Figuur 17.1 Vier prijspositioneringsstrategieën

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zelfstandig Leren Lezen
Advertisements

H3 Tweedegraads Verbanden
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Prijs bepalen en beheren
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Autheur: Peter Zijsling
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Winstmaximalisatie monopolist
Vraag en aanbod: evenwichtsvorming in een experimentele marktsituatie.
Business Marketing Management
4 P´s en 3 R-en MK01.
Tim van Dalen Oktober 2011 Horeca en voeding
Regenten en Vorsten( ) Wat gebeurt er in dit tijdvak
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Prijszetting
INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Wat moet je leren voor het PW Heel hoofdstuk 4 Oefentoets Rekentrainer! Samenvatting einde van het hoofdstuk in leerwerkboek.
Zorgverzekering.
Marketingplanning en strategie
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
GiffGaff.
Hoeveelheidsaanpassing II
Overeenkomst.
Notenschrift test jezelf
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Data warehousing theorie & modelling technieken
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Hoofdstuk 2.
Notenschrift test jezelf
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Hoofdstuk 3 Prijsbeleid
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
5.1 Hoeveel kost dat? Afzet is het aantal producten dat een bedrijf verkoopt. Vermenigvuldig je de afzet met de verkoopprijs (excl. btw) dan weet je wat.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Product A 4 hoofdproducten Product B Product CProduct D.
Marketing 5 havo.
Rechte lijnen: lineair verband. Een lijn is een verzameling van punten.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Break-even analyse Hoeveel moet ik minimaal produceren om geen verlies te maken?= p.
 A-94 A-94.
50.
Vwo6 WiskA Toepassing van differentiaalrekenen Extra opgaven.
Wil jij echt doen met je pensioen?. Life-events Jouw pensioenregeling Samen betalen.
Responsible Research and Innovation Verantwoord onderzoek en innovatie.
RESULTAAT 2015  Aantal loten verkocht: (874 in 2014)’  Doel was EUR  Opbrengst: = EUR voor HCY ( EUR in 2014)  Aantal verkopers:
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Wat gaan we vandaag doen?  Voorbereiding op toets 17 mei 2016 lesuur 7  Eerst luister je / noteer je wat er in de toets komt. Vervolgens mag je:  Naar.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Informatieavond oud papier Welkom en inleiding programma.
Dagwaarde auto Waarde auto berekenen Waarde auto berekenen via Dagwaarde- Auto.net.
Lesbrief Vervoer H2.
Welkom havo 3..
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Wat gaan we doen? Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit?
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Welkom Havo/vwo 3..
H6 Salvatore: International Economics, 10th Edition © 2009 John Wiley & Sons, Inc.
PRODUCEREN OMZET, AFZET, WINST.
Prijssystematiek versie 9.3
Meetkunde Verzamelingen Klas 8.
Transcript van de presentatie:

Figuur 17.1 Vier prijspositioneringsstrategieën

AFROOMPRIJSZETTING EEN HOGE PRIJS HANTEREN VOOR NIEUWE PRODUCTEN OM OPBRENGSTEN VAN DOELMARKTEN TE MAXIMALISEREN PENETRATIEPRIJSZETTING EEN LAGE PRIJS HANTEREN VOOR EEN NIEUW PRODUCT OM EEN GROOT AANTAL KOPERS TE VERWERVEN EN OM EEN GROOT MARKTAANDEEL TE VERWERVEN.

Bepalen prijsverschil tussen de verschillende modellen uit de lijn PRODUCTLIJN-PRIJSZETTING PRIJSZETTING VAN OPTIONELE PRODUCTEN Producten die bij het hoodproduct verkocht worden PRIJSZETTING VAN NOODZAKELIJKE TOEBEHOREN Producten die bij het hoofdproduct horen PRIJSZETTING VAN NEVENPRODUCTEN Nevenproducten waar men vanaf wil komen PRIJSZETTING VAN PRODUCTPAKKETTEN Verschillende producten in een pakket, waarvoor een gereduceerde prijs geldt

PRIJSAANPASSINGSTRATEGIËN Op waarde gebaseerde prijszetting Psychologische prijszetting Kortingen Prijsdiscriminatie PRIJSAANPASSINGSTRATEGIËN Promotie prijszetting Geografische prijszetting Internationale prijszetting