De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
ontwerp - beheer - analyseer
“Hoe kom ik aan klanten?”
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Welkom bij de 4e workshop over:
Businesstoepassingen
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Behoeftestelling met Storytelling
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
2.3 Vreemde valuta.
WELKOM BIJ HET RACKETLON EVENT VOOR 55-PLUSSERS. WAT GAAN WE DOEN? Presentatie Wie zijn wij? Wat is ons doel? Geschiedenis Wat is racketlon? Waarom racketlon?
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Marketing presentatie
Hans-Peter Hioolen.
Samenvatting Wat moet je leren/ oefenen? Heel hoofdstuk 2
Social Media.
Welkom bij de 4e workshop over:
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Facebook Skype Instagram Google+ Twitter Whatsapp Snapchat Messenger
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Samen een goed merk promoten
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Ster van Succes.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social media presentatie
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Webshop Jul’s juwels. Verkoop Jul’s juwels is een webshop gespecialiseerd in leuke juweeltjes voor een betaalbare prijs, deze zijn bestemd voor dames.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Mijn gemeente Ons gemeentebestuur Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
LET’s get Social.
Internet en seks.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
H5 Wie heb je nodig?.
What will you do to change the
Invloed van media in het kinderblad “Donald Duck” wordt reclame gemaakt voor Limburg. Zo probeert Limburg de mensen naar hun provinvie te lokken. ga naar.
Internetmarketing en oefentoets
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Sluikreclame Mediabegrip week
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma

Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt er om ons heen? Wie is je klant?

De klant

Voor wie doe je de dingen?  Bestaande klanten die tevreden zijn over de service en kwaliteit en daarom bereid zijn hiervoor (veel) geld te betalen.  Nieuwe klanten die op zoek zijn naar een uniek en persoonlijk sieraad en bereid zijn hiervoor (veel) geld te betalen

Wat wil je bij deze klanten bereiken? Bestaande klanten: bekend met bedrijf en product -Terugkerend  nieuwe aankopen -Tevreden blijven -Reclame maken voor je product (ambassadeur) Nieuwe klanten: (nog) niet bekend met bedrijf en product -Herkennen ‘Goudsmidatelier Jaasma’ en product -Eerste kennismaking in de winkel -Overweging tot eerste aankoop

Wat ga je je klanten vertellen? Bestaande klanten: “Kom eens langs in het atelier onder het genot van een kop koffie. Wij hebben iets heel speciaals voor u in petto!”

 Wat vind de nieuwe klant belangrijk?* -Een op maat gemaakt, persoonlijk en uniek sieraad -Duurzame herinnering aan een dierbare Wat ga je je klanten vertellen?

Eindwaarden: Individualiteit en persoonlijkheid Instrumentele waarden: Originaliteit en creativiteit ‘Uniek zijn’ en een ‘blijvende herinnering hebben aan…’ Voordelen: op maat, persoonlijk, uniek en duurzaam Eigenschappen: uiterlijk, kleur en vorm

Nieuwe klanten: Marcel Jaasma is een persoonlijk betrokken goudsmid die unieke sieraden met een persoonlijk verhaal ontwerpt en vervaardigt in zijn atelier in Emmeloord. Marcel is erg betrokken bij zowel de klant als het sieraad. Het ambacht combineert hij met de nieuwst 3D techniek voor het ontwerp, zodat u als klant het sieraad kunt voelen en ervaren. Met zijn unieke persoonlijke sieraden krijgt u het gevoel uniek te zijn en een blijvende herinnering aan een dierbare. “Ik draag Marcel Jaasma, bent u al om?” Wat ga je je klanten vertellen?

Hoe bereiken we de klanten? Bestaande klanten: Advertenties Social Media (Facebookpagina Goudsmidatelier Jaasma) Winkel Beurzen (sieraden) en kerstmarkt Nieuwe klanten: Online advertenties (op Facebook bv.) Bestaande klanten  ambassadeurs  Youtube/website

Mensen van boven de 55 klikken het meest op online advertenties. Dat blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Crowd Science. In de afgelopen zes maanden had meer dan driekwart van de 55-plus doelgroep op online advertenties geklikt.Crowd Science Vergeleken met jongere gebruikers zijn 50-plussers echter veel minder geneigd om te klikken op de like- knop onder een advertentie, waarmee ze de marketingboodschap kunnen aanbeve len aan hun online netwerk. Aan die functionaliteit moeten oudere Facebook gebruikers nog wennen byboomers-klikken-het-meest-op- online-advertenties/

Wanneer koopt een klant iets? Bestaande klanten Nieuwe klanten “Al eens nagedacht over bijpassende oorbellen of een hanger?”

Als de klant binnenloopt, dan …