Presentatie TELEPUNT v2.0 de kracht van snelle communicatie Presentatie TELEPUNT v2.0
eNoxus Communications Spin-off van e-COMPASS Opgericht in maart 2008 Gevestigd in Zottegem, Bruggenhoek 9 Aanbieden van interactieve telecommunicatie Informeren Alarmeren Connecteren Valideren Nauwe samenwerking met BELGACOM – Telindus ICT Jarenlange ervaring met IT, telecom en overheid
eNOXUS - Diensten Informeren Alarmeren Connecteren Valideren Snel en doeltreffend boodschappen doorsturen aan een vooraf bepaalde lijst met personen Alarmeren Efficiënt verwittigen van bepaalde geografische regio’s, sectoren of straten in geval van rampen Connecteren Eenvoudig verbinden van personen met andere personen binnen een vooraf bepaalde groep Valideren Doorsturen van multiple-choice antwoorden; onmiddellijk en overal stemmen van beslissingen
eNOXUS - Doelgroepen Slides vanop buurtinfo site + screenshots Lokale overheid Federale overheid Seveso Multi-nationals & Large OCMW & Healthcare Ambassades Sport, Concerten, Evenementen Militaire toepassingen Slides vanop buurtinfo site + screenshots - overzicht biN lijsten + 1x contactinfo + telefonieflow Screenshots bedrijfsinfo.net
eNOXUS - Thuiszorg Brief van Maria DUIZEND HANDTEKENINGEN OM BEJAARDEN THUIS TE LATEN BLIJVEN EN NIET NAAR EEN RUSTHUIS TE STUREN ‘Ik kan niet geloven dat een kleine kamer met nachtkastje en een leven in anonimiteit beter zou zijn dan mijn eigen huis, waar ieder ding, elke kader of foto herinneringen oproepen die ook de dagen vullen waarin er niet veel gebeurt. ‘ ‘Er is een alternatief : met een beetje hulp zou ik thuis kunnen blijven, en wanneer ik achteruit zou gaan, of wanneer ik ziek zou worden, zou ik zolang thuis verzorgd kunnen worden. Die dienstverlening bestaat, maar meer op papier dan in werkelijkheid. ‘
eNOXUS –Teleonthaal/Telepunt/Telester Definities Teleonthaal: bejaarde belt zelf naar OCMW Telepunt: vrijwilligers bellen vanuit OCMW Telester: vrijwilliger belt van thuis uit. OCMW begint met Teleonthaal voor bejaarden - 22/12/2007 SINT-NIKLAAS - Een Teleonthaal voor ouderen: daarmee gaat het OCMW van Sint-Niklaas eind volgend jaar van start. Ze krijgt daarvoor een subsidie van 35.300euro van het Vlaams ministerie van Welzijn. Met dat geld wordt een telefooncentrale uitgebouwd voor vereenzaamde en/of alleenwonende ouderen. Bedoeling is dat een vrijwilliger geregeld een bejaarde contacteert en simpele vragen stelt, zoals Heb je gegeten?, Goed geslapen? en Is er nog iemand op bezoek geweest? 'Het principe is gestoeld op het concept van Teleonthaal', vertelt de woordvoerder van het Sint-Niklase OCMW, Lieve Van De Pontseele. 'Het verschil is wel dat Teleonthaal gericht is op hulpverlening, terwijl wij het isolement van de oudere willen doorbreken en het veiligheidsgevoel versterken.' Het OCMW gaat acht telefonisten aantrekken die vanuit het toekomstige thuiszorgcentrum 't Punt in de Lamstraat gaan werken. De telefooncentrale krijgt de naam Telepunt. Het project heeft daarnaast een belangrijke signaalwaarde. De vrijwilliger houdt de vinger aan de pols, zodat bij problemen onmiddellijk professionele hulp ingeschakeld kan worden. Bij het OCMW bestaat al jaren de Telefoonster, waarbij negen vrijwilligers geregeld vijftien senioren opbellen. Dat levert wekelijks veertig telefoontjes op. Telepunt zal de Telefoonster aanvullen. (dhs) Sterke punten Zeer goed onthaald bij ouderen Laagdrempelige eerste-lijns hulp voor thuiszorg diensten Problemen / uitdagingen Teleonthaal bereikt slechts beperkt deel van populatie Telester geeft onvoldoende controle over belgedrag van vrijwilligers thuis (na 17u, gemengd met privé, ...) Telepunt heeft het moeilijk om vrijwilligers op vaste tijdstippen naar het OCMW te laten komen Forfaitaire vergoedingen kunnen tot misbruik leiden Privacy problemen door het vrijgeven van telefoonnummers van bejaarden aan derden ...
eNOXUS - Telepunt Vrijwilliger Hulpbehoevenden 0800 12345 http://secure.enoxus.com OCMW beheerder
eNOXUS - Dienst Telepunt vrijwilligers kunnen van thuis uit bellen zonder dat ze zelf kosten moeten maken makkelijk in gebruik voor iedereen organisator beheert en controleert wie naar wie kan bellen intelligente doorschakeling houdt de eigen telefoonlijnen vrij en vermijd dubbele gesprekskosten bij doorschakelen gedetailleerde gecentraliseerde facturatie aan de organiserende dienst organisator beheert de lijsten keurig online, via een beveiligde website met bescherming van de privacy uitgebreide rapportering beschikbaar zekerheid van ontvangst door bevestiging een beveiligd communicatiesysteem dat altijd beschikbaar is
eNOXUS - Technisch overzicht VoiceXML platform Database en webserver zorgen voor makkelijk beheer van lijsten Aangesloten op internet via Belgacom EXPLORE voor meer veiligheid Onafhankelijke communicatiekanalen PSTN, ISDN en GSM vanaf 08Q4 eMAIL en SMS vanaf 09Q1 FAX vanaf 09Q3 VoIP vanaf 09Q4 ... State-of-the-art VoiceXML en CCXML server beheren in- en uitgaand telefoonverkeer Hosted in BELGACOM Data Center (ISO27001 certified) PRA toegang tot PSTN en GSM netwerk
Live demo
eNOXUS – screenshots Kies land en taalkeuze
Invoeren login en paswoord eNOXUS - screenshots Invoeren login en paswoord
Welkompagina voor leden eNOXUS - screenshots Welkompagina voor leden Laatste nieuwtjes
Dashboard met overzicht laatste wijzigingen,... eNOXUS - screenshots Dashboard met overzicht laatste wijzigingen,...
eNOXUS - screenshots Overzicht van alle lijsten in uw beheer Klik hier om leden in lijst weer te geven Unieke lijstnummer en pincode
Mogelijke export naar Excel, PDF, ... eNOXUS - screenshots Ledenlijst tot 1.000 leden Mogelijke export naar Excel, PDF, ...
eNOXUS - screenshots Wijzigen of toevoegen gegevens per lid Tot 3 nummers per lid Mogelijkheid tot doorsturen van boodschappen
eNOXUS - screenshots Mogelijke export naar Excel, PDF, ... Onmiddellijke en gedetailleerde statistieken Krachtige filter om problemen op te sporen
Tarieven
eNOXUS – SaaS Model Software-as-a-Service model Onmiddellijk beschikbaar Geen eigen investeringen Geen opzegperiode Tot 1.000 contacten met elk meerdere nummers Prijs bestaat uit 3 delen: Eénmalige opstartkost (1.298 € ex BTW) Abonnement via prepaid credits (< 40 € per maand) Alle gesprekskosten via de Belgacom factuur (0800 tarief)
eNOXUS – prijzen abonnement (ex BTW) OPSTARTKOST (eenmalig) 1.298 € ex BTW Aanvragen 0800 contract (1 of 3 jaar) Verstrekken logins en paswoorden Opleiding beheerders + vrijwilligers ... ABONNEMENT (toegang tot de website secure.enoxus.com) 1 credit per maand Credits Price 1 € 40,00 XS 10 € 379,00 S 25 € 899,00 M 50 € 1.699,00 L 100 € 3.199,00 XL 1000 € 29.990,00
eNOXUS – prijzen abonnement (ex BTW) GESPREKSKOSTEN (tweemaandelijks afgerekend) 0800 tarief Maandelijks belkrediet ( in euro excl. BTW) 25,00 Nationale gesprekskosten (in euro excl. BTW) Per minuut Connectiekost van naar Piekuren Daluren pstn/isdn 0,0390 0,0290 0,0275 mobiel (GSM) 0,1630 0,1185 0,0740 publieke telefooncel 0,1560 0,1460 0,2800 0,2355 0,2530 0,1355 0,0580 0,3745 0,2240 0,1035 Activeringskosten Wijziging structuur nummer Wijziging data nummer 10,00 5,00 Belkrediet: Minimum gefactureerde nationale gesprekskosten per kalendermaand Niet gebruikt belkrediet wordt één keer overgedragen van maand x naar maand (x+1) Piekuren : 08:00 - 19:00, daluren : 19:00 - 08:00, weekends en feestdagen Tarifering per seconde Gesprekskosten enkel van toepassing voor bestemmingen van het type Belgacom pstn/isdn, Proximus GSM of op andere nationale netwerken met reciproke interconnectietarieven Bij gebruik van IVR of een gesproken bericht in het Belgacom-netwerk, is er een supplementaire kost van 0,0250 €/min (excl. BTW) voor het betrokken gedeelte van het gesprek
eNOXUS - simulatie Voorbeeld berekening per maand Alle oproepen van vaste lijn naar vaste lijn Gemiddeld 160 oproepen (30 à 40 per week) Gemiddeld 5 minuten per gesprek 1x S pack met credits => 899 € x 12/25 => 36 € / maand Connectiekosten => 0,0275 € x 160 => 4,4 € / maand Gesprekskosten => 0,039 € x 160 x 5 => 31,2 € / maand IVR kost => 0,025 € x 160 => 4 € / maand 75,6 € / maand
http://www.enoxus.be +32 9 3608340