Toekomst visie TA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Succesfactoren van teamcoaching
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
In opdracht van: Project: April 2006 Nationale Ontvangst Barometer 2006.
Introductie: vertellen dat de taxichauffeurs in deze training leren hoe zij de gedragsprotocol kunnen gebruiken en toepassen in de praktijk. Lastige situaties.
diabetescaroussel OLVG
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
Hoe moet je het vooral NIET doen?
Reflecties van de waarheid
Gezond roosteren in een ziekenhuis : Hoezo complex ?!
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Zorg voor innoveren Symposium eHealth, implementeren met effect!
Registratie van achtergrondfactoren bij patiënten in de huisartsenpraktijk: welke zijn volgens huisartsen belangrijk om te registreren? Een Delphi studie.
Vormen van bestuurlijke lichtheid CoP Conferentie d.d. 7-8 december 2006 Carol van Eert secretaris-directeur.
Doel Doel: doelmatigheidsverbetering van 5% in poliklinische team (amputatie, pijn en overig) -> snellere instroom -> betere doorstroom -> reguleren.
Luisteren Parafraseren; Reflecteren van gevoel; Herhalen; Ordenen;
Gesprek in de laatste levensfase: taboes rondom ziekte en dood
Waar wilt u doodgaan. Keuzen en overwegingen Katrien Luijkx i. s. m
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Ito Congres ITO 13 november 2008 Jan van der Weijden.
Pijn in de palliatieve zorg
Medezeggenschap & Loopbaan Isaak Mol 10 oktober 2012.
Gezin in beweging De impact van een ziek kind op het hele gezin
Klanttevredenheid onder cliënten van trombosediensten aangesloten bij Cliëntenraad Trombosediensten Drs. Hans H. Muis, manager Juni 2004.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Een ondersteuning vanuit het personeelsbeleid.  Student: Maatschappelijk Advisering  Stagecontext: UNIZO Jobkannaal  W.I.P. Kortgeschoolde jongeren.
Leerlingbegeleiding in de eerste graad
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Samenwerken Werken in Teams.
Risicomanagement binnen de decentralisaties
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Vergaderen.
Symposium 5 jaar poliklinische apotheek ASz
Servicegaranties en patiëntenparticipatie drs Jean-Pierre Thomassen
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Verwerken goederenstroom 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Cliënttevredenheidsonderzoek 2013 Praktijk van Iersel Gemaakt door: Drs. J.H. van ’t Hoog 15 november 2013.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Leren volharden en doorzetten Ruzie en moeilijkheden niet zien als reden om op te geven, maar als kans om aan de relatie te werken.
DAG TEGEN KANKER OP 18 SEPTEMBER 2014 Aandacht voor mensen met kanker in ons ziekenhuis.
De beschikbaarheid van kwalitatief goede zorg voor expats Lucie Cunningham, Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Duurzame transmurale nascholing. Opzet nascholing Competentie: professionaliteit. Leerdoelen: Verbeteren ICC huisarts-specialist Verhogen wederzijds begrip.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Project Interculturele Palliatieve Zorg
A+O project Co-creatie in de praktijk
Onderhandelen: een kunst apart
Kennis delen.
Lente.
Nee Zeggen!.
WET BIG/WgbO Voor opleiding TA 2016.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
De basis van voorlichting
Via SUCSEZ verzekerd Naam adviseur/ spreker
Vicieuze cirkel Economie: buitenland.
ASSERTIEF Je durft voor jezelf op te komen Je durft je mening te uiten
De basis van voorlichting
Veilig Incident Melden (wat roept het op?)
Studeren met een functiebeperking (SMF) succesvol van V(S)O naar HBO Netwerkdag verbinding V(S)O – HBO 19 juni 2018 Hogeschool Windesheim.
Transcript van de presentatie:

toekomst visie TA

tandarts Wouter Vriesman

praktijk welldent Almere

praktijk dentalcare Albufeira, Portugal

stichting dentalcare everywhere

tandartsassistent(e) pak die kans !

1. het belang van de TA in de praktijk

1. het belang van de TA in de praktijk 2. carrière mogelijkheden

1. het belang van de TA in de praktijk 2. carrière mogelijkheden 3. loopbaantraject

1. het belang van de TA in de praktijk

patiënten satisfactie processen Logistiek patiënten satisfactie en dienstverlening

top 10 patiënten ergernissen Praktijk is telefonisch slecht bereikbaar Het is lastig om een passend afspraak te maken Lange wachttijden in onverzorgde wachtruimten Praktijk is moeilijk te bereiken of lastig parkeren Onvriendelijke ontvangst Weinig begrip of aandacht van praktijkteam Onverwacht hoge rekening Slechte voorlichting Geen luisterend oor voor wensen en suggesties Gevoel van haast en weinig aandacht

1. het belang van de TA in de praktijk 2. carrière mogelijkheden

van stewardess

tot co-piloot

Het beeld van een verpleegkundige

Het beeld van een tandarts assistente

van tandartsassistent tot praktijk manager……

want dit is een TA maar ook verantwoordelijk voor de voorraad

dit is er ook één, maar aan de stoel

en deze werkt zelfstandig als preventie assistente en is personeelsmanager

dit is de balie assistente maar is ook de praktijkmanager

zo nemen de assistentes het roer over als de baas even van huis is

maar ook dit zijn TA

carrière mogelijkheden genoeg, maar je moet ze wel pakken!

SMS pauze

1. het belang van de TA in de praktijk 2. carrière mogelijkheden 3. loopbaantraject

bij en nascholing schept meer toekomst perspectief zowel voor de tandarts als voor de tandartsassistent

wat gebeurt er nu na al die scholing. wat verandert er wat gebeurt er nu na al die scholing ? wat verandert er ? wat wordt er van je verwacht ?

meer verantwoordelijkheid meer voldoening meer zelfstandigheid eigen initiatief plichtsbesef hoger salaris

en dan…..

misschien ?

of ?

klaar?

of niet.....

maar gelukkig heb je een goede opleiding gehad en jezelf onmisbaar gemaakt mogelijkheid tot parttime werken herintreding

een ervaren alleskunner is goud waard voor de praktijk en voor de tandarts

blijft altijd zijn waarde houden en goud …… blijft altijd zijn waarde houden (alleen af en toe even oppoetsen)

de tevredenheid van de patiënt wordt met name bepaald door stelling 1: de tevredenheid van de patiënt wordt met name bepaald door de tandarts……

de tandartsassistent doet routinematige handelingen stelling 2: de tandartsassistent doet routinematige handelingen opgelegd door en onder verantwoordelijkheid van de tandarts……

tandartsassistente is GEEN baan voor de rest van je leven…… stelling 3: tandartsassistente is GEEN baan voor de rest van je leven……