Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee
Advertisements

Kansen voor een duurzaam Hillegersberg-Schiebroek
... Molenwaard via naar… BESTUURSKUNDIGE WETMATIGHEDEN
Zaakgericht Werken.
Van, voor én door het onderwijs. Een curriculum opgebouwd uit bouwstenen 12 november 2008 Ans Teunissen BOUWSTENEN.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Organigram Gemeente Utrecht
Inkoop atelier Drechtsteden
De Piramide werkt Melis Stokelaan 1898.
Medewerkersdag 4 juli 2007 DIV.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Organisatiestructuur
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Automatisering & Informatisering Binnen het Regionaal Centrum Eindhoven.
Het Belgische vaktijdschrift voor Facilities & Purchase Management.
Presentatieoverzicht Organisatie EcoNedwerk EcoNedwerk afvalconcept Afvalconcept-cyclus Aanpak EcoNedwerk om beoogde uitgangspunten te verwezenlijken EcoNedwerk.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten KMO.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Particulieren.
Organisatiestructuur
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
De informatievoorziening als (bedrijfs-)functie
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Grote Ondernemingen.
Organigram Gemeente Utrecht
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Klantendag 21 februari 2008 Servicecentrum Drechtsteden
Atelier I & A Bijeenkomst met medewerkers I & A op dinsdag 3 juli 2007.
Medewerkersdag 10 juli 2007 Afdelingen Communicatie.
Detailhandel en Horeca
De kunst van het oprichten van een vereniging 24 april 2008 Beurs Overheid & ICT Bert Wolthuis SDGI.
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Digitalisering en flexwerken bij de gemeente Emmen
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
Welkom bij de Tilburgse Watersportverening. Zuiderkruisweg TB - Tilburg Mail:
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
college van burgemeester en schepenen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1 Samenwerking in de regio Leiden Secretarissenkring Holland Rijnland 15 november 2007.
De RDOG Hollands Midden bestaat uit: de GGD Hollands Midden, de RAD Hollands Midden en het GHOR-bureau Hollands Midden Regionale Dienst Openbare Gezondheidszorg.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 Introduktie Bezoek Gemeenteraad Boxmeer 15 Januari presentatie >> rondleiding >> discussie -
TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Hoe organiseer je de vraagkant? Balanceren tussen flexibiliteit en bureaucratie.
Zoals ingeschreven bij de KNVB en KvK
Organogram gemeente Bunnik
Platform voor realisatie van complexe projecten
Organisatieontwikkeling
Organogram gemeente Bunnik
De Rechtspersoon voor Doordecentralisatie
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Organogram gemeente Bunnik
Transcript van de presentatie:

Adviesrapport Facilitair Bedrijf Service Centrum Drechtsteden “Een zorg minder”

Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier Adviesrapport: - Missie/visie - Productenlijst - Organisatie - Serviceplein Nader uit te werken Vragen?

Leden atelier Facilitaire Zaken Naam Namens gemeente Laurens Mourik Sliedrecht (voorzitter) Louis van Hassel Sliedrecht Arie Koppelaar Sliedrecht Erik Lam Papendrecht Paul van Keulen Hendrik-Ido-Ambacht Adri van Gool ZHZ Hans Plaisier Zwijndrecht Jolanda van der Basch Zwijndrecht (notulen) Marielle Slieker Dordrecht Tinlelot Tjebbes Dordrecht

Drechtstede n bestuur NDD+ PFO M BOR Regi e groep Gemee n ten Projectleiding Beleidsgroep Vliegende Projectgroep Kaderstelling br i gade i n richting Atelier X Atelier Y Atelier Facilitaire Zaken

Kernwaarden(SCD): -. we zijn een betrouwbare leverancier/ partner voor Kernwaarden(SCD): - we zijn een betrouwbare leverancier/ partner voor alle regionale afnemers - we binden ons aan vooraf afgesproken, meetbare kwaliteitsnormen - ons inlevingsvermogen is gericht op de wensen en behoeften van onze klanten - we komen onze afspraken na - we zijn als organisatie goed herkenbaar en bereikbaar - we zijn klantgericht, servicegericht en ondernemend - we zorgen voor transparantie - we zorgen voor een adequate procesgang - we staan open voor een goede samenwerking

Visie: Het facilitair bedrijf van het SCD wil een betrouwbare, transparante, flexibele en deskundige partner zijn voor de Regio Zuid Holland Zuid en de aangesloten regiogemeenten.

Missie: Het facilitair bedrijf van het SCD faciliteert het primaire proces en maakt de werkomgeving als leefomgeving aangenaam.

Producten en diensten

Huisvesting Onderhoud huisvesting eigenaarsdeel (planmatig en niet-planmatig) * Installatieonderhoud * Bouwkundig onderhoud * Onderhoud vaste voorzieningen * Calamiteiten * overig Onderhoud huisvesting huurdersdeel (planmatig en niet-planmatig) * Overige zaken (vlaggen kantoorpanden bij feestdagen)

Huisvesting (2) Onderhoud omgeving huisvesting (planmatig en niet-planmatig) * Terreinonderhoud Beheer (=muteren) huisvesting * (Her)indeling ruimten * Beëindiging ruimten Energie en water * Contractbeheer energie en water * Verbuik energie en water (centrale facturatie)

Diensten en middelen (1) Consumptieve diensten * Bedrijfsrestaurant * Werkplekservice (werkplek en vergader) * Catering bij evenementen * Warme drankenvoorziening * Overige dranken- en versnaperingenvoorziening Risicobeheersing (let op: invulling ondersteuning rampenbestrijding bij verschillende gemeenten afwijkend ingevuld) * Bewaking en beveiliging * Preventie en bestrijding calamiteiten (BHV) * Receptie incl. bemensing (doorverwijzen burgers, ontvangst bezoekers)

Diensten en middelen (2) Schoonmaak en reststoffen * Binnenzijde object * Glasbewassing * Reststoffenverzameling, afvoer en verwerking (ook papier) * Gordijnen / vitrages / luxaflex / zonwering wassen In- en externe verhuizingen * Advies en ondersteuning * Coördinatie en verzorging verhuizingen Repro, post en logistiek * Documentverwerking (postverzorging en logistiek) * Documentcreatie (DTP) * Documentreproductie (repro) * Logistiek (interne en externe distibutie) Verstrekken van in- en externe (vergader)ruimte en werkplekken * Klassieke werkplek * Flexwerkplek * Desk sharing werkplek * In - en externe maatwerkplek (directie etc) * In- en externe vergaderwerkplek

Diensten en middelen (3) Verstrekken van benodigdheden en hulpmiddelen * Bemensing telefooncentrale * Bewegwijzering * Bewonerservice (ServicePlein) voor o.a. sleuteluitgifte * kantoorartikelen * Dienstfietsen * Groenvoorziening * Kunstvoorziening * Werkplekonderzoek (arbo) * Abonnementen Ondersteuning bij huwelijken  

Facilitair Management * managementfunctie * beleid en advies * utivoering (bedrijfsbureau) * advisering bij projecten * risico-, informatie en kwaliteitsmanagement

Te beheren gebouwen…….

Benaming Functie Aantal mdws. Adres Papendrecht   Gemeentehuis Papendrecht stadswinkel/ kantoor 200 Markt 22 Papendrecht Sporthallen /theater onder voorbehoud Hendrik-Ido-Ambacht Gemeentehuis Henrik-Ido-Ambacht 160 Weteringsingel 1 Hendrik-Ido-Ambacht Brandweerkazerne kazerne 6 Krommeweg 1 Hendrik-Ido-Ambacht Projectbureau de Volgerlanden Kantoor 22 Antoniuslaan 1 Hendrik-Ido-Ambacht Sliedrecht Gemeentekantoor Sliedrecht stadswinkel / kantoor 150 (incl. belastingen scd) Industrieweg 11, Sliedrecht Raadhuis representatie/ vergaderlocatie 40% verhuurd Dr. Langeveldplein 30

Benaming Functie Aantal mdws. Adres Zwijndrecht   Tijdelijke huisvesting Kantoor 220 Stationsweg 41-43 Raadhuis kantoor/representatie 30 raadhuisplein 1 Gemeentehuis kantoor 250 raadhuisplein 3 Gemeente werf kantoor werkplaats Middellijn 1 Dordrecht Stadkskantoor stadskantoor/kantoorpand 800 Spuiboulevard 300, Dordrecht Hellingen 1 en 2 kantoorpand 400 Spuiboulevard 298/ 296, Dordrecht Stadhuis vergaderlocatie / trouwlocatie 2 werkplekken / vergaderzalen Stadhuisplein 1B, Dordrecht t Zeepeart vergaderlocatie 1 werkplekken / vergaderzalen Wijnstraat 113, Dordrecht papeterspad Papeterspad 38, Dordrecht Regiokantoor Kantoorpand 350 Noordendijk 250 Dordrecht

Facilitaire zaken Organisatie

Voorzieningen/ Services Beleidsmedewerker/ adviseur FM C Contractbeheerder C Facilitair Manager C Facilitair coördinator D Medewerker bedrijfsbureau C Managementassistent C - Medewerker technische dienst D (uitvoeren (niet-)planmatig onderhoud, bewaken, beveiligen, optreden bij calamiteiten) Coördinator technische dienst D Huisvesting, onderhoud en beheer FM Ruimtebeheer (werk- en vergaderplek) Voorzieningen/ Services Servicecoördinator D Telefoniste, receptioniste C/D Logistiek medewerker (post, logistiek) D Cateringmedewerker D Repromedewerker D Medewerker schoonmaakdiensten D Algemeen ondersteuner (ondersteuning huwelijken etc.) D Coördinator ruimtebeheer D Medewerker arbo-zaken (incl. preventietaak) C Medewerker werkplekinrichting (meubilair, groen, kunst, hulpmiddelen) C Medewerker verhuizingen (incl. (her)verdeling ruimten) C/D

Operationele functies Gebouw A Gebouw B Gebouw C Medewerker TD Medewerker TD en ruimtebeheer Facilitair medewerker Medewerker arbo-zaken Medewerker werkplekinrichting Medewerker verhuizingen Logistiek medewerker Bode Repromedewerker Cateringmedewerker Medewerker schoonmaakdiensten Algemeen ondersteuner Telefoniste Servicemedewerker Receptioniste

“Het ServicePlein is de vuurtoren van de organisatie”

Serviceplein: Eén telefoonnummer Eén digitale ingang Fysieke balie

Nog nader uit te werken…. 1. Pluspakket gebouwenbeheer 2 Nog nader uit te werken…. 1. Pluspakket gebouwenbeheer 2. Post en logistiek 3. Telefoniste / receptioniste

Organogram Servicecentrum Drechtsteden Accountmanagement serviceplein en telefoonbalie Bedrijfsvoering salarisadministratie, financiële administratie Verzekeringsportefeuille DIV, BAS/MID Administratie en gegevensbeheer gebouw, restaurant telefoon, voorzieningen werkplekinrichting, beheer helpdesk, netwerkbeheer Gebouw en Infrastructuur p-beleid en advies, LCD juridisch advies, vertegenwoor- diging, bezwaar en beroep, aansprakelijkheid, inkoop Advies en Beleid 1 comm advies en begeleiding middelen en ondersteuning inform en autom. advies AO/IC Advies en Beleid 2 Directeur SCD Clustering van werkzaamheden die te maken hebben met gebouw en werkplekinrichting, incl ICT Koppeling van werkzaamheden in het advies en beleidsproces in twee clusters. Hier aan zijn, per cluster, de met het proces verband houdende uitvoerende en ondersteunende werkzaamheden toegevoegd. Clustering van werkzaamheden in het proces van administratie en gegevensbeheer

Vragen ?