Bibliotheek Hogeschool Zuyd & Social Media Judith van Hooijdonk 25 november 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Breng je informatie waar de klanten zijn!
Advertisements

ICTO Update 2006 Een kort overzicht van ontwikkelingen.
Monitoring. Monitoring  Wat ‘zegt’ men over je website?  In blogs, op twitter, op een website, in een andere applicatie  Gebruik software om dat op.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Workshop ‘kennis’. Moderne media •Computer •Video •DVD •Mobiele telefoon •iPod •internet •Radio •TV •Satelietontvangst •HDTV •Enz….. •Enz……….
Vormingsdag Digidak Mediageletterdheid: Wat, hoe & waarom? Juni 29, 2012 Malle Mariën Ilse, IBBT-SMIT Vrije Universiteit Brussel.
Fontys Mediatheek Dé partner in learning communities Gerard Bierens Ontwikkelaar Mediavoorzieningen Fontys Hogescholen 27 augustus 2007.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
21 + E D INGEN een kennismaking. 11 O NTSTAAN 23Things -Openbare bibliotheek -Helene Blowers -Cc-by-nc-sa 23Dingen -Openbare bibliotheek -Rob Coers -Cc-by-nc-sa.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Inleiding Social Software Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Introductie Digitale Bibliotheek UGent
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
1 Digital doing INholland databank Bb Intranet mail/chat.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Brainstorm sociale media in het onderwijs
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
0 Menukaart ICT in uw onderwijs Voorgerecht Bronnen voor de docent ***** Hoofdgerecht WEB 2.0 in uw onderwijs ***** Dessert: Professionalisering *****
Social Media.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
7 januari 2009 Enquête resultaten Door Paul Koole.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
realtime & social: blogs & tweets
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Kennis op peil – nieuwe media voor medewerkers en klanten Bianca Kramer Kees Hopstaken.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Iedereen gebruikt social media.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Betreft bordje in Bibliotheek aan de Vliet. Onderdeel van besteld pakket bij Biblionet ‘Blackbox’. Wordt dus ook in andere bibliotheken gebruikt.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Sociale media bij HR & jobs
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Digitale tools: SlideShare
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
NAAM DOCENT | CURSUSNUMMER
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
realtime & social: blogs & tweets
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Introductie Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

Bibliotheek Hogeschool Zuyd & Social Media Judith van Hooijdonk 25 november 2010

Na 25 jaar bibliothecaris nu ICTO-adviseur

Geen 23-dingen Wel GO-cursus Gebruik en toepassing van Web 2.0 diensten en functionaliteiten 2 x 1 dagdeel Én didactische vaardighedencursus -interne Hs Zuyd cursus-

 GO-cursus: teveel in korte tijd  Zuyd-cursus: workshops voor docenten  Eigen initiatieven: Netvibes  Bibliotheek Zuyd 2.0

Tools om kennis te delen  Weblog  RSS  YouTube  Slideshare  Netvibes  Twitter

 add this  ranking  add this  ranking

Ieder domein een eigen weblog  Persoonlijker maken  Domeinblog op homepage  Persoonlijker maken  Domeinblog op homepage

 Netvibes ook voor andere opleidingen  Netvibes instructies  Bibliotheek Zuyd look and feel  Netvibes ook voor andere opleidingen  Netvibes instructies  Bibliotheek Zuyd look and feel

 Tweets mbv twitterfeed  Persoonlijker! Hoe?  Tweets mbv twitterfeed  Persoonlijker! Hoe?

Tools om je ‘relaties te managen’  Twitter of toch ook Facebook /Hyves  Foursquare ?  Daar zijn waar je klanten zijn?

Chatten  Wordt niet heel frequent gebruikt  Kost nauwelijks moeite  Iedere locatie heeft 1x “dienst”  Degene die het gebruiken zijn blij er mee  Ook in avonduren voor deeltijders?  Meer PR hierover  Wordt niet heel frequent gebruikt  Kost nauwelijks moeite  Iedere locatie heeft 1x “dienst”  Degene die het gebruiken zijn blij er mee  Ook in avonduren voor deeltijders?  Meer PR hierover

Tools om samen te werken  Wiki  Blackboard  Yammer  Wiki Bibliotheek Zuyd voor handleidingen/procedures  Hernieuwde aandacht  Wiki Bibliotheek Zuyd voor handleidingen/procedures  Hernieuwde aandacht

 Blackboardcommunity voor filesharing  Yammer voor discussie  Blackboardcommunity voor filesharing  Yammer voor discussie

Zuyd  SURF  15 docenten  8 bijeenkomsten  Workshops door bibliothecarissen

2011  1 bibliotheekcatalogus op basis van Worldcat Local  Ontwikkelen mobiele bibliotheeksite  PR!! Library branding!! o.a. door gastvrijheidsproject  En. En. En. Zoveel LEUKE dingen!!

“The way to get started is to quit talking and begin doing” (Walt Disney)