Training Horecateam Het Rijk Golfbanen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Terugblik Sevilla & Bezoek Spaanse twin aan Amsterdam
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
Thema HACCP
Bezoek Spaanse twin aan Amsterdam. Inhoud van deze avond Korte terugblik naar verblijf in Valencia Onderwerpen: het programma, de regels in het gastgezin,
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Kan ook maar iets dat gemaakt wordt door mensen in de buurt komen van de schoonheid van de natuur? Misschien muziek! FAUNA FAUNA.
27 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Streeft dan naar de hoogste gaven. En ik wijs u een weg, die nog veel verder omhoog voert. 2.
HOOFDSTUK 12 Media.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
“Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God.” (Psalm 42:1-2)
Presenteren voor starters
1. 3 Indien iemand een andere leer verkondigt en zich niet voegt naar de gezonde woorden van onze Here Jezus Christus*... * = de woorden die de Here Jezus.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Oplossingsgericht coachen
Mijn kind, Ik ben de Roos van Saron Hooglied 2,1 Zang : Betty Middler
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
Passie - Verrijzenis Arcabas
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Onderwijsconferentie
"in geen ding bezorgd" 1.
1 Korinthe Wordt mijn navolgers… 2 32 Geeft noch aan Joden, noch aan Grieken, noch aan de gemeente Gods aanstoot; 33 zoals ook ik allen.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
1. Levensbeschouwing en communicatie
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Missie, visie, strategie & jaarplan
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap

ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
S.V.T.B. Curius 2 3 Vorige bijeenkomst S.V.T.B. Curius 4 Vorige bijeenkomst Voorstelrondje Wie ben je, wat doe je en wat ga je doen?
1 29 juni 2014 Zoetermeer. Filippi 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!... DANKT te allen tijde in de naam van.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
aangename ont - moeting
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
JOUW WERELD MIJN WERELD
Groep Colruyt en ‘participatie’
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 SLIMME SAMENVATTINGEN. Samenvatting ex ante Uw vraag Onze suggestie Analyseer de functionele specificaties Maak een format Implementeer dat format Leer.
Hoofdstuk 23 Eliminatie en ingooi
AutiWorks start open training ‘Autisme Werkbaar’
ZijActief Koningslust
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Transcript van de presentatie:

Training Horecateam Het Rijk Golfbanen “De perceptie van de gast is jouw realiteit”

Training, coaching & teambuilding met een missie: het behalen van optimaal resultaat in de communicatie met klanten, gasten of cliënten:  Verkopen  Reserveren  Presenteren  Gastvrijheid  Telefoneren  Teambuilding Patricia Henderson Trainer

Wie ben je? Wat doe je? Waarom ben je in de horeca gaan werken? Wat maakt jullie restaurant helemaal geweldig? Waar wil jij beter in worden?

Doelstelling Het komen tot een onderscheidende gastgerichte manier van werken in de restaurants van Het Rijk Golfbanen en het verhogen van de gemiddelde besteding per ronde.

Het programma Wat is gastgerichtheid en waarom is het zo belangrijk? De Puzzel van Gastvrijheid & Hostmanship Gasten helpen een fantastisch verblijf te hebben Proactief communiceren met gasten Wedstrijd communiceren aan tafel Inleiding tot meer verkopen Pauzes: ca. 10.30 uur; 12.30 uur en 14.30 uur

Gastgericht werken

Gastgericht werken De gast in heel je denken en handelen centraal stellen. Je in de gast inleven en inventariseren wat zijn/haar behoeften en wensen zijn om vervolgens de gast te helpen zijn/haar problemen op te lossen of zijn/haar wensen te vervullen.

Eenvoudiger gezegd, gastgericht werken is: Proactief aandacht geven en helpen!

Waardoor haken gasten af? Aandacht 92% Initiatief 88% Afspraken nakomen 81% Prijs 17%

Gastvrijheid

Het Rijk Golfbanen staat voor: Overtref met een lach de verwachting van onze gasten door ze altijd te helpen of te verrassen. Zo mooi kan het zijn!

De Puzzel van Gastvrijheid Welkom Relatie Vertrek Verblijf

Hostmanship “De kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn”

Communicatie aan tafel

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Uitzwaaien

Hoe kom jij over op gasten? Lichaamstaal 55% 7% 38% Woordkeuze Intonatie

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Uitzwaaien

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Uitzwaaien

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

Inventariseren Doel van het bezoek / diner / verblijf Wat vindt hij/zij daarbij belangrijk Kortom vind uit waarmee je iedere individuele gast het beste kunt helpen!

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

Communicatie aan tafel The Game

Meerverkopen – suggestief en adviserend

Suggestief meer verkopen

Verkoopoptimalisatie Up selling Down selling

Resumé & dagevaluatie

Het programma volgende keer: Evaluatie praktijk en huiswerkopdrachten Meer en beter verkopen, up- en downselling Oefenen met de suggestieve verkooptechniek Presentatie uitgewerkte gerechten Preshiftbriefings Klantgericht omgaan met klachten en ‘lastige’ gasten Graag tot 23 maart!

Huiswerk Opdracht 1: Werk voor jouw gerecht een presentatie uit om volgende keer aan je collega’s te presenteren. Opdracht 2: Doe de observatieopdracht en bedenk tenminste 3 manieren om jouw service aan gasten te optimaliseren. Opdracht 3: Lees alles nog eens goed door en breng hetgeen we geoefend hebben in de praktijk. Hou bij wat goed gaat en waar voor jou de aandachtspunten liggen. Opdracht 4: Stel iedere gast tenminste één gastgerichte adviesvraag!

Planning Groep Dag 1 Dag 2 Dag 3 Trainer Opmerkingen Kick-off 8 februari Jeff Dadema & Patricia Henderson Management & Leidinggevenden Groep 1 Med 11 februari 4 maart 1 april Jeff Dadema Pilot Groep 2 Med 2 maart 23 maart 20 april Patricia Henderson Groep 3 Med 25 maart 22 april Groep 4 Med 15 maart 6 april 29 april Extra dagen - 18 mei Inhaaldagen optioneel Horeca Mngrs 8 april