Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Leer de namen van de noten 1
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Prekenserie Handelingen - deel 6 (slot) ‘Gods Woord overwint omdat het mensen in de vrijheid zet!’ Hand 28,31.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Wat denkt u bij het zien van deze vier foto’s? KLIK
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Stagedagboek IAB opleiding - 16/02/2013.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom in de samenkomst
HOOFDSTUK 12 Media.
Vrije centra voor leerlingenbegeleiding Op Stap naar… de tweede graad. een kennismaking.
1. 12 DAAROM, gelijk door één mens de zonde de wereld is binnengekomen... 2.
Urk 1 december Want ALLEN hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden OM NIET GERECHTVAARDIGD uit zijn GENADE, door de verlossing.
MDAC 2014 Groep 3 The E-Harbor toekomst van de haven van Rotterdam
Naar het Jaareinde toe
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Leer de namen van de noten 2
Gezonde Relaties
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Gebieden als Powerpoint shapes
WISKUNDIGE FORMULES.
Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.
Workshop contentstrategie
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Probeer te begrijpen wat de Midzomernacht zon betekent
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
Missie, visie, strategie & jaarplan
Verlang jij naar het eeuwige leven? Openbaring 22:6-21 verlangen geen optie maar opdracht.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Voorrangsregels bij rekenen (1)
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Watervogels herkennen
De gezonde school en genotmiddelen
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Gezondheid   1. We willen bewuster leven. 2.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Groep Colruyt en ‘participatie’
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Cultuurprofieldoelen;
Strijd tegen de zonde?.
- De Uitdaging – Sturen op cijfers en trends
ZijActief Koningslust
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
22 maart 2015 Zoetermeer 1. terugblik...  de relatie van Christus & de ekklesia wordt ten voorbeeld gesteld aan man & vrouw;  Hoofdschap = voorop gaan,
Voorraadbeheer en bestellen
Tuinvogels herkennen.
Transcript van de presentatie:

Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs

2 Even voorstellen…

3 Achtergrond > 2008 onderzoek: rapport ‘Bij wie is de fotospeciaalzaak in de toekomst nog in beeld’. > Zestal consumentensegmenten: ‘Premium kopers’ en ‘Trend kopers’ zeer interessant voor fotovakhandel, want: deze consumenten geven aan dat zij deskundig personeel, kwaliteit en service, en trends en ontwikkelingen belangrijk vinden. > Trendbox verdiepend kwalitatief onderzoek: meer inzicht in deze twee typen consumenten.

4 Doelstellingen > Wat bedoelen Premium kopers en Trendkopers nu eigenlijk met kwaliteit en service in de fotovakhandel? > Wat betekent dit? > Wat missen zij in de huidige situatie?

5 Methode > 4 groepsdiscussies van 2 ½ uur, met 6 respondenten per groep, in totaal 24 respondenten:  2 groepen Trend kopers, 1 groep mannen en 1 groep vrouwen.  2 groepen Premium kopers, 1 groep mannen en 1 groep vrouwen. > SNF en HBD waren aanwezig bij het veldwerk. > Huiswerkopdracht.

Betekenis van fotografie < 6

7 Zekerheid en vertrouwen: > Emotionele waarde > Kostbaar > Technisch > Hobby

8 Luxe en status: > Voor de dag kunnen komen > Verwennen > Beste apparatuur > Prestatiedrang

9 Wat houden kwaliteit en service eigenlijk in? < 9

10 Hoe is kwaliteit en service opgebouwd? Functionele kwaliteit Service Emotionele kwaliteit Kwaliteit

11 Concrete verwachtingen < 11

12 Functionele kwaliteit > Assortiment > Kwaliteit van de goederen > Reparatiemogelijkheid in winkel (ambachtelijk)

13 Service > Testen en vergelijken! > Klantvriendelijkheid > Vertrouwen > Kennisoverdracht > Extra’s aanbieden > Consistentie in service!

14 Emotionele kwaliteit > Deskundig personeel > Inrichting

15 Wat kan er beter? < 15

16 Testen van apparatuur

17 Open, minder hoogdrempelige uitstraling winkel

18 Zitje & koffie

19 Beknopte handleidingen

20 Inspiratie

21 Zijn er vragen?

22 Arena Boulevard DM Amsterdam Zuidoost (0)