UML Editor 2.1 Oplevering Iteratie 2. Wat gaan we behandelen? Wie zijn wij  Competenties Welke problemen zijn we tegen gekomen Demo Vragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieanalyse klassediagram I.
Advertisements

Steven Nijhuis • Maart 2007 • 1/8 Authentieke projecten, een sprong in het diepe? Durf het roer aan studenten te geven
Les 2 klassediagrammen II
Simultaan Tafelrondje
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Van uitleggen leer je het meest
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Software Architectuur Over de samenhang der dingen = Over de connecties tussen componenten Over de afhankelijkheden tussen modules Over de belangen van.
Filmpje voor servicedesk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Gemaakt door: Stan Jacobs, Wouter Roos & Mark Waltjé.
Command Pattern Berry Ligtermoet Dennis van de Heuvel Jurgen Kleverwal
DATABASES Hoofdstuk
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Realisaties Industriële Sturingen
Het ontwerpen van een klasse
Technisch Ontwerp.
Plan van aanpak Homechasers.
Ontwerpen van Informatiesystemen met
Workshop Testen 16 februari 2011
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Nieuw in LIPS VLUG 2 26 juni 2006 Kristof Brams. Overzicht Vernieuwde editor Printervriendelijke pagina Statistieken Variabele fontgrootte Grootte van.
SIP File Recovery Tool. Agenda 18/10/2006Maken agenda + onderzoeken van verschillende filetypes 25/10/2006Uitzoeken hoe er effecient gelezen en geschreven.
“Where hyper meets files!” Joris Peters Thijs Smeenk Maarten Roelofswaard Rick Oonk.
Welkom bij de presentatie van CodeMunity. Voorstellen Khai Pham Corné Strijkert Sebastiaan Wezenberg.
Project Goal Opleiding Ict-beheer.
10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Embedded systems.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
Testen van Blackboard Patrick Klaassen.
Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen (vervolg)
Workshop Open Leercentrum
Project Erusmushuis UML
Ik heb iets van autisme of zo
Erasmushogeschool Brussel Naim Ben Tanfous Stef De Spiegeleer Joeri Verdeyen iCafe Een digitaal bestelsysteem voor de horeca. 2de zittijd.
Risk Based Testing van pakketsoftware
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Bloemschikken Modeshow bloemschikken in kleding.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
RekenRijk 3.8.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
TECHNISCH ONTWERPEN TECHNISCH ONTWERPEN.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
Social work Week 2.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
VOOR ALLE LEERWEGEN ! NU. INHOUD ARTXPRESS AUDITIE PROCEDURE PROGRAMMA LEERLIJN MOTIVATIE CONTACT.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen.
DIS - project Jan-Willem Schreurs Arjen Visser Kees Schouten Johan van de Pol Leon Morsink‘InfoSys’ Bas Jacobs(Projectgroep 3)
Mart H. Mojet Workshop 2.2 Docentendag Netwerk Noord, 24 juni 2016 NLT Statistiek, Big Data, en MS Excel.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Scooterbox -Opdrachtgever: M.Landmeter -Vak: o3
Unified Modeling Language 2.0
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Blackboard Testproces
Testen ORACLE Financials
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Testen: Hoe test HR de applicaties
Product van TU Delft, SEC
Datamodelleren FCO-IM methode.
Hoofdstuk 10 – les 4 Eenparig vertraagd.
Product van TU Delft, SEC
Unified Modeling Language
Transcript van de presentatie:

UML Editor 2.1 Oplevering Iteratie 2

Wat gaan we behandelen? Wie zijn wij  Competenties Welke problemen zijn we tegen gekomen Demo Vragen

Wie zijn wij?

Jurgen Analyseren  Plan van Aanpak gemaakt  Geen echte problemen tegengekomen Ontwerpen  Klassendiagram veelvuldig bijgewerkt  Enige discussiepuntjes: benamingen van attributen, functies en soms complete klassen Correctheid van de associaties en multipliciteiten

Jurgen Realiseren  Multipliciteiten tekenen (zie volgende dia’s)  Ondersteuning bij associaties en associatierichtingen  Eerst werd de multipliciteit over de associatie heen getekend, maar netjes ernaast  Opvallend leermoment: ‘als je iets even niet begrijpt en je gaat het probleem uittekenen, dan heb je vaak snel een oplossing gevonden’ Beheren (Testen)  Requirements getest  Geen problemen

Jurgen Uit: klasse association

Jurgen Uit: klasse association

Berry Analyseren  Plan van Aanpak Iteratie 1 gemaakt  Geen echte problemen tegengekomen Ontwerpen  Klassendiagram veelvuldig besproken  Enige discussiepuntjes: Logische opbouw en relaties tussen klassen

Berry Realiseren  XML IO (IOGUI, voorheen Xmlfile)  Samenwerking met de GUI (toolstripmenu’s)  XML parsing (voorheen XML serialisatie) Beheren (Testen)  Requirements getest  Parsing getest  Fout afhandeling getest  Geen problemen

Berry Uit: klasse IOGUI

Dennis Analyseren  Functionele omschrijving  Planning  Opbouw van klasses en associaties Ontwerpen  Klassendiagram  Ontwerp van klasses en associaties

Dennis Realiseren  Klasses berekenen en tekenen  Lijnen berekenen en tekenen  Ombouwen van de lijn Beheren (Testen)  Programma getest op fouten  Testrapport opmaken

Uit: klasse association Dennis

Uit: klasse association

Marten Analyseren  Plan van Aanpak met name iteratie 2  Bekijken hoe de Associatie en AssociatieCap getekend moet worden  Klassen voor klasse diagram ontfutselen uit opdracht Ontwerpen  Klassendiagram veelvuldig besproken en aangepast  Meerdere keren naar de associaties tussen de klassen gekeken

Marten Realiseren  Soort associatie en richting tekenen  Multipliciteiten tekenen  Jurgen ondersteunt met betrekking tot de juiste plaatsing van de multipliciteiten.  Door veelvuldig tekenen is het uitdenken beter verlopen  Printen en exporteren naar image aangepast vanwege verschillende bugs Beheren (Testen)  Requirements getest  Bugs gevonden bij printen en exporteren van een image

Marten Uit: klasse AssosiationCap

Marten Uit: klasse AssosiationCap

Marten Uit: klasse AssosiationCap

Welke problemen zijn we tegen gekomen?

Demo

Vragen?