DeSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform pierre van diest.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

The customer centric software company
Analyse klantgerichte websites
10 tips voor een gouden start Groeitips
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
ASP: Internetboekhouden
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
OASA College 3 1 H2Informatiemanagement H3Informatietechnologie en strategisch voordeel.
Stand van zaken Digitalisering Nederlandse Volkstellingen, Luuk Schreven (NIWI)
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Voor meer informatie: Link Invent Design: Externe promotor : Jean Van der Biest
Bedrijfspresentatie.
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
Hoe betere handhaving en naleving bereiken?
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Paperless Douane en Accijnzen
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
Cultuurpassen in Vlaanderen 1 december 2003 Joris Rossie.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Een dialoog met klanten opbouwen
La nouvelle espérance - geïntegreerd project 2008 Belangrijke aspecten bij de keuze van een CMS systeem 2. Inleiding project CMS functionaliteiten Support.
Essent Rinus van Tol SEPA Quality Assurance Manager bij Essent
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Technische Architectuur
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/006]
Nike Supply Chain Management
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
DMK – week 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Kennisnet – Copacabana Van Dienst naar Service.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Ontwerpen & ontwikkelen
Minor Project- en Programmamanagement
Informatie management HC2
MTAS Multi Tier Annotation Search
De Ruimtemonitor Vlaanderen SADL Thérèse Steenberghen Diederik Tirry 25 januari 2012.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
BGT: Een integrale beheerkaart voor BOR en
= Data management Voor uitvoering en communicatie Informatie tijdens het ontwerp- en het bouwproces Werken met het InfraModel Het begin van de verandering!
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
De taaltaak
3de betalende / MyCareNet
Marketing Week 3 les 2.
Dynamic Architecture What about you?
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

deSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform pierre van diest

Infrastructuur Rode Zaal (793 plaatsen, podiumkunsten) Blauwe Zaal (940 plaatsen, muziek) Kleine Zaal (122 plaatsen, multifunctioneel) Zwarte Zaal (114 plaatsen, multifunctioneel) Tentoonstellingsruimte Ticketverkoop per seizoen 240 voorstellingen eigen programma (daarnaast zaalverhuur) per seizoen tickets eigen programma ( tickets zaalverhuur)

Als praktijklaboratorium en kweekvijver kan de impact van deSingel nauwelijks worden overschat. De voorbije twintig jaar hebben ze daar alle belangwekkende stromingen op theater- en dansgebied binnengehaald en geassimileerd, om er een nieuwe beeldentaal rond te laten gisten en die door jonge Vlaamse theatermakers uit te dragen. En wees maar gerust: dat is kenners in het buitenland zeker niet ontgaan.

deSingel is ook cultureel bedrijvencentrum Vlaams Architectuur Instituut Posthogeschool Podiumkunsten Theaterfestival Vlaanderen Sabbattini-project Champ d’Action dS internationaal kunstcentrum dS beheerscommissie dS diensten zakelijk beheer ICTinfrastructuur X X X X X X X X X X X X X X XX X X X

deSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform

crm ervaring sinds 1992, gegroeid uit behoefte om: - klanten nauwkeuriger te kunnen informeren (deSingel=veel verschillende disciplines en doelgroepen). promotie, communicatie. wijzigingen, annuleringen -ontwikkelen bestaande klanten -activatie potentiële klanten -centralisatie verschillende relatie-bestanden -nauwkeurige analyses te kunnen maken

I. DATA II. TECHNOLOGIEIII. ANALYSES IV. ACTIES input output - ticketing software als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform - werving - upgrade - loyaliteitsverhoging - RFM/LTV - geomarketing - verkoop voorstellingen - aanvraag informatie - externe bestanden Databasemarketing als onderdeel van CRM: Sluit de cirkel!

I. data databasemarketing als onderdeel van CRM -verkoop voorstellingen -verkoop boeken - aanvraag informatie - externe bestanden

wie werkt met crm systeem ?

databasemarketing als onderdeel van CRM keuze technologie 1988: LVP 1992: PASS (eerste echte CRM mogelijkheden) 1998: start internet-verkoop 2003: SRO (grote gebruiksvriendelijkheid, actuele technologie) - grondige marktverkenning, geen dikke bestekken - totaalpakket (geen maatontwikkeling), korte implementatietijd - geen asp-oplossing, inhouse systeem voordeel: - controle over eigen gegevens - opbouw technologische kennis die nog voor andere applicaties bruikbaar is (TS, SQL) - hardware- en beheerskosten worden gedeeld - onafhankelijkheid II. technologie

ticketverkoop scholenwerking directie administratie boekhouding communicatie pers relaties klanten architectuur podiumkunsten muziek II. technologie databasemarketing als onderdeel van CRM relationele database ticketing systeem - véél meer dan "ticketing" - systeem als rode draad in organisatie - 11 medewerkers maken er gebruik van

tickethistoriekklantnummer seizoen event # stoelen waarde postcode filteren op eigen producties splitsen per seizoen sommatie op klantniveau III. analyses databasemarketing als onderdeel van CRM data analyse analyse en identificatie publiekssegment: vb. ABC analyse seizoen klantnummer som van aantal som van prijs

databasemarketing als onderdeel van CRM data analyse analyse en identificatie publiekssegment vb. ABC analyse III. analyses

nieuw toevallig trouw databasemarketing als onderdeel van CRM data analyse analyse en identificatie publiekssegment vb. ABC analyse III. analyses

publiek uit heel Vlaanderen en Brussel komt naar deSingel voor voorstellingen die anders alleen in het buitenland te zien zijn databasemarketing als onderdeel van CRM spreiding van het publiek in Vlaanderen III. analyses

analyse Infobel cd-rom# families per straat database deSingel# klanten per straat IV. acties databasemarketing als onderdeel van CRM op zoek naar een groter publiek vb. van één van onze globale acties voor klantenwerving - gelijkgestemden zoeken elkaar op - "deSingel-straten" in Antwerpen

meting respons publiek databasemarketing als onderdeel van CRM vb. van permanent communicatiemiddel: maandblad IV. acties

crm = gezond boerenverstand ivm. acties = grote aandacht voor mogelijkheden technologie (een kleine aanpassing in procedure kan grote tijdswinst betekenen) = zo nauwkeurig mogelijk werken = heel de organisatie betrekken fout: crm is enkel iets voor ticketverkoop = dagdagelijkse aandacht voor veel verschillende medewerkers

I. DATA II. TECHNOLOGIEIII. ANALYSES IV. ACTIES input output - ticketing software als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform - werving - upgrade - loyaliteitsverhoging - RFM/LTV - geomarketing - verkoop voorstellingen - aanvraag informatie - externe bestanden Databasemarketing als onderdeel van CRM: Sluit de cirkel!

deSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform

applicaties -databank artiesten en werken - planning ruimtegebruik - digitaal archief - koppeling cultuur databank - ticketverkoop - credit card clearing - crm geïntegreerd informaticaplatform (web, portal) - personeelszaken - tijdsregistratie analytisch & webconsultatie - financiële administratie integratie voor- & nacalculatie - horecabeheer pos, personeelskaarten, goederenstroom - facility management

systeem integratie Externe website Interne portal     Cultuur databank interne planning 3000 voorstellingen database artiesten en werken 5000 artiesten 3000 werken 500 functies ticketing en crm klanten en prospecten digitale databank 4500 foto’s 500 programmaboekjes

integratie als resultaat van genereren van informatie uit verschillende bronnen

digitale databank: resultaat zoeken foto’s

Arts Marketing Association (GB), over Truly integrated website “It is not easy to find websites that you can point to where the venue sets out to provide high added value content to all the users. Yes, it is in Flemish, but it is fully tri-lingual with English too. And it makes it very easy find out what is on and to buy tickets. All press releases, press cuttings and reviews are uploaded so the potential attenders can read about events and what has been said about them. It is also possible to download and print out in advance, for free, the in-depth programme. Full biographical and contextual details are available on the site about artists and events, including the archive on all past events” (18th Feb. 2004)

voordelen van integratie - gegevens productie slechts éénmaal ingeven - geen webmaster: gegevens komen uit verschillende systemen - informatie steeds actueel, zowel intern als extern - bespreekbureau wordt minder telefonisch belast - massa informatie wordt ontsloten voor ruim publiek - structurering eigen intern archief - groot aanbod van informatie lokt meer bezoekers naar site en dus ook: meer ticketkopers ! volledig CRM georiënteerd ! 

- als bruggenbouwer naar de artiest - als goed beheerder die de schaarse - door de gemeenschap ter beschikking gestelde - middelen optimaliseert