Inspectiecampagne 2009 AD TWW België Uitzendkrachten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

Welzijn op het werk Johan Ledegen Ingenieur – attaché F.O.D. WASO
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Welzijn op het werk van uitzendkrachten koninklijk besluit van 15 december 2010 Invullen van de werkpostfiche Nadine Gilis attaché FOD WASO AD Humanisering.
Infrastructuurvereisten FAVV Quality Days 28/04/2011
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Wat denkt u bij het zien van deze vier foto’s? KLIK
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Ouderavond leerjaar 4 Dinsdag 25 maart 2014.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Inleiding in de Civiele Techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Mag ik u voorstellen ....
Pilootproject ZorgTV Ervaringen en conclusies Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen 29 juni 2010.
Infoavond Buitenlands Kamp Joe-English Heusden
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Naar het Jaareinde toe
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
Suïcide Dagelijks sterven in Vlaanderen drie mensen door zelfdoding Minstens éénmaal per week pleegt een leerling zelfmoord.
IJspakketten Annette Ficker Tim Oosterwijk
Achter de Schermen van … De Zoo 1 april Met als thema: Onthaalbeleid in al zijn aspecten.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Evaluatie van de sensibiliseringsacties van de OCMW's Engender asbl.
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | December 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
AERIUS Nico-Dirk van Loo Ministerie van EL&I
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
INFORMATIE AVOND VWO 6 MAANDAG 9 SEPTEMBER. WELKOM INFORMATIE EXAMENJAAR INFORMATIE VERVOLGONDERWIJS.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
NETWERKBIJEENKOMST Woensdag 20 april INDELING BIJEENKOMST  Praktische/inhoudelijke zaken –
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID HOE MAKEN WE DIT HAALBAAR?
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Basisopleiding sociale wetgeving januari 2014 Dag 1 Eenheidsstatuut: Nieuwe opzeggingstermijnen.
Vanharen Dany CPA SG St-Quintinus Regio Hasselt
Onderzoek ervaringen van cliënten, jobcoachen en trajectbegeleiders met uitzendarbeid beeldvorming van uitzendconsulenten en werkgevers over het ATB-netwerk.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Maandag 30 mei corveerooster Corvee rooster week 23 (6 juni t/m 10 juni): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 2T Melkweg en Grote Beer
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Studienamiddag Prebes
ZijActief Koningslust
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
Implementatie OSIRIS Susanne Wichman Implementatie OSIRIS.
Samen naar het examen informatie voor ouders over periode 4
DE ARBOWET In deze presentatie zal worden ingegaan op de hoofdlijnen van de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet), zoals deze er uit ziet na de wijziging.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Return To Work Procedure en regelgeving voor de re-integratie van langdurig zieke werknemers Marie-Elise Van Bellingen Nadine Gilis FOD Werkgelegenheid,
De onafhankelijkheid in het sociaal recht en re-integratie
Transcript van de presentatie:

Inspectiecampagne 2009 AD TWW België Uitzendkrachten

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"2 Doelstellingen van de campagne 1.De Arbeidsongevallen, Beroepsziekten en beroepsaandoeningen verminderen 2.Aan de uitzendkrachten hetzelfde beschermingsniveau bieden als aan de vaste werknemers 3.De onderaanneming van het risico vermijden 4.De acties van TWW in het daglicht stellen 5.Europese doelstellingen halen (strategisch plan)

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"3 Campagne Uitzendarbeid Logische aanpak -Effect krachtdadig optreden (tijd) -Federaal effect (ruimte) -Effect structurering enquête (talrijke uitzendkantoren) -Globaal effect (van inlener tot UK) -Effect implicatie (alle onderzochte structuren)

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"4 Wetgevende middelen 1. Uitzendarbeid Wet van 24/7/87 KB van 19/2/97 BS 18/12/97 (Codex welzijn) 2 CAO’s AK en PBM onthaal Welzijnswet 4/8/96 art 12 ter en quater

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"5 Wetgevende middelen 2. Andere nuttige wetgevingen -KB Welzijnsbeleid (onthaal) (Titel I) -KB Werkkledij (Titel VII) -KB PBM (Titel VII) -KB Gezondheidstoezicht (Titel I) -KB Welzijnsbeleid (DRBS) (Titel I) -KB IDPB en EDPB en CPBW (Titel II)

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"6 Campagne uitzendarbeid -Enquêtes mei - juni uitzendkantoren per Regionale Directie -3 inspecteurs aan per Regionale Directie -1 UK per inspecteur -UK 5 inleners per inspecteur -plaats v/h UK (type van werk) -Inspectiebezoek op dinsdag, woensdag of donderdag -checklists invullen

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"7 Campagne uitzendarbeid D-day -In het uitzendkantoor wordt opgevraagd (UK): -de lijst v/d uitzendkrachten van minstens 15 dagen ervoor (D-day – 15) zoniet nog geen medische fiche beschikbaar -de uitzendkrachten uitgekozen met een opdracht > 1 maand (liefst een opdracht van 2 maanden) -5 gebruikers worden genomen met dat type uitzendkrachten -de 5 laatste AO en/of EAO-verslagen

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"8 Campagne uitzendarbeid -Per uitzendkracht wordt opgevraagd: -Contract UK-inlener -Contract inlener-uitzendkrachten -WP-fiches -Fiches van de medische beslissing -Checklist inlener wordt ingevuld

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"9 Campagne uitzendarbeid -In dezelfde week, max D-day +7 werkdagen ( = 22 dus 1 maand is nipt) hebben d e bezoeken bij 5 inleners -Algemene info wordt ingewonnen -Lijst van de uitzendkrachten wordt opgevraagd -werkpost van gekozen uitzendkrachten wordt bezocht -Overeenstemming WP-fiche met realiteit wordt gecontroleerd

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"10

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"11 Campagne uitzendarbeid

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"12 Campagne uitzendarbeid

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"13 Campagne uitzendarbeid

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"14 Campagne uitzendarbeid

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"15 Na bezoek aan UK en inlener -Flagrante fouten worden onmiddellijk gemeld -Schrijven met bevestiging opmerkingen -Opvolging op schrijven

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"16 Verwerking resultaten -De ingevulde checklists worden verwerkt per regio en nationaal -Balans regionale directie door lokale coördinator (via dienstvergadering) -Nationale balans door dr. Chantal Maillet -Evaluatie campagne

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"17 Continuiteit herhaling bij andere bedrijven na 12 tot 24 maanden (impact campagne meten) dagelijks inspiratie voor bedrijfsbezoeken De kennis wordt overdragen op de andere inspecteurs

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"18 Samenwerking a)Nodige samenwerking Externe samenwerking Preventie en Interim (PI) is centrale partner Externe communicatie via HUA en de directie communicatie b)Betrokken personeel van AD TWW en taakverdeling Hoofd van de pilootdirectie - Coördinator van de campagne - Hoofden van de RD - Lokale coördinator - Inspecteurs

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"19 Kwaliteits- en kwantiteitsvereisten voor het project Ten minste 3 uitzendkantoren op de markt in de RD en voor elk v/d uitzendkantoren 5 onder- nemingen (ten minste 15 per directie, 120 voor België) Evaluatiemiddelen voor de impact v/d campagne –evolutie aantal ongevallen –herhaling campagne in 2011

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"20 Externe communicatie Uitwerking v/d externe communicatieproducten door Anne-Cécile Wagner / Sabine Brootcoorens -gespecialiseerde persmededeling 2 maanden voor aanvang campagne -Algemene persmededeling bij aanvang v/d campagne -Informatie resultaten campagne Overbrengen van boodschappen Uitzendsector = sector met groot risico ! AD TWW ziet toe op naleving wetgeving !

23 april 2009Campagne "Uitzendkrachten"21