iDTV Enkele persoonlijke bedenkingen iDTV/digitale TV = een Belgisch prematuurtje Zomer/herfst 2005: te vroeg gelanceerd Technisch nog niet rijp Niet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Strijd mee tegen digibetisme! In 15 vragen weet u waar u staat! Gebaseerd op studies van M. Prensky, CEO Games2train Uitgewerkt door prof. Dr. Knoikl,
Advertisements

Breedband in het buitengebied Bijeenkomst 14 juni 2012 School van Frieswijk Arno Groenendijk.
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
FLIEGER BVBA Noorderwijk
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Vrijwilligers vóór ouderen, tegen sociaal onrecht
De illusies die we ons mogen permitteren VERA 20|6|2006: “ICT- en e-governmentbeleid in de komende legislatuur” Tom Dehaene  Vlaams parlementariër  OCMW-voorzitter.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Inhoud presentatie Wat is glasvezel Waarom glasvezel Het aansluitgebied OnsBrabantNet De pakketten Aansluiting Vragen.
Huren is heerlijk Wat een moderne woningbouwvereniging allemaal kan
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Communicatie_plannen Collegawerkgroep Communicatieambtenaren Provincie Antwerpen Eric Goubin.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
VERKOOPSTYLING spring eruit en verkoop je huis sneller en tegen de best mogelijke prijs.
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
De COMPUTERHOEKEN van de Dienstencentra Kortrijk.
we are young so let's set the world on fire we can burn brighter than the sun.
© Digipolis Bedrijventerrein Gentbrugge II. © Digipolis Vraagstelling Verschillende bedrijven vragen snellere internet verbinding Belgacom: Geen offerte.
6e Nationaal Platform E-Health Chaos voorbij; structuur begint?
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Project DIGITAAL VERGADEREN
 QI&feature=related QI&feature=related.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Dat kan smaken De voerbollen worden klaar gemaakt Alles nog eens nazien voor de start.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
(Interactieve) Digitale Televisie in het Lokale Bestuur Tussen “Droom” en “Werkelijkheid” -(nog steeds)- 18 januari Mechelen.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Een startersgids voor innovatie
secretaris Plaatselijke Groep
Beste verkochte boek aller tijden?
Thema-bijeenkomst 6 september 2012
T hema’s in deze quiz: Gezin Zorg Arbeid. Thema 1: Verschillen binnen ‘het Nederlandse gezin’
Bedrijfseconomie Uitwerking opgave (pagina 396)
Servers en Clients Servers = krachtige computers –die veel informatie kunnen versturen naar veel ontvangers –die veel informatie kunnen ontvangen –Nemen.
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID EEN HAALBARE KAART?
Rubrieken inleiding zNetwerk : ywat willen we bereiken yhoe willen we het aanpakken van hier tot ginder achter de heuvel ywe hebben jullie nodig voor.
De meerjarenplanning van gemeente en OCMW participatief opmaken Kortenberg, 27 november 2012.
Toelichting VERA als Integrator Galmaarden 4 februari 2010.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
INTERNATIONALISERING VAN A TOT Z voor het secundair onderwijs Gent, 12 mei 2009.
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
V-ICT-OR Kenniscentrum. Wat? IWT – TIS project Samenwerkingsverband tussen: Aanvrager:Uitvoerder: Start: 1 oktober 2006 Duur:
‘Van Noord naar Zuid’ Inleefreizen, stages & veldwerk in het Zuiden Sarah Verlackt.
Tv op Pc Hom com Ledenvergadering 23/05/2011. Tv op Pc Wat kan al.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
Canal Digitaal Digitale Televisie via de satellietschotel De meeste kanalen met de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Kees Färber Directeur Operations.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
Copyright 2003 Stg Wireless Leiden Welkom in de OBL! Heropening Centrale Start WiFi.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
Farmaceutische zorg in NCare
GIS-coördinator in Westerlo
Oud worden in deze tijd..
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
Rekenen 17 januari.
Vijf bemoedigingen voor je geloof Hebreeën 6:9-20.
Rookstopbegeleiding in groep Werkgroep gezondheidszorg.
De toekomst van EDISON Informat, EDISON en Internet 27 april 1999 Freddy Deprez.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 19 september 2007 Innoveren; empowerment en vernieuwen in.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
Transcript van de presentatie:

iDTV Enkele persoonlijke bedenkingen

iDTV/digitale TV = een Belgisch prematuurtje Zomer/herfst 2005: te vroeg gelanceerd Technisch nog niet rijp Niet goed voor massamedium Zelfs pure digitale diensten (op aanvraag, uitgesteld kijken,…) staan nog niet helemaal op punt of zijn beperkt. > in dipje/dal van de Hype Cycle

Te fragmentarisch Telenet –> nog geen 20 procent van klanten digitaal –> aansluitingen –> max. 2/3 de van de kabelmarkt Belgacom –> nog geen 100 procent bereik –> aansluitingen Dubbels tussen Belgacom + Telenet (voetbal) InDi: 1/3 de van Vlaamse kabelmarkt! > nog geen interactie TV Vlaanderen (DVB-S) > nog geen interactie DVB-T, … > nog geen interactie > Verschillende platformen staan zelf nog niet op punt, samenwerking is dus nog niet voor vandaag of morgen

iDTV ≠ … ≠ digitale TV –Digitale TV: alleen digitaal signaal > betere kwaliteit (wat meeste mensen niet merken) –Meer kanalen mogelijk –> niet per se interactie –> wel redelijk succes ( op 1,5 jaar), maar dankzij enorme marketing ≠ internet –Iedereen zegt dit wel, maar…

Huidige aanbod Internet 1.1 –Niet echt sexy interface –Traag –Gebrekkige interactie –Moeilijke navigatie Teletekst 1.5 –Meer visueel –Iets sneller, maar toch nog traag + inhoudelijk en wat aantal betreft heel beperkte internactieve toepassingen

Wie wil iDTV? TV-kijker = couch potato Wil wel meer (thema)kanalen, on demand, uitgesteld kijken (= digitale TV) Te lui om à la carte een hele TV-avond samen te stellen > wel met (lokale) overheid communiceren en interageren via TV??

‘iDTV dicht de digitale kloof’ Wie nu geen computer/internet heeft, gaat/kan ook niet meteen iDTV gebruiken –Serieuze investering/vaste kost voor gebruiker –Technische, cognitieve,… drempels –> Heel veel begeleiding, subsidie, e.d. nodig om ‘moeilijke’ groepen te bereiken

Alternatieven Lokaal TV kanaal –> Interactie via SMS, telefoon,… TV: spelconsoles! –> Xbox live, PlayStation3,… Mobiele iDTV (DVB-M, DVB-H,…) Netwerkcomputer (Comfo Home; Fujitsu- Siemens/BITel in Bielefeld)

Programma 16u20 – 16u50 Hoe staan burgers t.o.v. iDTV? –Door Jo Steyaert, Indigov 16u50 – 17u20 Wat is er mogelijk voor steden en gemeenten? –Door Herman Callens, VVSG 17u20 – 17u45 Pauze 17u45 – 18u10 Ervaring van Kortrijk met iDTV project –Door Dominique Dehaene, Communicatieambtenaar Kortrijk 18u u40 (Toekomst van) Publicatiemogelijkheden –Door Marc Vervoort, Zappware 18:40 – 19:10 Toekomstvisie en Community TV –Door Katleen Deraymaeker, Mediaciti 19:10 Rondvraag & Slotwoord Receptie met broodjes