MASTER HANDELSWETENSCHAPPEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Masterproef en Onderzoek Prof. Dr. Eva Van den Bussche.
Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten.
Meer klanten, meer conversie door “User centric mobile identity management” Mario Houthooft LIN.K nv Rotterdam
MULTICHANNELING CE / SPM week 3. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -
Digitale tools: SlideShare
Windows app-ontwikkeling Jan Hummelman i&i Conferentie 2012.
 Co2 en de auto-industrie Blik op de toekomst *connectedthinking Bart Vanham.
Internationale marketing
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Afstudeerrichting Financieel Management
Providing your knowledge, skills and business contacts Whitepaper Marketing 5 gouden tips uit de praktijk In 30 minuten.
NOC-NSF 14 januari Introductie Essentieel voor de marathon: Training Rust Voeding Materiaal.
Nieuwe Febelfin Governance
1 E-Blokart Ontwerpmethodologie 2006 Presentatie van de projectplanning Jens de Boer Karen Warnier Michaël Raets David Zimmer Robin Lataire.
COSTA Common Set of Tools for Assimilation of Data OpenDA/COSTA voor operationele modellen en kalibratie rivier toepassingen Nils van Velzen Simona gebruikersdag.
Advanced Business Information Solutions Webvertising.
GfK Shopper Jaarcongres 2010 “HOW TO CONTROL CONSUMER PRICES?”
EVALUATIECRITERIA MASTERPROEF Campus De Nayer, dept IW, 7 november
Business Cluster Semiconductors Update 23 juni 2011 Henk Gerards An initiative of.
Infosessie master academiejaar
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
Infosessie master academiejaar
Faculteit Ingenieurswetenschappen & Wetenschappen Software Engineering Publicatie Management Systeem Groep se1 Software Engineering Thierry Coppens.
‘strategic communications: key factor for suc6’
®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Frans van Hoesel Product Marketing Manager Real-time beslissingsondersteuning over de gehele keten HP Dutchworld.
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Social media Door Niels Verheyden en Aaron Saam (V4C)
24/05/06 | pag. 1 BIO-INGENIEURSWETENSCHAPPEN FACULTEIT WETENSCHAPPEN VAKGROEP BIO-INGENIEURSWETENSCHAPPEN INFOCONTACTNAMIDDAG 24 mei 2006.
Tips and tricks : KU Leuven. Voor Nederlandse studenten. Orientation days 19/09/2013 Karel Joos Studieadvies.
Specialismen Analyse en verificatie van protocollen Analyse van Petri-netten Component-specificatie Web-based information systems (Query)talen voor Web.
WinFX Overview Martin Tirion Senior Consultant Microsoft Services.
Client Management met ConfigMgr Jannes Alink – Management.
CEBP Danny Burlage.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Afstudeerervaringen Maurice Boumans Oktober 2008
Computernetwerken Academiejaar de Bachelor INF/ICT – Schakelprogramma INF Wim Lamotte.
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Nicky Dries en Jolyn Gelens Naar een “rechtvaardig” model van talent management: een interactieve workshop Workshop HR Public 8 oktober 2009.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Van Klassiek tot Modern © TNS Van Klassiek tot Modern.
Pieter Rotteveel, Manager of Studies. Vision >18+ multi-disciplinary students >Working intensively in teams >Across traditional HBO/WO competences >With.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Wat verwacht de klant? 15e NCCC 31 maart 2011 Prof. dr. Gaby Odekerken-Schröder
Strategisch vastgoedplan faculteit Bouwkunde
Minor Informatica Master HIRB maart Thema’s.
Sketchpad - Introductie Mens en computer kunnen snel converseren door medium van line drawings Hexagons als één symbool (Ring Structure) Verschil met potlood.
Major/Minor Personeel en Organisatie 19 maart 2014.
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
Major/minor Kwantitatieve methoden (HIR) Predoctoraal traject (HIR) Minor Business Research (TEW/MBE) maart 2014.
Lectoraat Lifelong Learning in Music & the Arts “Ouderen en Muziek” Learning an Instrument at an Advanced Age
De invloed van sociale succesfactoren in Agile Software Development
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Zorggroepdeelname leidt tot betere monitoring bij DM2-patiënten
Onderzoeksmaster Rechten
Transcript van de presentatie:

MASTER HANDELSWETENSCHAPPEN MARKETING MANAGEMENT MASTER HANDELSWETENSCHAPPEN Marketing Management

Medewerkers Prof. dr. Katia Campo dr. Wim Lagae Departementshoofd Lessius Hoogleraar KULeuven – Marketing dr. Wim Lagae Hoofddocent KULeuven - FaBer Marketing Management

Medewerkers dr. Lien Lamey dr. Wouter Vanhouche Docent & Coördinator Marketing Lessius Geaffilieerd onderzoeker KULeuven – Marketing dr. Wouter Vanhouche Docent KULeuven - Marketing Marketing Management

Medewerkers dr. Tim Smits dr. Els Breugelmans Lessius Docent Lessius KULeuven – Faculteit Communicatie dr. Els Breugelmans Docent Lessius Geaffilieerd onderzoeker KULeuven - Marketing Marketing Management

Medewerkers Gastdocenten Mark Van Aelst Jules Van Beirendonck Drs. Kristina Melis - Doctorandus Lessius & KULeuven Gastdocenten Mark Van Aelst Managing Partner Duval Guillaume Jules Van Beirendonck Aankoopdirecteur Brico / GIB groep Marketing Management

Keuzevakken andere masters Onderzoeksmethodologie Inhoud Masterjaar Masterproef Keuzevakken andere masters Keuzevak 1 Keuzevak 2 Onderzoeksmethodologie Algemeen Marketingspecifiek Kernvakken Marketing-communicatie Special topics Marketing engineering Consumer behaviour 18 SP 12 SP 6 SP 24 SP Marketing Management SP = Studiepunten

Marketingcommunicatie Docenten: Wim Lagae (6 SP) Inhoud: Geïntegreerde communicatie Strategische marketingcommunicatie Doelgroepen, segmentatie en positionering Doelstellingen Budgettering Instrumenten en mediakanalen Reclame, Sponsoring, PR, Sales promotions, Direct marketing Effectiviteit van communicatie  Hoe efficiënt communiceren met je afnemers Marketing Management

Special topics in marketing (1) Vakcoördinator: Lien Lamey Inhoud: Retailing (2SP) – Jules Van Beirendonck Retaillandschap in België en de wereld Machtsverschuiving in distributiesector Succes van huismerken Opkomst hard discounters The store of the future Direct Marketing (2 SP) – Mark Van Aelst Doelen en instrumenten Klassieke en nieuwe mediakanalen Databasemarketing en CRM e-marketing Integratie off-line en onlinemarketing Marketing Management

Special topics in marketing (2) Vakcoördinator:Lien Lamey Inhoud: Informatieverzameling in Marketing (2 SP) Primaire data Ontwerp Experiment Ontwerp Survey Steekproeftrekking, vraagverwoording, responsstrategieën, … Secundaire data Consumer panel data Retailer scanner data Gastspreker Nielsen Nielsen opdracht Marketing Management

Marketing Engineering (1) Marketing Management

Marketing Engineering (2) Docent: Lien Lamey Inhoud: Focus: Oplossen van marketingvraagstukken met eenvoudige tools Link theorie (marketingconcepten) met praktijk Een overzicht van een aantal kwantitatieve technieken: Voor welke vraagstukken bruikbaar? Hoe inzetten ter ondersteuning van marketing beslissingen? Deeldomeinen Market Response Models Segmentatie & Positionering Productontwikkeling Reclame & Prijs Beslissingen Marketing Management

Consumer Behavior Docent: Wouter Vanhouche Inhoud: Factoren die consumentengedrag bepalen Psychologische factoren Socio-culturele factoren Manier van beslissingen nemen Interessant voor jou als consument, toekomstig manager, en soms zelfs student en onderzoeker Interactief: actieve medewerking van de groep groepswerk (max 6 a 7 studenten) Marketing Management

OZM Marketing Vakcoördinator: Wouter Vanhouche Inhoud: Algemeen – docent Guido Van Rompuy Clusteranalyse Factoranalyse Logistische regressie Panel data Marketing Specifiek Introductie Research topics, hoe zoek je informatie op, … Kwantitatief onderzoek –SPSS! Regressie & Logistische regressie ANOVA Kwalitatief onderzoek case studies, checklist opmaken, data-analyse, … Welke methode voor welke onderzoeksvraag Marketing Management

Praktisch Werkvormen Evaluatie Hoorcolleges Cases & gastsprekers uit de praktijk Discussieseminaries Evaluatie Permanente evaluatie Individueel Groepswerk Examens Schriftelijk Mondeling Marketing Management

Masterproef: Voorbeelden Worden de aankoopbeslissingen van ouders beïnvloed door hun kinderen? Heeft het zien van reclames met een (vol)slank model een invloed op het zelfbeeld bij tienermeisjes? Wat is het profiel van een “hard-discounter” shopper (bv. Aldi & Lidl)? Bereidheid tot meer te betalen voor Fair trade Effectiviteit van reclame Relatiemarketing in b2b-marketing What’s the deal? More quantity or lower prices? Motieven voor (sport)sponsoring Effectiviteit en communicatie van (sport)sponsoring Store lay-out Store loyalty Marketing Management

Toekomstmogelijkheden Algemeen Polyvalente management- en communicatiefuncties Marketingspecifiek Managementfuncties Product manager Brand manager Account manager Bedrijfsonderzoeksfuncties Market researcher Consultant New Market Developer Wetenschappelijk onderzoeker Overige functies marketingmanagement (DM, distributie,retail, PR …) Marketing Management

Extra info Lien.Lamey@lessius.eu Vragen Extra info Lien.Lamey@lessius.eu Marketing Management