Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Advertisements

Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
INDELING OUDERAVOND  Welkom - directeur bovenbouw  Organisatie Bovenbouw – teamleider  De rol van het decanaat – teamleider  Gelegenheid tot het stellen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Bijeenkomst 3 6 september 2006 Zoetermeer Benno Wiendels en Sergio van Keulen.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
1e Bijeenkomst Kring I 14 februari 2008 te Amersfoort Fons Gommers & Martijn Nijhuis.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst 1 Kring G4 12 februari 2009 Amsterdam Arena Laura de Vroom Sergio van Keulen.
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Agenda – Kennismakingsrondje
BOVO procedure
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I Kring F 10 juni 2005 Haarlem.
Ouderavond Vwo 6 3 oktober 2013 Welkom op de Trompet A. Smulders, afdelingsleider N. Turkenburg, decaan.
Benchmarking Publiekszaken 2006
Benchmarking Publiekszaken
Varia Mer-forum deskundigen 19 mei Varia 1. Actualisatie richtlijnenboeken 2. Erkenning Mer-coördinator 3. Infosessie Archeologie 4. Vaak gestelde.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst II 19 juni 2007 Cuijk.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken 2007 In een notendop! Introductie voor nieuwe deelnemers Mirjam Kalverda.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring F Bijeenkomst III 18 september 2007 Groningen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I 9 februari 2006 Amsterdam.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Kringbijeenkomst 2 21 juni 2006 Hilversum Klaartje Gimbrère en Sergio van Keulen.
1e Bijeenkomst Kring A 14 februari 2008 te Amersfoort Daniëlle van Voorst van Beest & Ramesh Vanenburg.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring E bijeenkomst 3.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring C bijeenkomst 3.
Benchmarking Publiekszaken 2e bijeenkomst stuurgroep Benchmarking Publiekszaken november 2008 Amersfoort Sergio van Keulen Benno Wiendels Danielle.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken G3 Kringbijeenkomst III 16 november 2006 Utrecht.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring B bijeenkomst 3.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst 3 7 september 2006 Teylingen Benno Wiendels en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
1e Bijeenkomst Kring B 14 februari 2008 te Amersfoort Bert Harmsen & Sergio van Keulen.
Meten, vergelijken, & verbeteren Benchmarking Publiekszaken 2010 Introductie voor nieuwe deelnemers De Eenhoorn, Amersfoort 11 februari 2010 Daniëlle van.
AANPAK 45+: WAAROM? De aard van het klantenbestand De duur van de werkloosheid Het lage opleidingsniveau De grote aantallen De verouderde visie van werkgevers.
KZ: Platform / Incentives / Rapportage
Benchmark rioleringszorg: Regiorapport Eric Oosterom Stichting RIONED 13 maart 2013.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
INFORMATIE AVOND VWO 6 MAANDAG 9 SEPTEMBER. WELKOM INFORMATIE EXAMENJAAR INFORMATIE VERVOLGONDERWIJS.
INFORMATIE AVOND VWO 6 MAANDAG 19 SEPTEMBER.  WELKOM  OUDERRAAD (mevr. Jacobs)  ENQUÊTE ( Fleur Drijvers, Gina Slenders)  INFORMATIE EXAMENJAAR (
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 06 oktober 2009.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 11 oktober 2010.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Spinoza-Lyceum Amsterdam
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
RSW 2007 Infoavond 14/12/2006. Agenda Datum RSW, thema, terrein Voorlopig programma Werkgroepjes Werkavonden Diversen / Indeling werkgroepjes.
RSW 2008 Infoavond 29/11/2007.
Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg
Traject schooladvies Overzicht groep 7:
ontdek wat jij kunt bereiken
een nieuwe LEADER periode
Ouderavond Vwo 6 en Havo 5 4 oktober 2012 Welkom op de Trompet M. Lorijn, afdelingsleider V6 C. Ligthart, afdelingsleider H5 a.i. N. Turkenburg, decaan.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
1 Strategische benchmark GGD. Programma Welkom stuurgroep lid Toelichting op de strategische benchmark -Achtergrond Ingrid Coenen (intern PL) -Inhoud.
Transcript van de presentatie:

Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag

Benchmarking Publiekszaken 2005 Agenda Welkom 14.05Kennismaking 14.15Stand van zaken Benchmarking Publiekszaken Ontwikkeling Benchmarking Publiekszaken 15.30VNG 15.45Management informatiebehoefte 15.50Afsluiting

Benchmarking Publiekszaken 2005 Stand van zaken deelnemers (23 nieuwe deelnemers) Verbeteringen 2005 Verbeteren kwaliteit van de data –Vermindering van het aantal basisindicatoren –Beperkte aanpassingen indicatoren (m.b.v. defenitiegroep) –Keuze publieksdienst of burgerzaken –Validatiegesprek en discrepantieanalyse Kennisuitwisseling versterken –Thema centraal in kringbespreking Inhoudelijke sturing door Team BP Praktijkcase –Presentatie eindresultaat tijdens slotsymposium

Benchmarking Publiekszaken 2005 Stand van zaken 2005 Overige verbetering n.a.v. wensen deelnemers Verbetering website; klantvriendelijker, eenvoudiger, overzichtelijker Optioneel website onderzoek dmv OL2000 “Juiste man op juiste plaats” (m/v) Een eindrapport met betrouwbare gegevens en analyse Resultaten tot nu toe Data is ingevuld door het merendeel van deelnemers KTO uitgevoerd bij alle gemeenten; resultaten bekend Website KTO door 29 gemeenten; 16 voldoende respons Validatiegesprekken en discrepantie analyse zeer nuttig

Benchmarking Publiekszaken 2005 Voortgang 2005 Kringbijeenkomst I maart Klanttevredenheidsonderzoeklaatste week april Uitwerking themaApril-augustus Website onderzoek15 april-15 mei Deadline I dataverzameling29 april Validatiegesprekken 6-24 juni Deadline II dataverzameling7 september Kringbijeenkomst september Deadline III dataverzameling1 november Kringbijeenkomst november Slotbijeenkomst 8 december

Benchmarking Publiekszaken 2005 Ontwikkeling Benchmarking Publiekszaken 2006 Einddoel Benchmarking Publiekszaken ‘m.b.v benchmarkresultaten onderbouwde good-practices identificeren en delen’ Doel stuurgroep Platform van deelnemers en initiatiefnemers om te adviseren over ontwikkeling van benchmark (inhoud, procesgang, aanbod 2006, afstemming) Gemeente en kringoverstijgend Afhankelijk van invulling opdrachtgeverrol

Benchmarking Publiekszaken 2005 Ontwikkeling Benchmark Gewenste verbetering: Datakwaliteit onvoldoende; afbakening publieksfunctie sluit vaak niet aan bij gemeentelijke organisatie. Dataverzameling daardoor op verschillende niveaus en niet goed vergelijkbaar Indicatoren sluiten (nog) niet voldoende aan bij informatiebehoefte Behoefte deelnemers verschillend Ambities deelnemers hoger dan daadwerkelijke capaciteit en prioriteit Nog geen goede onderbouwde good-practices Ontbreken privacy reglement Aanvulling vanuit stuurgroep?

Benchmarking Publiekszaken 2005 Ontwikkeling Benchmark 2005 Voorstel opzet 2006 –Dataset verder inperken –Validatiegesprekken ook voor ‘bestaande’ deelnemers –Rapportage resultaten met kwalificatie per deelnemer betrouwbaar/onbetrouwbaar – (starten in 2005) –Typering indicatoren (kwantitatief hard/zacht, kwalitatief) –Verdere afstemming andere benchmarks via VNG/ –Invoeren privacyregelement bij aanmelding

Benchmarking Publiekszaken 2005 VNG Familie van benchmarks Rol van opdrachtgever?

Benchmarking Publiekszaken 2005 Informatiebehoefte deelnemers Voorstel Team BP (zie overige sheets) Aanvullingen voor 1 september 2005

Benchmarking Publiekszaken 2005 Aantal fte publieksdienst per inwoners

Benchmarking Publiekszaken 2005 Verhouding fte publieksdienst/totale gemeente

Benchmarking Publiekszaken 2005 % Leidinggevende publieksdienst

Benchmarking Publiekszaken 2005 Verhouding publieksdienst (in fte)

Benchmarking Publiekszaken 2005 Productiviteit in uren per jaar per fte

Benchmarking Publiekszaken 2005 Totale kosten per medewerker

Benchmarking Publiekszaken 2005 Schaalniveau baliemedewekers

Benchmarking Publiekszaken 2005 Ziekteverzuim in %

Benchmarking Publiekszaken 2005 Aantal uren bereikbaarheid per week

Benchmarking Publiekszaken 2005 Verdeling klanten over kanalen

Benchmarking Publiekszaken 2005 % Doorlooptijd product x langer dan 1 dag

Benchmarking Publiekszaken 2005 % langer dan 30 sec.telefonische wachttijd

Benchmarking Publiekszaken 2005 Tarieven

Benchmarking Publiekszaken 2005 Klanttevredenheid in rapportcijfers

Benchmarking Publiekszaken 2005 Score website

Benchmarking Publiekszaken 2005 Aanvullingen Vergelijking wachttijden aan de balie en telefonisch Productieaantallen (per fte) Klachtafhandeling Aanwezigheid richtlijnen (o.a. kwaliteitshandvesten) …. (aanvullingen stuurgroep)

Benchmarking Publiekszaken 2005 Afsluiting Voorstel agendapunten volgende stuurgroep –Evaluatie 2005 –Definitief aanbod 2006 en werving –Conceptrapport –Invulling slotsymposium Volgende vergadering 29 oktober in Amsterdam