Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen
PRODUCTKEUZE : Bike – StOP! Enige fiets-stoplicht in België Eenvoudig te bevestigen Zien en gezien worden als fietser in het verkeer: veiligheid
ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/1 1. MARKT: Niet- fietsers Scholen Ouders, familie Fietsverhuurders,.. Fietsers Recreatieve fietsers Sporters (mountainbike, fietsverenigingen, wielrenverenigingen,…) Mensen: fiets = transportmiddel (naar werk, school,….) ….
ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/2 2. Afnemers: B2C Kinderen, jeugd, ouders van…. (recreatieve) fietsers, mountainbikers, senioren, trekkers,…. Fietsverhuurfirma’s ….
ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/3 2. Afnemers: B2B Sportcentra Sportwinkels Fietswinkels Fietsfabrikanten Hypermarkten
POTENTIELE CONCURRENTEN Geen Belgische concurrentie Buitenlandse merken: (geen stoplicht in assortiment)
DOEL 1.Lanceren van Bike StOP! Op 15/4/2012 op de Vlaamse markt. 2.Marktleider worden en positie bewaken naar toekomst toe.
MARKETINGMIX/1 PRODUCT 1 neutraal model : later afh. van PLC: meerdere modellen Bike StOP!: deels vervaardigd uit gerecycleerde materialen Ook 2 j garantie! Individueel verpakt Gedetailleerde handleiding: zelf te plaatsen of laten plaatsen door fietsenmaker PROMOTIE Velofollies Mail, post mailing, flyers, begeleidende brieven Telefonische prospecties Logo en/of naam overal opzetten
MARKETINGMIX/2 PRIJS 14,95 € /stuk PLAATS Assemblage in België Onderdelen: deels uit België, deels uit BL Locatie Bike StOP!: Zandhoven.
FILOSOFIE Veiligheid / visibiliteit Gebruiksvriendelijk Ecologisch Duurzaam Socio- economisch
Testmarketing
Testmarketing Velofollies: bezoekers gedurende 3 dagen BiKE StOP!: 1 stand Informatie geven, model showen Enquête laten invullen door mensen Gegevens uit enquête: analyseren en besluiten trekken + strategie aanpassen indien nodig. Verkoopsstrategie: verdelen bij fietswinkels, sportcentra, Fiets-verhuurfirma’s, supermarkten,…