Info en kennis vergaren bij stakeholders,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
Toelichting Propeller Club Antwerpen Mobiliteit – Antwerpen Gouverneur Cathy Berx 10/12/2013.
Economisch Netwerk Albertkanaal Bedrijventerrein Wommelgem-Ranst
KWALITEITSZORG november 2012
= 1 uur vóór zonsondergang uur
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
Comment déboucher le Ring de Bruxelles Hoe congestie op de Ring rond Brussel oplossen Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) ABR - BWV R. Van.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
René Grispen Infovergadering Plan-MER Oosterweelverbinding 26 juni 2013 Doorrekeningen Plan-MER OWV 1.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Riolering Hoograven fase III
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Workshop Nieuwe begroting
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Naar een oplossing voor de clusters weekendverblijven
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
Agenda workshop Mobiliteitsconvenants voor Gemeenten.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
22 april 2013 Poort Oost – lokale besturen Oosterweelverbinding.
Op- en afrittencomplex Rieme-Noord
Klankbordgroep streefbeeldstudie R11 resp
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
01/09 1 ste schooldag! 06/09 Info-avond 10/09 Parochiefeesten 11/09 Parochiefeesten 24/09 Veldloop.
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
SPOORPROJECTEN IN DE HAVEN VAN ANTWERPEN SeaRail – 23 mei 2008
Plan-MER Oosterweelverbinding Infovergadering 26 juni 2013 Inhoudelijk verloop MER-proces Jan Parys Paul Arts.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Projectleider Matthijs Numan Toelichting op het Collegebesluit over het Europaplein Hoe is het besluit tot stand gekomen? Verdere besluitvorming.
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
20 december Mobiliteitsproblematiek rond Brussel 2. Historiek : van 13 naar 4 lijnen 3. Voorbereidende tramstudies 4. Overlegstructuur 5. Trechtering.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Provinciaal RUP Solitaire vakantiewoningen – Brugge-Oostende infovergadering – 04 september 2014 i.k.v. voorlopige vaststelling – 26 juni 2014 openbaar.
ZijActief Koningslust
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Noordelijke Ontsluiting Enschede - Kennispark Spreker Gerry Waanders Datum 15 juni 2011 PlaatsEnschede.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
De 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling in Vlaanderen
De 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling in Vlaanderen
Transcript van de presentatie:

Info en kennis vergaren bij stakeholders, Klankbordgroep streefbeeldstudie R11 resp. ontsluiting Rupelstreek 29/03 Info en kennis vergaren bij stakeholders, betrokkenen en belanghebbenden Toelichting en situering opdracht

Agenda Klankbordgroep 29 maart Verwelkoming door gouverneur 1. Info mbt het masterplan 2020 (toelichting Jaak Polen) 2. Lopende mobiliteitsdossiers die betrekking hebben op de R11 resp. de ontsluiting van de Rupelstreek (Toelichting Jaak Polen) 3. Opdracht van gouverneur Cathy Berx en ir. Jaak Polen a. Brief van minister Hilde Crevits (Toelichting Cathy Berx) b. Wat is een streefbeeld? (Toelichting Laurens Hermans) c. Processtructuur en procesverloop (Toelichting Cathy Berx) Plenum: Opmerkingen, vragen en suggesties 4. Scope van de R11 resp. de ontsluiting van de Rupelstreek (Toelichting Wouter Van Herck) 5. Matrix antwoorden steden/ gemeenten en stakeholders (Toelichting Wouter Van Herck) 6. Knelpunten mbt R11resp. Ontsluiting van de Rupelstreek die voortkomen uit vergelijking van alle antwoorden van steden/gemeenten en stakeholders 7. Slotwoord met conclusies en verder procesverloop (Cathy Berx)

Masterplan 2020

1 Info mbt het masterplan 2020 (Toelichting Jaak Polen)

Bouwstenen voor de uitbreiding van het Masterplan Mobiliteit Antwerpen 28 september 2010 Vertunneling R11 voor doorgaand verkeer en ontsluiting Rupelstreek

VERTUNNELING R11 VOOR DOORGAAND VERKEER 1. Functie R11 aanpassen om: Doorgaand verkeer Zuid-Noord te faciliteren Sluipverkeer Zuidoostrand te vermijden Leefbaarheid te verbeteren

VERTUNNELING R11 VOOR DOORGAAND VERKEER 2. Middelen: ondertunneling onder huidige R11 tussen E19 Zuid en E313; verbinding N10 Liersestwg met R11 (in strakke bundeling); aansluiting N171-N1 (ontlasting Edegem en Kontich); ontsluiting Rupelstreek naar A12 Zuid (N171)

VERTUNNELING R11 VOOR DOORGAAND VERKEER 3. Wijze waarop: Starten met verlengbare tunnel luchthaven; R11 als verzamelende weg naar het hoofdwegennet

Lopende mobiliteitsdossiers die betrekking hebben op de R11 resp Lopende mobiliteitsdossiers die betrekking hebben op de R11 resp. de ontsluiting van de Rupelstreek (Toelichting Jaak Polen) 2

1. Situering van randdossiers Tweede Spoorontsluiting A13 tussen R1 en knooppunt Ranst Bedrijventerrein Wommelgem/Ranst ENA R11 A102 Oosterweel Livan De Lijn Oude Landen Zeehaven

2. Beleidscontext Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen Mobiliteitsplan Vlaanderen Masterplan 2020 Regeerakkoord, beleidsnota’s Vlaanderen in Actie Versnellen Investeringsprojecten Dossiergebonden beslissingen ….

Tweede spoorontsluiting zeehaven Antwerpen Trekker: Infrabel/TUC RAIL Vooronderzoek 1998-2000 BVR 04.06.2000 (1e variant) Plenaire vergadering GRUP 07.02.2002 Milieuonderzoek: 2003 Heropstart sinds 2009 PlanMER + MKBA Gestart 01.12.2010 Bureau: Arcadis Oude Landen-Lier >> drie alternatieven

Wommelgem/Ranst (ENA) Trekker: AO + RWO-ARP ENA proces 2000-2003 BVR 23.04.2004 Bedrijventerrein maar: Ontsluitbaarheid Multimodaal Leefbaarheid RVR + LER afgerond planMER gestart Kennisgeving Infovergaderingen (02.08) Richtlijnen (04.08) c-ENA 30.03.2010 >> MER opgeschort

A13/E313 (R1 - wisselaar Ranst) Trekker: AWV Antwerpen Tactische studie E313 Meest kritisch deel Afgestemd mesostudie W/R BVR 24.09.2010 over Masterplan 2020 planMER + MKBA gestart December 2010 Bureau: Arcadis+Connect Ontsluiting W/R (ENA) Aansluiting R1 Tramverlenging naast de A13 wordt meegenomen Afstemming varianten 1 en 2 van de 2e spoorontsluiting intensiteiten

A102 Trekker: AWV / MOW Reservatiestrook gewestplan Studies Tweede spoorontsluiting en A102 van 1999-2002 BVR 24.09.2010 > prioritair Masterplan 2020 Technische voorstudies AWV Overleg ifv planalternatieven

Opdracht van gouverneur Cathy Berx en ir. Jaak Polen 3 a. Brief van minister Hilde Crevits (Toelichting Cathy Berx) b. Wat is een streefbeeld? (Toelichting Laurens Hermans) c. Processtructuur en procesverloop

a. Brief van minister Hilde Crevits Doel tegen zomer 2011 : ontwikkeling streefbeeld voor de vertunneling R11 en ontsluiting Rupelstreek opmaken die verdere invulling geeft aan de beslissing van de Vlaamse Regering van 24/29/9/2010 met betrekking tot het Masterplan Antwerpen Projectleider Jaak Polen (Vlaams Gewest, departement MOW) staat in voor de uitwerking van dit streefbeeld en kan daarbij gebruik maken van de technische kennis en expertise aanwezig binnen de Vlaamse Overheid Ontwikkeling streefbeeld ism projectbegeleider Cathy Berx, die hiervoor een samenwerkingsstructuur voorstelt en de verdere begeleiding op zich neemt Minister Crevits rekent op ieders engagement en wil werk maken van een gedragen streefbeeld tegen zomer 2011

b. Wat is een streefbeeldstudie 1. Doelstellingen en krachtlijnen Met deze aanpak verbinden de partijen zich ertoe een gewestweg van het type primair II of secundair te bestuderen en in te passen in zijn ruimtelijke omgeving of een studie te maken over een bovenlokaal mobiliteitsthema, en dat in overeenstemming met het (de) mobiliteitsplan(nen) van de omgeving. In de streefbeeldstudie wordt voor een gewestweg een geïntegreerd concept van duurzame en multimodale mobiliteit, verkeersveiligheid, verkeersleefbaarheid en landschappelijke of stedelijke integratie uitgewerkt. Het gewest bestelt en betaalt de studie.

b. Wat is een streefbeeldstudie 2. Inhoud van de streefbeeldstudie De streefbeeldstudie dient oa. de volgende gegevens te omvatten: Een gedetailleerde gekwantificeerde beschrijving van de huidige verkeerssituatie en de verkeerssituatie bij een autonome evolutie nu en binnen 10 jaar (zoals verkeerstellingen, ongevallenstatistieken en een oorsprong-bestemmingsonderzoek); De formulering van de verkeersproblemen, een analyse van mogelijke multimodale oplossingen en een afweging van hun impact op het milieu, de open ruimte, de leefbaarheid, de veiligheid en de bereikbaarheid; 3. Een multimodale visie voor het projectgebied als bredere visie op de gehele corridor; 4. De te nemen maatregelen, gerangschikt volgens prioriteit, met vermelding van hun kritische randvoorwaarden; 5. De uitwerking van herinrichtingsprincipes voor elk deelgebied langs het traject van de gewestweg in kwestie; 6. Het kwantificeren van de toekomstige situatie na uitvoering van de bovenvermelde maatregelen

c.

c. Procesverloop Datum MA 20/12/10 Startvergadering MA 31/01/11 Stuurgroep MA 21/02/11 Reflectiegroep (max. 4 deelnemers per gemeente) MA 14/03/11 Stuurgroep + technische werkgroep DI 29/03/11 Klankbordgroep   Mei/Juni Nieuwe klankbordgroep Zomer 2011 Opleveren streefbeeldstudie

PLENUM: OPMERKINGEN VRAGEN SUGGESTIES

Scope Streefbeelden R11 en N171 Klankbordgroep 29/03/2011 23

Wegprojecten MP 2020

De scope bevat 4 van deze projecten Een vertunneling van de R11 voor doorgaand verkeer Een nieuwe verbinding tussen de N10 en de R11 Doortrekking van de N171 Verbinding N1 – N171 ten noorden van Kontich centrum

1. Vertunneling van de R11

Uiteraard zal er bij de uitwerking van het streefbeeld over gewaakt worden dat bepaalde toekomstige potenties niet gehypothekeerd worden.

2. Nieuwe verbinding tussen de N10 en de R11

3. Doortrekking N171

Streefbeeld N171 goedgekeurd op Pac Juni 2010 Fase 1: reeds aangelegd Fase 2: goedgekeurd investeringsprogramma AWV Start werken voorzien 2012 Fase 3: bouwaanvraag 2012

4. Verbinding N1 – N171 ten noorden van Kontich centrum

Matrix antwoorden steden/ gemeenten en stakeholders http://www.provant.be/bestuur/beleid/gouverneur/bevoegdheden_missies/R11

Knelpunten streefbeeld R11 Klankbordgroep 29/03/2011

Uitwisselingspunten en complexen Aansluitingscomplexen (= schakelpunten) Aantal Locatie Uitwisselingscomplexen (= knooppunten) Complexiteit Volledig / gedeeltelijk Combinatie van beide? Verkeersveiligheid Bereikbaarheid Leesbaarheid Ruimtebeslag

Tangentiële tramverbinding Wenselijk volgens een aantal lokale besturen en stakeholders Geen prioriteit voor de Lijn: Districtenlijn als alternatieve tangentiële verbinding Geen onderdeel van Mobiliteitsvisie 2020 De Lijn Prioriteit voor een aantal radiale verbindingen waarbij een vlotte doorstroming bij het kruisen R11 wordt gegarandeerd

De Lijn

Categorisering R11bis en R11 Verschillende visies R11 bis Hoofdweg Primair I Primair II R11 Secundair lokaal

Gemeenschappelijke punten Één lange tunnel Leefbaarheid Milieu Aandacht voor fietsers en voetgangers Openbaar vervoer Verkeerveiligheid Sluipverkeer Barrièrewerking Leesbaarheid Maximale uniformiteit

PLENUM: OPMERKINGEN VRAGEN SUGGESTIES

Slotwoord met conclusies en verder procesverloop

Bedankt voor uw aanwezigheid