Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Advertisements

Ontdek het nieuwe werken voor klant en bestuur via een integraal zaaksysteem 17 november 2011 Rob van Agteren.
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
Records management en informatie-architectuur
Workshop 6: Multichanneling
Digitale dienstverlening
DIGI-PLU Procesgericht digitaliseren en elektronische overheid
Zaakgericht Werken.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
Zaakgericht werken in samenhang
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
(SNEL)vergunningen in Peel en Maas
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Kijkje in de Keuken van DIV
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Governance van de informatievoorziening
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Praktijk case: “Geautomatiseerd scannen én verwerken van ingekomen facturen” ICT Platform.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
Informatieplattegrond
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Slagkracht met kwaliteit
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Enterprise Document Management Fase
Producten & Werkprocessen
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Het KCC Regiebord Betere dienstverlening door digitalisering
Openbaar Lichaam Bonaire
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Processen Knelpunten Oplossingen
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Het E-depot van Rotterdam
Transcript van de presentatie:

Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007 DMS, Midoffice en Oss Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007

Voorstellen Harm van der Toolen Adviseur Informatievoorziening Afdeling BICT

Voorgeschiedenis PrOSSessor 2002 ICT beleid Oss gaat klantgericht en bedrijfsmatig werken ICT beleid Klant bepaalt kanaal Inzage in afhandeling 7 x 24 beschikbaar Plaatsonafhankelijk

Realisatie Klantgericht Bedrijfsmatig Organisatie Telefonische dienstverlening Digitale dienstverlening Bedrijfsmatig Digitalisering bedrijfsvoering

Digitale dienstverlening Nieuwe website Bestuurlijke informatie Productencatalogus Digitaal loket eFormulieren

Digitale dienstverlening eFormulieren Elektronisch betalen DigID Prefill

Digitalisering bedrijfsvoering Het ontwikkelen, implementeren en in gebruik nemen van een document management systeem voor het digitaal registreren, opslaan en ontsluiten van alle procesgebonden documenten binnen de gemeente Oss ter verbetering en ondersteuning van de interne processen en externe (elektronische) dienstverlening.

Document management systeem Realisatie Procesgewijze inrichting Volledige digitale dossiervorming Digitale archivering Substitutie

Document management systeem Niet vervangen bestaande backoffice- systemen / WFM digitaliseren van “de post” digitaliseren van het bestaande archief

Invoering DMS Europese aanbesteding Implementatie 3 pilot-processen Evaluatie Afgeleide processen Vervanging Post&Archiefsysteem Inrichting overige processen

Procesgewijze aanpak Beschrijving procesgang Documenttypes Registratiekenmerken en -scherm Autorisaties Koppelingen met subjectgegevens Koppelingen met backoffice-systemen Dossier- en archiefopbouw

Evaluatie Positief verbeterde structuur en volledigheid dossiers afname fysiek archiefbeheer (op termijn) verbeterde beschikbaarheid documenten en dossiers gelijktijdig gebruik in meerdere processen

Evaluatie Leerpunten lastiger te doorzoeken / vergelijken (daardoor) nog geen afnemend papierverbruik capaciteit voor registratie door procesafdelingen

En toen . . .

. . . de Midoffice Schakel tussen Digitaal Loket en backoffice systemen Automatisch routeren van gegevens en documenten 7 x 24 beschikbaar stellen van relevante referentiegegevens zaakgegevens documenten Voor klanten en medewerkers

De Midoffice Realisatie Procesgewijze invoering Volledige dienstverleningsproces Generieke statussen met documenten WFM voor eenvoudige processen

De Midoffice Niet Vervanging huidige WFM in de backoffice

Invoering Midoffice Europese aanbesteding (voorjaar 2007) Implementatie (najaar 2007) Pilot-proces

De Midoffice volgens Oss

Frontoffice kanalen Functionaliteit Pre-fill en Routering Referentie Status- en Contactinformatie Digitalisering (Vak-) applicaties Basisgegevens Midoffice

Oss goes OSS ! Dank voor uw aandacht ! h.van.der.toolen@oss.nl