AQUA LION Finance & Business Control www.aqualion.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Out of Stock Diemen, Februari 2006.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Daan den Ouden, (ex) CEO AVR
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
Omzet.
Finance & Business Control
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
H1.3 prijsberekening detailhandel 23 november 2012
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
6.1 Wat wordt de prijs? Winkeliers mogen zelf weten voor welke prijs ze hun producten verkopen. Hoe berekenen ze die prijs? Wat hebben vraag en aanbod.
Business Marketing Management
Een startersgids voor innovatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Management en Organisatie
H 28: Nacalculatie bij homogene productie
Besturing van (bedrijf)processen
Bedrijfseconomie Uitwerking opgave (pagina 396)
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Welvaart Hoofdstuk 2.
De kracht van HBSoftware
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Is Almelo uniek? Trends op de re-integratiemarkt.
VNO NCW Rotterdam i.s.m Werkgevers Drechtsteden Prof.Dr.ir.Jos Vermunt Hoogleraar Distributielogistiek Universiteit van Tilburg Netwerk denken.
Titel ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid en gelijke kansen te bevorderen, en.
Wie zijn wij? Welkom Wie ben ik en wat is mijn functie (diegene die de presentatie geeft) Wat doen wij in dit bedrijf? Waarom geef ik deze presentatie?
Besturing van (bedrijf)processen
Business Marketing Management
Hoeveelheidsaanpassing I
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Hoofdstuk 3 Prijsbeleid
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
5.1 Wat kun je doen met groen?
5.1 Hoeveel kost dat? Afzet is het aantal producten dat een bedrijf verkoopt. Vermenigvuldig je de afzet met de verkoopprijs (excl. btw) dan weet je wat.
Bedrijfseconomie H3 Omzet en marge Junior accountmanager.
Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management
Retaileconomie hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Heike Delfmann / Lectoraat Veranderend Ondernemerschap NHL 1.
Pag. 1 Elementen van een goede presentatie: » Voorstellen van uw bedrijf; » Waarin onderscheidt uw bedrijf zich van anderen in de markt; » Op welke manier.
Toekomst visie afvalinzameling. Waarom deze bijeenkomst? Opdracht programmaraad: Doelstelling hergebruik wordt niet gehaald. -> Inventariseer mogelijkheden.
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Hoofdstuk 6 Productie.
Mijn WOZ en toezicht mr. J.G.E.Gieskes WAARDERINGSKAMER.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
Lesbrief procenten.
Controle 1 t/m 60 Opdracht 59 nakijken
Als je opbrengst niet alleen af hangt van je eigen keuzes
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Vmbo 2 economie Goede producten?
Degene die de presentatie verzorgt
Oefenopdrachten met uitleg
PRODUCEREN OMZET, AFZET, WINST.
Financieel 1.
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
BASISREKENVAARDIGHEDEN
BASISREKENVAARDIGHEDEN
Marktgedrag.
Transcript van de presentatie:

AQUA LION Finance & Business Control

Presentatie Economen Netwerk 7 februari 2011 Managing Price Gaining Profit Gebaseerd op Michael V. Marn & Robert L. Rosiello, Harvard Business Review N Aqua Lion

Naam: Roel Wiewel Beroep: Finance Professional Ervaring: CFO, Finance Director, Business Controller Aqua Lion

Het is makkelijk om Finance moeilijk te maken maar Het is moeilijk om Finance makkelijk te maken Aqua Lion

Het is makkelijk om Finance moeilijk te maken maar Het is moeilijk om Finance makkelijk te maken En dit is mijn USP! Aqua Lion

Toegevoegde waarde voor de klant: Verbetering van het bedrijfsresultaat met 19% De financiële processen en rapportages lopen als een klok. Er is inzicht in opbrengsten, kansen en kosten. Aqua Lion

Vraag vooraf Wat is EEN procent? Aqua Lion

Managing Price Gaining Profit Vier manieren om de hefbomen te meten voor resultaatverbetering: 1. Manage de kostprijs 2. Manage de aantallen 3. Manage de bedrijfskosten 4. Manage de verkoopprijs Aqua Lion

Case: een bedrijf heeft de volgende winststructuur: Aqua Lion

Poging: verlaag de kostprijs met EEN procent Aqua Lion

Poging: verhoog het volume met EEN procent Aqua Lion

Poging: de verlaag de kosten met EEN procent Aqua Lion

Poging: verhoog de prijs met EEN procent Aqua Lion

Vergelijking van hefbomen Aqua Lion

Conclusie: De prijs is de beste winsthefboom (zie volgende sheet) Veel aandacht moet uitgaan naar het managen van de prijsstructuur en naar regelmatige prijsverhogingen. EEN procent, is niet veel maar heeft veel invloed. Aqua Lion

Prijsmanagement: Met deze presentatie wordt niet bedoelt om de verkoopprijs aan de markt zomaar met een procent (of meer) te verhogen. Bij veel bedrijven zijn er zoveel afspraken rondom prijzen met verschillende klanten, allerlei soorten kortingen en afspraken over bonussen, dat het overzicht weg is en dat niet de optimale prijs wordt berekend. Door dit weer goed te managen wordt al snel EEN procent stijging bereikt zo leert de ervaring. Aqua Lion

Een combinatie van hefbomen kan een forse stijging van het bedrijfsresultaat tot gevolg hebben. Dit is een positieve actie die tot meer motivatie leidt en tot meer winst! Aqua Lion

Samenvatting: Naam: Roel Wiewel Beroep: Finance & Business Control USP: Finance in Control Aqua Lion

Vragen & Antwoorden Aqua Lion

Einde van de presentatie Dank voor uw aandacht! Aqua Lion

AQUA LION Finance & Business Control