FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop www.legal-online.be.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Advertisements

Welke stappen moet u zetten om op tijd gereed te zijn? Voorlichtingsbijeenkomst MKB Nederland Helvoirt 12 juni 2012 Gaston Aussems.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Cloud computing voor PZ VERA ondersteunt Stefan Wuyts ICT Coördinator VERA.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Collect – iT Credit Management Software
Erfgoedbanken Kempens Karakter, Meetjesland, Noorderkempen en Waasland COP Digiprojecten 23 september 2010 Jeroen Janssens Erfgoedcel Kempens Karakter.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
E-commerce juridisch Domeinnamen Consumentenbescherming/ verkoop op afstand Contracten Elektronische handtekening BTW Auteursrechten Privacy.
Wat kan een multifunctioneel agrarisch bedrijf met marketing? Adriaan Polderman RM LTO-Noord 31 oktober 2013 Swifterbant.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Module 6: Kantoortechnieken
IMPACT VAN E-COMMERCE OP AANKOOP- EN VERKOOPFUNCTIES ESF onderzoek door Tempera i.o.v. Cevora An Bollen (Cevora) – Johan Desseyn (Tempera)
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
De ‘juridische links’ met je website Toelichting in vogelvlucht van een aantal juridische aandachtspunten bij webdevelopment en e-commerce Feweb On Tour.
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Opleidings-CV online DEMO
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Website maken met WordPress
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Effectief SysteemBeheer Korte bedrijfspresentatie
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
OMZETTING VAN DE KADERRICHTLIJN DIENSTEN Internal Market Information System (IMI) Sven Baeyens FOD Economie, KMO, Middenstand en.
e-Procurement Het aanbod van de federale overheid
21 september 2011 – SBO De Tender. 1. Opening 2. Enschedese BOK-scholen stappen over op glasvezel * Korte terugblik besluitvormingstraject * Type aansluiting.
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
Hans-Peter Hioolen.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
Functioneel Ontwerp.
Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.
Projectmatig werken HvA IAM Projectmanagement Februari 2008 Week 3
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
ZooEasy Online Gebruikersavond
MARKETINGMIX.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar

Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Van AWBZ naar Wmo begeleiding Van AWBZ begeleiding naar Wmo ondersteuning 24 januari 2012.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
SOCIALE COHESIE & LEVEN IN JE JEUGDLOKAAL Geen vandaal aan ons lokaal Gent, 11 en 18 oktober 2016.
Opfrisbeurt nodig – waarom ? Basis plan Nu verder …
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop

Stepstones ?

Step 1 – wat wil ik bereiken? Visitekaartje of verkoopskanaal? Welke klanten? Wat wil ik verkopen? Ter versterking van een klassieke winkel? Welke boodschap? Inhoud van de boodschap? Budget? Welke tijd wil ik investeren? => bepaal je strategie

Bepaal je strategie

Take your time

Action

Step 2 - partnerships?

Hoe leverancier/webbuilder kiezen ? Vraag referenties Bevraag effectief de referenties Vraag een uitgebreide offerte Is er een back office-systeem ? Vraag een demo Is er vertrouwen? Is er een klik? Praat met meerdere leveranciers

Action : Kies je partner

Action : zet alle afspraken op papier

Step 3 - Contract Deadlines vastleggen – verschillende fases Wie doet wat ? Content, templates, … Aanspreekpunten/personen bij leverancier? Handleiding? Helpdesk? Opleiding voorzien? Functionaliteiten oplijsten Betalingstermijnen Bijkomende kosten? Intellectuele rechten? Domeinnaam, ontwerp, … Onderhoud nà de oplevering? ….

Step 4 - Oplevering

Everything under control…..

….before it’s too late

Test, test, test, test, test !

Reminders Welke talen ? NL, FR, ENG ? => Voorzie budget voor vertalingen, voorzie tijd voor onderhoud Betalingssysteem ? Begin op tijd alle mogelijkheden uit te pluizen Legal documents Wetgeving rond e-commerce : laat je ondersteunen Wie zal website regelmatig updaten ?

Step 5 - Social Media & marketing

Marketing (1)

Marketing (2) Voorzie een plan Voorzie een budget Opvolgen & bijsturen

Vragen?