces Individuele begeleiding Als er meer nodig is INHOUD Mentoraat De mentor is de spil in de begeleiding.
Loopbaanoriëntatie en vakkenkeuze leerjaar 3. LOB Loopbaanoriëntatie en begeleiding Begeleiding noodzakelijk van:  ouders(coach)  mentor  decaan.
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
REGIO RONDE NAJAAR 2015 Groningen, 28 oktober 2015, uur Dagvoorzitter: albert boelen, eric rietkerk.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
COMMUNICATIE & EDUCATIE De CE variant. COMMUNICATIE & EDUCATIE In cijfers 1 jaar disciplinair + 1 jaar CE – punten CE gedeelte –30 punten modules.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
>presentatie: >datum:22 juni 2016 Stageteam PrO Voorlichting stage.
Uitwisselingsdag Meer goed opgeleide leraren in de schooltalen
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
Ouderinformatieavond Middaggroepen
Accountmanager bedrijven
Samen Opleiden met het ICLON en SEC
Master of Science Education & Communication
Sector en vakkenkeuze 3 mavo
Nieuw onderwijsconcept Windesheim
Leeruitkomsten van een LOL-dag
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Versterk de Jobcoach IN de school
Transcript van de presentatie:

Opleiding en de Onderwijs Advies Commissie Introductie door Joost de Jong Week

Taken van de OAC: - Kwaliteitsborging - Pro-actief Hoe vult de OAC deze taken in de praktijk in? - Een voorbeeld -

Dealer

-Stage Mede-studenten Mentorles Vakdidactiek -> naar mentor/ vakdidacticus Dealer -> OAC -> Opleiding Kwaliteitsborging

Extra features in de opleiding? - Digitale didactiek - Inzet eigen expertise - Netwerkbijeenkomsten Kortom: eigen inbreng student... Van Consument naar Co-producent!

Pro-actief

Samenvattend Wat kunnen studenten van OAC verwachten? -Signaleert wat goed en minder goed gaat en coacht richting studenten -Spil tussen studenten/mentoren/vakdidactici en de opleiding -Pro-actief op mogelijkheden en behoeften van studenten

Samenvattend Wat verwacht de OAC van studenten? -Bespreek ervaringen (goede en minder goede) met je mentor of vakdidacticus -Benader - als je er niet uitkomt - de OAC voor een vervolg -Mis je iets in de opleiding? Zeg het ons en kijk wat je zelf kan doen!

Meedoen? Dat kan! Spreek mij aan, bel of mail

Meedoen? Dat kan! Spreek mij aan, bel of mail Vragen? Opmerkingen...