Social Media én 50 Plus? Presentatie kunt u vinden op www.zakelijk.net Frits Veenstra | november 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
Advertisements

Hoe ga je om met LinkedIn?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Social media gebruiken om een baan te vinden
Solliciteren met internet Presentatie 1 oktober tot Niels van der Linden Nienke van der Meulen.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
 QI&feature=related QI&feature=related.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Training jaar 2 Mei 13. Filmpje: LinkedIn Bron: Hyperlink.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Lezing door Kick de Wolff
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Het nieuwe solliciteren:
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Training voorbeeld voor
Social media.
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sociale media bij HR & jobs
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
‘Boost je Business met LinkedIn’
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Solliciteren met Social Media
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

Social Media én 50 Plus? Presentatie kunt u vinden op Frits Veenstra | november 2011

Een prima combinatie Voordelen voor een werkgever  Een ervaren werknemer is goud waard. U bent vaak loyaal, u heeft een schat aan ervaring en vakkennis. Dit zijn kwaliteiten die u goed over kunt brengen. Hoe kunt u Social Media hierin gebruiken? 1 op de 200 hebben een baan gevonden via LinkedIn. Een korte introductie.

De groei van Social Media  e=related e=related  Natuurlijk bepaalt u zelf of én hoe u gebruik wilt maken van Social Media. Een succesverhaal: ‘LinkedIn is een handig medium om de markt waar je wilt werken uit te pluizen', vertelt Welter. ‘Je kunt met mensen van bedrijven waar je wilt werken in contact komen als je via iemand in je eigen netwerk met ze bent verbonden. Of je vraagt of ze willen linken en stuurt met die uitnodiging een bericht mee, zoals ik deed.'

Programma  Wat zijn Social Media?  Waar moeten we beginnen?  Waar liggen mijn contacten?  Hoe breng ik mijn kwaliteiten over?  Wanneer heb ik succes?

Wat zijn social media? 1. Verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen of; 2. Een verzamelnaam voor Media 2.0. In plaats van het verkeer één kant op te sturen, gaat het bij Social Media om het sturen van verkeer naar tientallen, honderdtallen en in sommige gevallen zelfs naar miljoenen kanten (Twitter).  Tekst: nieuws, artikelen, reviews, blog, forums  Geluid: muziek  Beeld: fotografie, video

Enkele voorbeelden:

Normale vs Social Media  Tijdschriften  Kranten  Boeken  Catalogussen  Foto’s  Televisie, Radio  Blogs  Twitter  Netwerksites (LinkedIn)  Nieuws sites (Nu.nl)  Wiki’s (Wikipedia)  Video’s (Youtube)  Foto’s (Flickr, Picasa)

Het effect van contact: vroeger en nu Sociale drijfveren:  We verbinden ons met elkaar in groepen  We delen kennis en informatie  We communiceren (via met name gedrukte media) Onze drijfveren zijn niet veranderd, de mogelijkheden wel. Social media tijdperk:  Groot bereik (mondiaal)  Plaats- en tijdsonafhankelijk  Eenvoudig, snel en goedkoop  Eigen regie in handen

Waar moeten we beginnen? Bepaal wat u met Social Media wilt bereiken:  Een functie in loondienst of ZZP?  Waarom Social Media?

Nut van Social Media (1)  Gevonden worden door werkgevers/recruiters Op trefwoord zoeken selecteurs op zoekmachines zoals Monsterboard, maar ook op complete profielen op netwerksites zoals LinkedIn.  Banen vinden Via SimplyHired.nl kunt u via uw LI-contacten een ingang vinden bij een bedrijf. RSS feeds en Google Reader bieden gemak. Bron:

Nut van Social Media (2)  Netwerken is dé succesvolste manier om werk te vinden Via Social Netwerksites heeft u toegang tot contacten die u normaal niet snel heeft.  Kennis vergaren In uw vakgebied kunt u met groepsgenoten uw kennis delen en updaten.  Personal branding Positioneren op de arbeidsmarkt.

Waar liggen mijn contacten? Netwerksite LinkedIn  Meer dan 2 miljoen mensen, 24% werkende bevolking, heeft een profiel op LinkedIn.  Groepen binnen LI. Recruiters zijn actief in de voor hen relevante groepen. Twitter (2,1 miljoen nederlandse tweets per dag)  Bedrijven of mensen volgen (of andersom). Facebook (4,7 miljoen actief in Nederland)  Persoonlijk profiel; uw doelgroep kan u nu volgen. Bron:

Linked Zichtbaarheid vergroten / profileren Netwerk in kaart brengen uitbreiden Advies vragen / kennis opdoen Informatie over mensen / bedrijven Banen zoeken Activiteiten volgen Aanbevelingen Nieuwe contacten, nieuwe kansen Kwaliteiten overbrengen: regie in eigen hand!

Zichtbaar via LI en Twitter Waarom zou iemand mij willen toevoegen als connectie of willen volgen? Dit hangt af van verschillende factoren:  Uw profiel is meestal het eerste wat bezoekers bekijken Tip: bekijk andere zeer populaire profielen. Op die manier kunt u namelijk achterhalen door wat voor soort profielen mensen worden aangetrokken.  Uiteraard bepalen ook de berichten die u plaatst, of u interessant wordt gevonden door anderen. Tip: plaats leuke nieuwtjes of handige tips op uw pagina. Het laatstgenoemde trekt over het algemeen de meeste connecties aan.

Wanneer heb ik succes? Meten = Weten  Waar liggen mijn nuttige contacten (Resumé Builder:  Hoe zichtbaar ben ik (LI networkstatistics).  Hoeveel volgers heb ik (Twitter) en wie volg ik.  Hoe vaak heb ik gesprekken.  Enzovoorts…..afhankelijk van uw eigen doelstelling.

Hoe ziet LinkedIn eruit?

Hoe ziet Twitter eruit?

Social Media leren?  Zoeken op internet via youtube, slideshare, google etc.  Bekende auteurs: Aaltje Vincent, Jan Vermeiren, Fiona Stoop, Interim intelligence etc. Bron: Trefwoord: Social Mediahttp://

Tot slot: Sociale media…  Investeer en geef het de tijd!  Het is slechts een onderdeel van alle manieren om een baan of netwerkcontact te zoeken.  Tips: in de laatste twee sheets. Succes met netwerken!

Vragen? Frits Veenstra | november 2011

Tips voor LinkedIn (1)  Herschrijf Public Profile; daardoor ben je beter vindbaar, ook op google.  Maak een CV van je eigen LI-profiel; klik op het PDF knopje.  Gebruik Menuopties linkerkant om verfijnd te zoeken.  Breid uit met Applicaties; blog linken, met slideshare presentaties online zetten.

 Twitter aan LinkedIn koppelen; status updates worden automatisch doorgezet. NB: Welke tweets op LI-profiel? Kies optie: only tweets that contain #in.  Zet Social Advertising uit; via Settings tabblad account Manage social advertising aanvinken.  Backup je contacten; klik op contacts en op connections. Onderin Export connections. Tips voor LinkedIn (2)