Advanced Business Information Solutions Webvertising
Webvertising vs. interactieve marketing Een focus het internet Verschillende businessmodellen zijn al behandeld in Interactieve marketing.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing Inhoud Tekst eind van deze week eerste hoofdstukken klaar Practicum opdrachten –Keuze management gerichte zaken –Keuze bouw en design
Advanced Business Information Solutions Internetmarketing- programma Webvertising marketing Mobiele marketing Search Engine en andere vormen Techniek, Software & Bouw
Advanced Business Information Solutions Wat is webvertising? Traditioneel adverteren & direct marketing Traditioneel adverteren Direct marketing Web- vertising
Advanced Business Information Solutions Wat is webvertising? Branding, informatieverspreiding en verkoop transacties BrandingVerkoop transacties Web-vertising Informatie verspreiding
Advanced Business Information Solutions Verschillende vormen van webvertising Push strategie – , sms, pop-ups Pull strategie –Webvertising, banners, buttons, sponsoring
Advanced Business Information Solutions Waarom webvertising Televisiekijkers verruilen hun tijd voor internettijd
Advanced Business Information Solutions Waarom webvertising Snelst groeiende medium in de historie Miljoen gebruikers Internet (World Wide Web) Adoptie van verschillende media in de V.S. Televisie KabelRadio Telefoon
Advanced Business Information Solutions Waarom webvertising Demografie van het internet is vrij duidelijk Geslacht vrouwen 42% van de populatie op het internet vertegenwoordigen. (Nielsen/CommerceNet 1997) Leeftijd De gemiddelde leeftijd is 37,6 jaar. Inkomen Het gemiddelde inkomen in 1998 was $57,300 (US). Opleiding Volgens een studie van SRI International heeft 75% van de webgebruikers een college, HEAO, of hogere opleiding in vergelijking met 46% van de totale Amerikaanse bevolking. (Bron: SRI International)
Advanced Business Information Solutions Waarom webvertising Webvertsiments helpen bij branding en genereren betere herkenning dan TV of gedrukte media
Advanced Business Information Solutions Verschillende vormen van webvertising Banners en buttons Pop-ups Interstitials & Superstitials Sponsoring Microsites
Advanced Business Information Solutions Effect van webvertising Type reactie wat gewenst is Het type advertentie Het type stimulus Research en interviewmethoden Meetwaarden voor de effectiviteit
Advanced Business Information Solutions Type reactie dat gewenst is Directe respons gekoppeld aan een handeling Attitudeverandering
Advanced Business Information Solutions Het type advertentie Zie banner e.d.
Advanced Business Information Solutions Het type stimulus Storyboards Roughs –Animatics –Photomatics –Steal-o-matics Uiteindelijke product
Advanced Business Information Solutions Research en interview methoden Kwalitatieve test Kwantitatieve tests –Een-op-een –Theater testen –Thuis test
Advanced Business Information Solutions Meetwaarden voor de effectiviteit Recall of herinnering Herkenning Vertellen Houding Overtuigingskracht Andere meetwaarden