REFRESHER 2012 Hoogtemeterinstellingen Luchtruim België

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ARGOT(S) à gogo.
Advertisements

Het delend lidwoord Het delend lidwoord is een soort onbepaald lidwoord waarmee je een onbepaalde hoeveelheid aangeeft, bijvoorbeeld:
En 2008 nous vous souhaitons des gens qui vous aident. In 2008 wensen we jullie veel helpende handen.
gewest, 19 gemeenten 2 gemeenschappen 3 gemeenschappelijke commissies 1 federale regering 0 instantie voor metropole samenwerking.
GfK Supermarktkengetallen
Oefenen voor de toets unité 2
Vliegen op LFAV LFAV - Praktisch In piste gaan naar Piste 29 LFAV Aanhangers.
Indeling Luchtruim.
Spaargedrag in België TNS marktstudie Februari 2013.
internationaal luchtruim FL95 FL75 FL 65 FL ft = 1370 m boven zeespiegel Weelde Baarle Nassau.
Onze eerstejaars aan het werk tijdens de lessen FRANS Foto’s genomen in 1 MOD a –
Vliegbasis KLEINE BROGEL
Chemin de fer - spoorweg Verbreding van 2 naar 4 sporen - Elargissement de 2 à 4 voies Kleine verhoging van het verkeer - L’augmentation journalière du.
Havo 3 Grammaire chapitre 4.
Le subjonctif De aanvoegende wijs.
3 vwo+ Grammaire chapitre 2
Namen van landen Les noms des pays.
1. Salut! a. Nee b. In c. Hoi. 2. vert a. Rood b. Groen c. geel.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 34 als volgt omschreven: Richting: Sentier du hameau dit: Moortelhoek à Sinay,
Symposium sur la sécurité Veiligheidssymposium Page 1 les causes d’accidents sont principalement de trois ordres : De oorzaken van de.
Justitie La Justice Ministerraad 19 juli Vrije keuze achternaam Libre choix du nom de famille.
Grammaire thème 5 4 vwo.
Non, je n’ai pas de.
Avance automatique ou 8 avec la ¯
Over honden en mensen ... À propos des chiens et des gens…
La voix passive De lijdende vorm.
Grammaire thème 6 4 vwo.
Woordenschat+ grammatica TB76
Passé composé.
Refresher 2013  Wijziging luchtruim rond LFAV  Veiligheidsthema LVZC : de « lokale kegel »  Gebruik van FLARM  Gebruik van SeeYou Mobile, XCSoar, …
 1 Hoe ga je naar school?  Tu vas à l’école comment?
Hé non les poissons n' ondulent pas...belle illusion
 Monsieur Ibrahim la fin  Trientsje - présentation  Voyages unité 7  Unité 7 p. 54/55  San Francisco Chanson Aujourd’hui nous sommes le 4 février.
Franse Les Les 17 Vorige les & huiswerk Voyages p. 62
L’arithmétique a quatre domaines: Nombresproportions Mesurer et géométrie relations.
Grammaire chapitre 1 2 vwo (+).
Franse Les Les 1 Kennismaken / uitleg Chanson assis / debout TPR
Franse Les Les 15 Vorige week Anne chapitre 3 Voyages p. 25/26
In en naar (à, au, aux, en) 2 VMBO - Frans.
Franse Les Les 1 Kennismaken La mémoire Dialogue Chanson + texte
Persoonlijk voornaamwoord met nadruk
Faire connaissance dialogues + exercices
Parler de sa région Parler de ses origines Parler de son weeken-end.
‘Toerisme (z)onder de grens’ Taaluitwisselingsproject Projet d’échange linguistique.
Aanvraag van eHealth-certificaten Aanvraag procedure voor de eHealth- certificaten om de eHealth box te gebruiken in het kader van de TDI-registratie Brussel,
Vorige week Unité 3 p.26/27 voor/achter/naast/tussen devoirs Vorige week Unité 3 p.26/27 voor/achter/naast/tussen devoirs Quel jour sommes-nous aujourd’hui?
Bianca Merken Ma classe got talent! Bianca Merken
Franse Les Les 20 Vorige les Voyages unité 7 p. 56/57 moi non, moi si vergelijkingen p maken Vorige les Voyages unité 7 p. 56/57 moi non, moi si.
Franse Les Vorige week (la semaine dernière) Opdrachten nakijken Français à la Carte p. 19, 25, 26, 27 TPR Movietalk – vidéo - Alma Chanson Vorige week.
Franse Les Les 20 Vorige les Voyages unité 7 p. 56/57 moi non, moi si vergelijkingen p maken Vorige les Voyages unité 7 p. 56/57 moi non, moi si.
Unité 1 page 1/5/16/17 Quiz TPRS verhaal – histoire du chat bleu Unité 1 page 1/5/16/17 Quiz TPRS verhaal – histoire du chat bleu Nous sommes mercredi.
Unité 1 p. 12/13 – oef. 3 a/b/c Uitleg TPRS TPRS verhaal – introductie Unité 1 p. 12/13 – oef. 3 a/b/c Uitleg TPRS TPRS verhaal – introductie Nous sommes.
Unité 1 page 15/16 Les nombres TPRS verhaal – mini-histoires Unité 1 page 15/16 Les nombres TPRS verhaal – mini-histoires Nous sommes mercredi le 26 octobre.
Franse Les Les 1 Wat gaan we doen? Qu’est-ce que j’ai fait?
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Vliegen met een drone in België
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Passé composé (voltooid tegenwoordige tijd)
DE PASSÉ COMPOSÉ de voltooid tegenwoordige tijd.
Franse Les – 1e jaar Les 9 Aujourd’hui nous sommes …. Unité 2 page 25
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
ORALAIR 100 IR & 300 IR comprimés
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Gezondheidsvoorzorgen op reis La santé en voyage
Le passé compose et l’imparfait
EGOV SELECT.
Transcript van de presentatie:

REFRESHER 2012 Hoogtemeterinstellingen Luchtruim België Luchtruim Frankrijk Procedures op LFAV – radiogebruik Thema LVZC 2012

Wijzigingen luchtruim België TMA Charleroi LFA G2 South

Oude toestand TMA Charleroi

Nieuwe toestand TMA Charleroi

Oude toestand LFA G2 South

Nieuwe toestand LFA G2 South

LFA G1 actief en LFA G2 niet actief

LFA G1 actief en LFA G2 actief

Niet vergeten : Florennes : EBP06A en EBR06B Uitluisteren op 126.90 Bij activatie : CTR en TMA zo snel mogelijk verlaten

Luchtruimsituatie Noord-Frankrijk Februari 2012

Rond Valenciennes Verlaging (op mooie dagen) van de basis van TMA 8 Lille: FL45 > 4500 ft amsl Dus : altijd max 1300 m AGL LFAV !! Verlaging basis TMA 13 Lille: FL55 > 5000 ft amsl Voorzien: verdwijnen van de zones van Cambrai (en van de laagvliegzone R53A en R45N1): 5 april : TMA’s verdwijnen ; activiteit CTR altijd controleren op 118.52 1 juli : CTR verdwijnt

Rond Valenciennes schepping van nieuwe zones van TMA Lille om de CTR Cambrai te vervangen en de TMA’s 13 en 14 tot één zone te maken, uitbreiding TMA 12… Implementatie?

Situatie vorig seizoen

Situatie sedert october 2011

TMA Parijs De TMA Parijs bestaat nu uit horizontale schijven die een soort trechter vormen.

Probleem: waar staat de definitie van dit luchtruim op de luchtvaartkaart? ? ? Antwoord: ergens op de kaart aan de andere kant van Parijs…

Reims en omstreken De vliegbasis van Reims is gesloten, alle luchtruim in dit verband is verdwenen Maar: het schietveld van Sissonne bestaat nog. Sedert 2011 bestaan er daar 3 ZRT’s (zones de restriction temporaire). Deze zullen waarschijnlijk permanent worden.

Reims en omstreken

Situatie zonder ZRT C

Situatie met ZRT C

Procedures op LFAV 11/29 gesloten tot minstens eind april

Procedures op LFAV 07/25 : laatste bocht bij 07 voldoende hoog !

Procedures op LFAV Gebruik radio Benamingen circuit :

Procedures op LFAV Luister ook naar andere vliegtuigen en toren ! Beantwoord de toren als die iets vraagt Courante uitdrukkingen : Quelle est votre position ? Je suis verticale terrain / dans le secteur est à 5 nautiques du terrain La piste en usage / de service est la 11 herbe Rappelez en fin de vent arrière / en base / en finale / en quittant la fréquence Approuvé (<-> Autorisé) Collationnez Répétez votre dernier message svp Comment me recevez-vous ? Confirmez … Un trafic vous dépasse Un trafic convergeant Avez-vous le trafic en visuel ? Laissez passer l’autre planeur à votre gauche L’avion se pose / il fait un toucher/ il fait un complet Continuez Je vous reçois 5 Demandons de prendre la piste 25 Demandons le vent au sol

Procedures op LFAV Voorbeeld : Valenciennes, planeur NX verticale terrain, demandons la piste en service NX, la piste en service pour vous est la 25 Piste 25, NX Valenciennes, planeur NX vent arrière pour la (piste) 25 (herbe) (main droite) NX, rappelez (en) finale Je rappelle (en) finale, NX NX position ? Fin de vent arrière 25, NX Compris NX, continuez. J’ai un autre trafic à votre gauche à mille pieds Visuel (sur le trafic), NX / Pas visuel sur le trafic, NX / Négatif visuel, NX Planeur NX en finale 25 NX le vent … rappelez piste dégagée NX (of klik-klik) Planeur NX piste 25 dégagée

Vliegvergunningen EASA Medical Klasse 2 Geldigheid : 5j (l< 40) 2j (40<l<50) 1j (l>50) Door AME of AeMC LAPL Geldigheid : 5j (l<40) 2j (l>40) Door GMP ? SPL LAPL(S)

Vliegvergunningen EASA Opleiding : identiek voor SPL en LAPL(S) In ATO (Approved Training Organisation) Instructeurs, handboeken, structuren Betalen … Voorwaarden voor zweefvliegvergunning: Min. 15u waarvan 10u dubbel, 2u solo, 45 starts, 50km solo of 100km dubbel Mag deels op TMG Startwijzen : vliegtuigsleep, lierstart, autostart, elastiekstart, zelfstart Toegang tot TMG Behoud van zweefvliegvergunning : Min. 15 st en 5u in laatste 2 j + 2 vluchten met FI Zoniet : vliegen in dubbel of solo tot minima + check met FE Instructeur (FI) – examinator (FE) – instructeur-examinator (FIE) FE ook voor praktische examens SPL en LAPL(S) FE mag geen examens afnemen van eigen leerlingen

Vliegvergunningen EASA Overgang Vanaf 8/4/2013 Alle vergunningen omgezet tegen 8/4/2014 Overgangsmodaliteiten Zweefvliegvergunning met passagier -> LAPL(S) of SPL Bevoegdheid instructeur -> ? Bevoegdheid examinator -> ? Praktische organisatie uitreiken/vernieuwen vergunning : KBAC of DGL ? Organisatie theorieexamens : KBAC of DGL ? Medical voor LAPL(S) door GMP ?