Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Productdossier-Breechpocket
Marketingmanagement in een Europese KMO
Dorpstuintjes in Heusden?. Wat?  Volkstuin = Samentuin = Dorpstuin  Een ruimte waar burgers op 1 locatie een groentetuin op een ecologische wijze bewerken.
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Geld verdienen met trends
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Ford cargo T.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
1 Nationaal Forum Certificeren Partnership: Operatoren-D&A 19 juni 2006Raymond Marchal Gewestelijk directeur DACO 1.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Marketing presentatie
Innovatief Aanbesteden: DE VLAAMSE OVERHEID ALS ACTIEVE INNOVATOR Kenniscentrum Innovatief Aanbesteden Christophe Veys – Peter Thevissen 28 juli 2014.
Inleiding tot marktonderzoek
Tussenschoolse Opvang OBS Molenbeek 15 juni 2011
MUSEA BRUGGE 14 musea 4 museumgroepen per museumgroep: 1 team overkoepelende diensten.
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marktonderzoek (2) MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
De Toekomst Marketing.
het onderwijs van, voor én door Leermiddelen Marketing medewerker
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Marketing Marketingoriëntatie
College 2 Marketingomgeving
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Dagopleidingen Hik Opendeurdag
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
MARKETINGMIX.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
OBS De Poolster | 2 februari 2015
Marketing 5 havo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Indeling van hoofdstuk 4
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Marktsegmentatie en positionering
Presentatie en marketing
DEMO MIJN BIBLIOTHEEK 21 SEPTEMBER 2015
Transcript van de presentatie:

Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen

PRODUCTKEUZE : Bike – StOP! Enige fiets-stoplicht in België Eenvoudig te bevestigen Zien en gezien worden als fietser in het verkeer: veiligheid

ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/1 1. MARKT:  Niet- fietsers Scholen Ouders, familie Fietsverhuurders,..  Fietsers Recreatieve fietsers Sporters (mountainbike, fietsverenigingen, wielrenverenigingen,…) Mensen: fiets = transportmiddel (naar werk, school,….) ….

ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/2 2. Afnemers:  B2C Kinderen, jeugd, ouders van…. (recreatieve) fietsers, mountainbikers, senioren, trekkers,…. Fietsverhuurfirma’s ….

ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/3 2. Afnemers:  B2B Sportcentra Sportwinkels Fietswinkels Fietsfabrikanten Hypermarkten

POTENTIELE CONCURRENTEN Geen Belgische concurrentie Buitenlandse merken: (geen stoplicht in assortiment)

DOEL 1.Lanceren van Bike StOP! Op 15/4/2012 op de Vlaamse markt. 2.Marktleider worden en positie bewaken naar toekomst toe.

MARKETINGMIX/1  PRODUCT 1 neutraal model : later afh. van PLC: meerdere modellen Bike StOP!: deels vervaardigd uit gerecycleerde materialen Ook 2 j garantie! Individueel verpakt Gedetailleerde handleiding: zelf te plaatsen of laten plaatsen door fietsenmaker  PROMOTIE Velofollies Mail, post mailing, flyers, begeleidende brieven Telefonische prospecties Logo en/of naam overal opzetten

MARKETINGMIX/2  PRIJS 14,95 € /stuk  PLAATS Assemblage in België Onderdelen: deels uit België, deels uit BL Locatie Bike StOP!: Zandhoven.

FILOSOFIE  Veiligheid / visibiliteit  Gebruiksvriendelijk  Ecologisch  Duurzaam  Socio- economisch

Testmarketing

Testmarketing Velofollies: bezoekers gedurende 3 dagen BiKE StOP!: 1 stand Informatie geven, model showen Enquête laten invullen door mensen Gegevens uit enquête: analyseren en besluiten trekken + strategie aanpassen indien nodig. Verkoopsstrategie: verdelen bij fietswinkels, sportcentra, Fiets-verhuurfirma’s, supermarkten,…