© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Door goede gesprekken groeien
Hoe ontstond dit initiatief ?
Living Lab voor Zorginnovaties Uitdaging en kracht Gert-Jan Cornel
Wil Ondernemen Week Inleiding MVO-strategie 17 april 2014.
Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012.
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
INNOLEREN Innoveren Leren. Essentie Innoleren Innovatie bevorderen bij MKB. Maakindustrie in de Achterhoek Samenvoegen van ondernemers en studenten. Wederzijdse.
Ondernemend Onderwijs in de regio. De droom in 2011: Onderwijs, bedrijfsleven en andere partners geven ondernemend onderwijs vorm en voeren dit gezamenlijk.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Missie eHealthNu Harry Nienhuis, vz. werkgroep ZIP-Café, 9 februari 2010 Krachtenbundeling voor een doorbraak.
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
Jubileum event The battle for talent; 1+1=3! 17 oktober 2013
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Bill Gates in the Scientific American, January 2007 “Imagine being present at the birth of a new industry”
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Nadere presentatie van de Centrale Onderzoeksagenda t.b.v. Zomerschouw te Emmen op 6 juni 2013 door Ineke Delies.
natuurKUNST BIJ RUSTPUNTEN
Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
Burgerinitiatieven.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
Collaborative Strategizing
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Organisatie analyse en concrete vervolgstappen
Minor Internet Marketing
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Week van de bibliotheekinnovatie leiderschap en innovatie innoveren in de participatiesamenleving bert mulder.
Niets is wat het lijkt.
Versneld van Proof of Concept naar Volwassen Product Wrap-up: doelen terugblik evaluatie vooruitblik.
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Een groep maatschappelijke organisaties hebben samen met het Rijk de handen ineen geslagen om waar mogelijk versnelling te realiseren Deze ‘RACE’ coalitie.
Hogescholen en Kennisvalorisatie
MOBILITY OF THE FUTURE 12 – 14 oktober m² 3 dagen Brussels Kart Expo (Groot – Bijgaarden) Studenten, professionals, beleidsmakers, onderzoekers.
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Enterprise Europe Network - Groen Gas BBQ
23 maart 2017 profilering.
Kennis delen.
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Werken zonder te beperken – Het programma
Inspiratiesessie mobiliteit en logistiek in de zorg
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Transcript van de presentatie:

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Doel Kennismaking Onderzoeken of er concrete aanknopingspunten zijn voor samenwerking Agenda: ¤Kort kennismaken ¤Presentatie “Producten” & “Faciliteren”

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Voorstellen

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Voorstellen TU Delftindustrial design KPMG Management Consultingchange Van der Meer & van Tilburginnovatie advies BrainStoreideeënfabriek met jongeren licentie Nederland Yppah ¤ natuurlijke partner voor jongeren markten

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Voorstellen Relevante projecten op medisch gebied Meditech BridgeESKAN projectleider Unit HealthTU/e2004- coaching op projecten in health sector (o.a. 3M Stethoscopes)

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Voorstellen Relevante projecten op MKB gebied Innovatie advies aan diverse MKBers CERES programma Syntens Eindhoven Cluster ‘kick start’ CERES & SNN Faciliteren van groot aantal bijeenkomsten

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Voorstellen Relevante conferentie ervaring Meditech Bridge internationale conferentie Organisatie conferenties European Association for Creativity and Innovation (EACI) in 1996, 1999, 2001 Programmering KreaNET Denk nu mee over IAB 1 / 2 conferentie

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze urbanPro’s professionele diensten van stadsjongeren urbanPro’s professionele diensten van stadsjongeren

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze urbanPro’s professionele diensten van stadsjongeren urbanPro’s professionele diensten van stadsjongeren Yppah’s netwerk van jongeren CreatingCapacity leveren professionele creatieve diensten Maken van videoclips Sturen van SignalsWorldwide Meedoen aan polls/SMS New Product/Service Development Yppah’s netwerk van jongeren CreatingCapacity leveren professionele creatieve diensten Maken van videoclips Sturen van SignalsWorldwide Meedoen aan polls/SMS New Product/Service Development

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze Casestudy Rabobank >>

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze Yppah ¤ ontwikkelt samen met jongeren en opdrachtgevers nieuwe producten, diensten en marketing voor jongeren geïnspireerd door de natuur.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze Door de verrassende denkkracht van jongeren zélf in te zetten ontstaan op natuurlijke wijze ideeën voor de jongerenmarkt.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze Yppah ¤ zorgt samen met de opdrachtgever en Yppah ¤ CreatingCapacity voor een duurzame realisatie.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze Hoe Kun Je solarpanels inzetten voor buitenreclame? Hoe Kun Je je ontwikkeling laten zien? >>

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze generiek

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah ¤ werkwijze generiek De uitdaging begrijpen. Ideeën genereren. Actie ontwikkelen.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… ¤We willen een bijeenkomst organiseren voor 100 tot 150 mensen uit Life Science, Medische Technologie, Precisietechnologie, Food ¤Een deel van de dag zal ingevuld worden door enkele sprekers. ¤Een tweede deel van de dag willen we invullen met een gezamenlijke opdracht of activiteit die tot nieuwe netwerkverbindingen moet leiden. ¤Het eind van de dag zou een ‘netwerkproduct’ moeten zijn voor de individuele deelnemers. De uitdaging begrijpen… TP Promotion Group wil graag maatwerk leveren

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤Faciliteren door Yppah ¤Training in faciliteren ¤Inspiratie van buiten (bruistablet, bv. jongeren) ¤Inspiratie van binnen (reflectie, dialoog) ¤Innovatie management (cultuur / structuur aanpassen aan marktoriëntatie, new product development)

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Idee 1 ¤aantal schalen of dimensies ontwikkelen ¤ondernemers en andere schalen zichzelf in –via aanmeldformulier –Core-business plaats in de keten (R&D tot business to consumer) –Plaats in de keten care vs. cure –Plaats in de keten volledig markt gefinancierd tot volledig overheidsgefinancierd –Ik vind dat mijn bedrijf zeer innovatief is vs. wij volgen als een van de laatste de koplopers in de markt –… andere dimensies … ¤Gedurende het dagdeel wordt de groep op verschillende dimensies bij elkaar gebracht in kleinere groepen ¤Binnen elke groep is het de bedoeling dat elke deelnemer minstens 5 contacten legt ¤Op deze manier wordt de kans op een interessant contact vergroot.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Idee 2 ¤Eén A2 poster gemaakt door studenten industrial design/design academy ¤Mega visitekaart ! –De poster wordt van tevoren gemaakt met behulp van materiaal van het bedrijf. –verificatie door bedrijf ¤4 a 5x een mini-markt gecreëerd ¤De ondernemers worden redelijk willekeurig in verschillende groepen ingedeeld ¤Elke groep heeft een eigen zaal(tje), de posters worden neergezet en elk bedrijf heeft 5 minuten de tijd om zichzelf voor te stellen en aan te geven waar ze naar op zoek zijn. Feature: ¤Naast de posters kan voor een meerprijs direct een boekje worden uitgegeven waarin alle deelnemers gepresenteerd worden.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Idee 3 Management game Van der Meer & van Tilburg organisatie adviseurs voor innovatie en groei Schatting 10 team van 15 personen max., dus 10 subzalen.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Actie…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets natuurlijke partner voor jongerenmarkten ¤

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah Nieuwe Emmasingel 7c 5611 AM Eindhoven the Netherlands Tel (+31) direct Fax (+31)