SAP HR DAY 23 april 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingave via het scherm Algemene beschrijving van de toepassing De toepassing is opgebouwd uit drie niveaus : Niveau 1 : verzending en afzender Niveau 2.
Advertisements

FAQ Activering – Nieuws. WINWIN Is WINWIN Activaplan ook van toepassing op OCMW- gerechtigden?
Capelo Carrière publique électronique – Elektronische loopbaan overheid 18 mei 2010.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Studiefinanciering hoger onderwijs
1 Financiering … een stand van zaken 1) heffingen 2) retributies.
Klik op “Tijdelijke werkloosheid invoeren”. Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in of gebruik uw elektronische identiteitskaart.
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
Weddeschalen & Weddebijslagen
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
7 december 2011 Evolutie van de projecten: de webservices, de toepassing RRNADMIN en de evolutie van het RR naar een relationele databank.
Verlof autoriseren als leidinggevende met TSS
Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid November 2009.
Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid Mei 2009.
Samenwerking POD MI, KSZ, RR en DVZ Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
Enterprise Resource Planning (ERP)
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
22/10/2002Dimona - niet-elektronische instellingen1 DIMONA.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
KSZ-BCSS Frank ROBBEN – Administrateur-generaal Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Veralgemeend gebruik van de elektronische identiteitskaart in de.
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 van 18 april 2006 CORVE / EDS-T VKBO Web Services Mark Draeck, VICC
User management voor ondernemingen en organisaties
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
1 Welkom Loe Hameleers Gerard Maeijer. 2 ERP systemen zullen een ingrijpende verandering ondergaan ERP systemen zullen een ingrijpende verandering ondergaan.
Het statuut van de zelfstandige versus werknemer
Inleiding tot de multifunctionele aangifte
Product Specialist New Technologies
Boskalis en Van Oord FNV Waterbouw
TaxMate: uw software voor de aangifte in de vennootschapsbelasting
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
GIS-coördinator in Westerlo
1 Algemene Ondernemersvaardigheden (AOV)
Het statuut van de zelfstandige versus werknemer
Algemene Ondernemersvaardigheden
Infosessie Intrastat 2015 Nieuwe procedure voor het indienen van Intrastataangiften bij de Nationale Bank van België Brussel, 18 november 2014 Hans Schollaert,
Algemene Ondernemersvaardigheden
E-Government binnen de sociale zekerheid
Hoe toegang aanvragen ?.
DE VERNIEUWDE ARBEIDSTIJDENWET (Artw) per 1 april 2007
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
RSZ-ONSS Studiedag Dimona - DMFA 8/01/ R. Van Lerberge, Sectiehoofd Contact Center E-Government binnen de sociale zekerheid Communicatiekanalen.
Info Instellingen en leerlingen Wijzigingen Een blik op de toekomst –wijzigingen instellingendatabank –wijzigingen leerlingendatabank Regeerakkoord.
Inhoud Ontstaan en Geschiedenis van SAP SAP anno 2002 / 2003 SAP in België en Luxemburg SAP Wereldwijd Producten Opbouw SAP Evolutie Omzet, Winst en Personeelsbestand.
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
De Bouwplaats-ID, een goed idee?
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
1 Within our P&O shared services, Listening, providing and offering quality service to the customers, is not a goal. It’s a way of working ! it’s an evidence.
Infodag Bisdom Antwerpen 15 oktober 2008 Bisdom Antwerpen Vicariaat voor het Onderwijs.
TEWERKSTELLINGSMAATREGELEN OCMW Privésector. Mogelijke tewerkstellingsmaatregelen Artikel 60§7 terbeschikkingstelling van een privéonderneming Het Activaplan.
VERHOOGDE STAATSTOELAGE Focus op sociale activering.
7 juni u – 12u Praktisch met Traject. Intro & doel Functioneel beheerders Klankbordgroep doelstellingenmanagement Nood aan refresh van bepaalde.
1 Een ZORGELOOS sociaal beheer Brigitte Thys. 2 Elektronische mededeling Hoe ?  Via de portaalsite van de RSZ –
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
OCMW in tijdelijke werkervaring: BeroepsVerkennendeStage
In de cloud uitwisseling van informatie tussen SAK en werkgever.
Elektronische kennisgeving van geboorte
Algemene beschrijving van de toepassing
Klik op “Tijdelijke werkloosheid invoeren”
De tewerkstellingsbarometer: de vinger aan de pols van de arbeidsmarkt
Transcript van de presentatie:

SAP HR DAY 23 april 2010

Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

Voorstelling Prato Motto Groeiende onderneming (ontstaan uit ASAP Interim) Motto: GAS GEVEN Grondig Actie Snel Groei Een Vastberaden Enthousiasme No-nonsense

Voorstelling Prato Producten SOnet HiAnt Software voor sociaal secretariaat Software voor tijdelijke tewerkstelling Extra modules: SMS Webservices Beheer via internet Koppeling met VDAB Personeelsbeheer Loonberekeningen DMFA

Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

DIMONA (Déclaration Immédiate / Onmiddellijke aangifte): NEW Dimona Definitie DIMONA (Déclaration Immédiate / Onmiddellijke aangifte): Werkgever informeert RSZ: over tewerkstelling van werknemer met elektronisch bericht voor de aanvang van de tewerkstelling De Dimona stelt op ondubbelzinnige en eenvormige wijze de arbeidsrelatie vast tussen de werkgever en de werknemer

NEW Dimona Evolutie Uitbreiding voor studenten + vrijwillige instappers Introductie personeelsbestand Cross- controle Dimona - DMFA Dimona verplichting voor bijna alle WG Verplichte overschakeling voor iedereen Gebruik SIS kaart 2006 1999 Feb. – Mrt. 2010 1998 Okt. 2001 2003 2006 - 2007 Okt. 2010 Introductie Dimona interim, transport- en bouwsector Toevoeging van gelegenheids- arbeid in Dimona Nieuw kanaal: sms Testfase Mogelijkheid tot overstap

NEW Dimona Gebruik Dimona Evolutie aantal Dimona-aangiften NATIONAAL Evolutie aantal Dimona-aangiften PRATO

NEW Dimona Distributienet

NEW Dimona Gebruik gegevens Dimona gegevens worden o.a. gebruikt voor berekening van: Jaarlijks vakantiegeld (arbeiders) Kinderbijslag Kraamgeld Opleidingscheques Werkloosheidsuitkeringen Bijdrage arbeidsongevallenverzekering Premies (derde-betalenden, 50-plussers,…) Sociale bijstand (vb. leefloon,…) door de OCMW’s

NEW Dimona Veranderingen Gebruik nieuwe technologieën Gebruiksvriendelijkere webtoepassing Drempelverlagend voor andere e-govtoepassingen Webservices XML Onmiddellijke online controle van gegevens Relationele databank Makkelijkere integratie van toekomstige noden en vragen Afgeschermde gegevens

NEW Dimona Conceptueel

NEW Dimona Conceptueel

(dubbele aangiften, overlappende periodes,…) NEW Dimona Opkuis 1 jan.2008 1 apr. 2010 Periode van 18 maanden Maximum aantal maanden terug voor het uitvoeren van controles (werkloosheid, arbeidsongevallen,…) OPKUISACTIE (dubbele aangiften, overlappende periodes,…) Doelstelling: propere database

NEW Dimona Conceptueel

NEW Dimona Concepten en terminologie

NEW Dimona Conceptueel

NEW Dimona Kern van het systeem Anomalieën Vormcontrole Inhoudscontrole Identificatie werknemer IN OUT Verwerking Dimona DB

NEW Dimona Kern van het systeem Definiëring van een groot aantal spelregels ivm het wijzigen van dimona-aangiftes voorbeelden Werknemer start later op dan oorspronkelijk aangegeven Werknemer daagt niet op De einddatum van contract wordt aangepast

NEW Dimona Conceptueel

NEW Dimona Identificatie van de werknemer Doelstelling Harmonisering van het identificatieproces tussen de verschillende toepassingen (Dimona, DmfA, ASR,…) Betere kwaliteit Verhoging van de snelheid Input 1e contact  MID (Minimale Identificatie Data) 2e contact  INSZ voorkeur Output Feedback

NEW Dimona Conceptueel

DIMONA IN Indien positieve notificatie: Dimona = aanvaard NEW Dimona Berichten DIMONA IN Indien positieve notificatie: Dimona = aanvaard het nummer van de aangifte wordt meegedeeld de periode wordt aangemaakt het identificatienummer van de periode wordt eveneens meegedeeld Indien negatieve notificatie: Dimona = geweigerd de periode wordt niet aangemaakt Indien een voorlopige notificatie: Dimona in afwachting van validatie In functie van de aanvaarding of weigering wordt het identificatienummer al dan niet meegedeeld

NEW Dimona Conceptueel

NEW Dimona Beveiliging Vanaf 01.10.2010 heeft de werkgever de keuze om enkel via beveiligde kanalen de Dimona-aangiften te versturen Resultaat: Logischer proces en betere kwaliteit van de gegevens Geen vervuiling meer Beter beheer van de Dimona-aangiften Gebruiksvriendelijker

Webservices voor consultatie NEW Dimona NEW Nieuwigheden vanaf 01.01.2010 Webservices voor consultatie  via bepaalde zoekcriteria communiceert de werkgever met de RSZ opvragen van gegevens op een toegankelijke manier betere afstemming van het bedrijfsproces RSZ werkgever / dienstverlener technische drempel verlaagt onmiddellijke respons Request & answer  mogelijkheid om het personeelbestand op te laden

Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

SOnet Self Service Conceptueel Beheerder Beheerder Beheerder Gebruiker Aanvraag of registratie Aanmaken en aanpassen accounts Aanmaken en aanpassen accounts Aanmaken en aanpassen accounts Self Service SOnet Controleren, goedkeuren, afkeuren Persoonlijke gegevens Rooster Tellers & cumuls Teamleader Overzicht Definitieve goedkeuring Definitieve goedkeuring HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker)

Verlof Ziekte Planningswijziging SOnet Self Service Verlof Ziekte Planningswijziging

SOnet Self Service

SOnet Self Service

SOnet Self Service

SOnet Self Service

Wat brengt SOSS voor mijn onderneming op? SOnet Self Service Wat brengt SOSS voor mijn onderneming op? Bevraging van HR-professionals Per verlofaanvraag: 10 tot 30 minuten uitvoering – verwerking Per jaar: 5 tot 15 verlofaanvragen per persoon per jaar Productief uur: 25 € => 40 € VB 1: 31 medewerkers, 15 minuten, 10 verlofaanvragen per jaar, 30 € 4650 minuten of 77.5 uur => € 2325.00 VB 2: 109 medewerkers, 10 minuten, 8 verlofaanvragen per jaar, 25 € 8720 minuten of 145.34 uur => € 3622.50 VB 3: 14 medewerkers, 15 minuten, 12 verlofaanvragen per jaar, 35 € 2520 minuten of 42 uur => € 1470.00

Gevraagde investering voor SOS SOnet Self Service Gevraagde investering voor SOS Instapinvestering per jaar: € 250 per jaar Inclusief 5 gebruikers Pakket van 10 extra gebruikers € 120 per jaar Pakket van 25 extra gebruikers € 250 per jaar Pakket van 100 extra gebruikers € 500 per jaar VB 1: 31 medewerkers budget: € 2325.00 gevraagd: € 620.00 (5 + 25 + 10) VB 2: 109 medewerkers budget: € 3622.50 gevraagd: € 870.00 (5 + 100 + 10) VB 3: 14 medewerkers budget: € 1470.00 gevraagd: € 360.00 (5 + 10)

Wat betekent SOSS voor mijn onderneming? SOnet Self Service Wat betekent SOSS voor mijn onderneming? Concrete tijdsbesparing Toekomstgerichte tool Eigentijds imago Beperking van papieren administratie Nieuwe tool voor uw medewerkers - 2010

Concreet: Implementatietraject 2 weken SOnet Self Service Concreet: Implementatietraject 2 weken te gebruiken codes (VAK, VVJ, KOM, BF,…) tellers Meer info: Dirk Depré of Sabine Menze

Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

Vragen

Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

Prato Services Kuringersteenweg 304 bus 2 3500 Hasselt T: 011/71 12 80 Contactgegevens Prato Services Kuringersteenweg 304 bus 2 3500 Hasselt T: 011/71 12 80 F: 011/75 76 97 info@prato.be http://www.prato.be