Het zoeken en vinden van trends

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aardrijkskunde Landschap en kaart.
Advertisements

T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.
Redelijke aanpassingen t.a.v. personen met een beperking
Leefbaarheid & wonen en voorzieningen Anders organiseren in West Brabant.
De marketing-omgeving
Over consumenten, gedrag en marketing
Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen
Theorie hoofdstuk 7 en 8 Anne Steevensz Nathalie van Nispen
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
Geld verdienen met trends
Aedescongres 2007 Meedoen in de samenleving Samenwerking in het publieke domein Van goede bedoelingen naar harde resultaten Inleider: Leo Lenssen.
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
Van grote, kleine en miniverhalen
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Workshop Trendwatching&Trendanalyse
Politie DAMME POLITIE DAMME Stelt voor.... Politie DAMME alternatieve aanpak jeugdcriminaliteit.
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Een eerste kijk op trends
De beste krachten, zoeken, vinden en… ook inzetten
Deadline magazine. Inhoud  Elke week een bekende kunstenaar, grafisch vormgever invloed van het verleden  Linken deze met een opkomende kunstenaar die.
Hoofdstuk 4 Sociaal bewustzijn.
Glow.
Glow.
Swot analyse
Kaderstelling 2014: stap 3 Commissie ABZ 17 april 2013.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Ondernemen(d) in het onderwijs
De vermaatschappelijking van de zorg De verzorging van de maatschappij
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Auteur: Dirk Geldof Door: Delphine Vantomme, 1 ste jaarsstudente in Bachelor Sociaal Werk. NOOD AAN INTERCULTURALISERING Steden verkleuren sneller dan.
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
Nachts am Wolgastrand - Die Flippers
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Verdringing: Vrijwilligerswerk in veranderende tijden
Muziek: op zoek naar emotie
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
Interactive Experience model
Monniken en Ridders Hoofdstuk 3.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
Determinanten en andere beïnvloedende factoren bij medicatiegebruik
Sociologie en Diversiteit hoorcollege 4
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Versterking CliëntenPositie (VCP) mei ICF International Classification of Functioning, Disability and Health.
Internationale marketing
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Van segregatie naar inclusie … Tom Vermeulen directeur BuBaO KOCA vzw.
Huiswerk was: Werkbladen tot en met pagina 5 M&O boek opgave
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Ons beeld van criminaliteit
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
Ons beeld van criminaliteit
Groepsdruk Sarah Benabdallah 2015/2016.
Trends.
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Trends. Trends Trends door de jaren heen Mode:
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Consumenten-gedrag Sociologische blik
De Wiekslag werkt samen aan veiligheid
Psychologie Informatieverwerkingsproces
WELKOM Trends en bloemwerk.
Transcript van de presentatie:

Het zoeken en vinden van trends Trendwatching Het zoeken en vinden van trends

Trend Wat is een trend? Wat voor soorten trends zijn er? Een trend is het gevolg van een verandering in de kijk op het oude en bestaande. Een trend verovert een plaats die er nog niet was. Een trend kan je niet zien als mode. Wat voor soorten trends zijn er?

De 6 trendfactoren die trends beïnvloeden! Demografie: verandering van de bevolkingssamenstelling Politiek: invloed van de politiek op de maatschappelijke ontwikkelingen en het consumentengedrag Cultuur & Sociologie: waarden en overtuigen van een samenleving. Economie: bestedingspatroon, verwachting van consument. Ecologie: betrekking op de natuurlijke omgeving Technologie: de sterkste kracht die onze toekomst bepaalt, elke nieuwe verdringt een oudere.

Hype Rage Tijdelijke hoge populariteit Tijdelijke hoge populariteit Iets nieuws. Na afkoelingsperiode uitgroeien tot een trend Door de vele commercie een sensatie bij het grote publiek Bij iedereen bekend. Tijdelijke hoge populariteit Niet nieuw Kan niet uitgroeien tot een trend Zonder commercie interesse blijft, dus blijft bestaan Bij iedereen bekend.

Voordelen van trends Uitzonderlijk assortiment Een eigen niche (kleine gespecialiseerde markt voor een bepaalde groep producten of diensten) ontwikkelen Unieke winkelbeleving creëren

Verdwijning van een trend Voordeel is zo vanzelfsprekend, men gaat concentreren op de beperkingen. Behoefte voor een andere benadering. Meer varianten verschijnen, geen variaties mogelijk. Trend gaat vervelen, wekt lichte agressie of onverschilligheid op.

Wat zijn trendwatchers? Zijn geen voorspellers, maar voorstellen de toekomst. Spelen in op verandering!

Wie zijn met trends bezig? Original: grondlegger van nieuwe trends Trendsetter: vormers van een nieuwe trend Trendwatcher: op zoek naar nieuwe trends. Trendvolger: volgt de trends Laatkomer: interesseren niet in trends of volgen ze als ze in de laatste stadia zijn.

Trends herkennen Publiek analyseren Deskresearch Fieldresearch Stap uit je routine Trek de lijn door Kijk verder Val niet in clichés

Trends 2013 Webdesign Responsive webdesign Fixed headed bar Hele scherm gevuld door een foto

Trends 2013 Design Make photos retro Gifs komen in! Voorbeeld van een Gif Logo van druk naar minimalistisch