Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Communicatie en draagvlak
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Sponsorwerving Schoolprojecten.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
TOEKOMST VOOR HET BREIN
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
D1570 Waterplatform -Resultaten 2012/2013 -Wat te doen in 2013/2015.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
 QI&feature=related QI&feature=related.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Omgaan met Geld 2 Psychologie Sociologie Antropologie Economie.
INFOSHOP 7 Dienstverleningscharters bij de Vlaamse overheid
The LAW VBI9A4.
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Wedstrijd : sterren en planeten
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Welkom bij Project Nim Documentaire didactiek
Godsdienst.
Godsdienst. Er zijn twee ‘middelen’ om God te leren kennen De bijbel De Schepping.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Samen werken aan een gezonde regio!
“Healthy Ageing through Serious Gaming”
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Citymarketing Hilversum 2006
Wat is symbaloo

Kwalitatieve Leadgeneratie
Crowdfunding en subsidies
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Vrijwilliger appelpop 2012
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
4. Online strategie Internet scorecard
Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
2 juni 2012 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
5 jaar Vlaams Partnerschap Water voor Ontwikkeling Nieuwe initiatieven op stapel Frank Depoortere 28 oktober 2009.
Motivatie stage Marketing en Communicatie V.O. Patents & Trademarks Djéla Hania.
Personeelsmeeting 26 februari 2015
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Progressief universalisme
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers

1. Doel De droom: Beleving van verwondering, blijdschap en plezier bij de mensen brengen Commerciële doelstelling: nieuwe betalende bezoekers Focus: bereiken v/e zo breed mogelijke doelgroep (alle Belgen) Hoger doel: grenzen verleggen in de missie van natuurbehoud (missie van de KMDA) dmv het K-groeiplan (fundraisingprogramma)

Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers

2. Wetenschap versus Marketing De Zoo: - productgeoriënteerd - wetenschappelijke benadering Marketing: - vetrekken vanuit de consumentenbeleving Uitdaging: - perceptie over marketing bijsturen - Marketing + Wetenschap = succes!

2. Wetenschap versus Marketing Hoe? - Marketing = middel om de ziel van de Zoo nieuw leven in te blazen - Creëren v/e intern draagvlak: werknemers als ambassadeur & samenstellen K-team

2. Wetenschap versus Marketing Creëren v/e intern draagvlak: De Fashion Show Presentatie v/d nieuwe uniformen v/d Zoo & Planckendael door de werknemers zelf: positieve ervaring met een commercieel initiatief

Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers

3. Het ABC van de menselijke motivatie 3 drijfveren van onze natuur nadat de basisbehoeften zijn vervuld Deze drijfveren beïnvloeden het gedrag van elke consument Het ABC van de menselijke motivatie

3. Het ABC van de menselijke motivatie A: Authenticity Consument zoekt naar wat tastbaar, oorspronkelijk en origineel is. > Kai-Mook is LATTE (Lokaal, Authentiek, Traceerbaar, Trouwhartig en Ethisch) B: Belonging Verlangen om te behoren tot een groter geheel > Internet: ontstaan van nieuwe gemeenschapsvormen > De Zoo: ontmoetingsplaats C: Contribution Ieder mens wil zich nuttig voelen, een betekenis geven aan ons leven > De Zoo bezoeken: deel van de opbrengst naar het goede doel

Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers

4. De campagne (6-stappenplan) Doel: Maximale betrokkenheid creëren & heel het land doen meeleven van de conceptie tot de eerste verjaardag

4. De campagne (6-stappenplan) 1)Samenstellen K-team: Het organisatieteam achter de campagne

4. De campagne (6-stappenplan) 2)Website creëren als epicentrum v/d campagne

4. De campagne (6-stappenplan) 3)Inzetten van PR om de website, offline inspanningen en beoogde hype te ondersteunen

4. De campagne (6-stappenplan) 4)De ultieme beleving scheppen, zowel binnen als buiten de muren van de Zoo communicatie, signalisatie en beleving afstemmen op de verwachtingen (gecreëerd door PR en website)

4. De campagne (6-stappenplan) 5)Partnerships om offline initiatieven in de markt te zetten doel: beleving nog meer kracht geven - De post: Versturen van 4,4 miljoen geboortekaartjes

4. De campagne (6-stappenplan) ATV: live-uitzending naamonthulling JBC: creatie en distributie Kai-Mook tshirts

4. De campagne (6-stappenplan) De Koninck: K-bier

4. De campagne (6-stappenplan) Restaurant ‘Blue Elephant’: De catering Elephant Parade: veiling

4. De campagne (6-stappenplan) 6)Campagnes linken aan de grotere, achterliggende missie van de Zoo: het K-groeiplan

Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers

7500 suggesties voor de naam geregistreerde -adressen unieke bezoekers op de website Massale persaandacht, nationaal als mondiaal bezoekers volgden de rechtstreekse uitzending van de geboorte 1,2 miljoen mensen bezochten de website tijdens het weekend van de geboorte 6500 mensen tekenden het online geboorteregister reacties op blogs verschenen over Kai-Mook tijdens datzelfde weekend bezoekers meer dan in euro netto voor de Aziatische olifant