ONDERSTEUNENDE DIENSTEN IN DEN BELL

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond personenzorg
Advertisements

RECHTEN & PLICHTEN VAN DE HUURDER
Introductie POP-applicatie (MLB) Loopbaanbegeleiding
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Registratie van de TDI-variabelen met de Registratiemodule van het Technisch Platform Versie Rue Juliette Wytsmanstraat 14 | 1050 Brussels |
Evacuatieoefening September – oktober 2004
…We onderbreken even uw programma voor een speciaal bericht…
Organisatie AG Stadsplanning
Welkom op deze korte introductie tot het ESALSA systeem (ESS) waarop je je aan- en afwezigheden en je wachturen kan ingeven. Om te starten surf je naar.
Dienstverlenende ondernemingen
Voor: 1 e jaars studenten KT, in: studiejaar , door: Margreet de Vries, in het kader van: “Mens in biografie” door Louise Berkhout.
Clean desk voor dummies
Digipolis: Telematicapartner voor Antwerpen & Gent
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Digitale handtekening – stad Antwerpen
Performante dienstverlening vraagt stroomlijning van informatie
Studiedag “Blijf meester over uw schoolarchief”
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 02/03/2012.
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Afschaffen handtekeningen en digitaal tekenen bij de stad Antwerpen
Veiligheidssignalisatie
Organisatie van de faculteit Infosessie ABAP 14 oktober 2013.
BRANDVEILIGHEID IDPBW
IDPBW INTERNE DIENST PREVENTIE EN BESCHERMING OP HET WERK
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
Inhoud Inleiding Aanleiding Historiek Het e-dossier Tips andere besturen.
Digitalisering verkavelingsdossiers Jochen Vermote.
GAC Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stad – OCMW Antwerpen
Kennisnetwerk Informatiemanagement, sessie 11, november 2013
Infosessie IMJV 2010 Departement Leefmilieu, Natuur en Energie LNE
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
GIS-coördinator in Westerlo
De case Oostkamp.
Afschakelplan Infoavond elektriciteitsschaarste.
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
Netwerk management assistenten Maandag 28 april 2014
BHV Medisch Centrum de Burgt
onder controle! Trashweek 17 tot 21 maart.
saMBO-ICT Conferentie
H.6 Overleggen en regelen
Netwerkmoment managementassistenten, 28 april 2014
Werken op de N-schijf.
Beheer Elkey externen Jeroen François Security Manager.
Wedstrijdsecretariaat ZFC Zuidlaren Seizoen 2015/2016.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Meer dan brandjes blussen !
Intro Brandveiligheid in de zorg Rotterdam | 9 oktober 2015.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Implementatie Office 365, “Kwestie” van loslaten Pieter Vorstenbosch Senior adviseur Onderwijs&ICT 9 december 2015.
Mijn gemeente Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Optimaal digitaal Informatiebeheer op school Ria Christens en Sarah Macquoy Woensdag 17 februari 2016 Navorming “Optimaal digitaal Informatiebeheer op.
Klassikale opleiding 01/03/2016
Universiteit Leiden 1 Een eerste kennismaking met Veiligheid Arbo- & Milieudienst Wiskunde en Natuurwetenschappen (AMD)
Veiligheid, Gezondheid & Milieu Campus Antwerpen.
1 AUTORISATIES 29 november Agenda Krachtlijnen van de nieuwe autorisaties Procedure Autorisatie aanvraagformulier invullen Overlopen handleiding.
1. 2 De noodplankoker -Waarom ? -Hoe ophangen? -De inhoud ? -Naar een digitaal interventiedossier -In afwachting INLEIDING.
De opbouw van een digitaal klassement Jochen Vermote.
Evacuatieplan zwembad Den Boer
BRANDVEILIGHED TER DOMPEL en TER BEKE
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Organisatie intern noodplan
Veiligheid in het verkeer
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Onthaal VGM nieuwe studenten
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
EHBO bij Movares Is er meer dan pleisters en 112?.
Transcript van de presentatie:

ONDERSTEUNENDE DIENSTEN IN DEN BELL

Vooraf enkele termen Hoera: digitale gids met contactgegevens Stad, OCMW, Zorgbedrijf, Haven, Politie en enkele stedelijke vzw’s Intranet Den Bell: gedeelte op het intranet van de stad en het OCMW met info + reserveren van lokalen en dienstvoertuigen binnen den Bell Manap: intern telefoonsysteem, waardoor u enkel de 4 laatste cijfers moet gebruiken (= kostenbesparend) Sigel: afgekorte termen om een afdeling/dienst aan te duiden (stadsbreed) voor oa: interne post STOP-principe: Stappers, trappers, openbaar vervoer en poolen, in deze volgorde stellen de stad en het OCMW voor dat u zich verplaatst (zowel dienstverplaatsing als woon-werkverkeer)

WERKEN IN DEN BELL Toegang en toegankelijkheid Vergaderen Telefoon en laptop Afval (papier  printrooms; ander afval  kitchenettes) Vakbibliotheek Binnenplein (District Antwerpen) De fietsenkelder (STOP-principe) Parking

Digitaal Werken Digitale groepsklassementen volgens vaste afspraken Alle documenten die je ontvangt of opmaakt in het kader van je functie, klasseer je in het groepsklassement (G-schijf). Gebruik hiervoor niét de C-schijf van je computer Unieke en volledige dossiers Alles in verband met één dossier klasseer je zo, dat jij en je collega’s dit dossier op één plaats in het digitale klassement kunnen raadplegen. Informatiedelen Dossiers zijn toegankelijk voor alle betrokkenen; sla informatie niet onnodig dubbel op Optimaal digitaal: gebruik papier alleen indien echt nodig Print alleen als het echt nodig is, evalueer inkomende en uitgaande papieren post Er is geen ruimte voor papieren klassementen en de kastruimte voor een gemeenschappelijk papieren klassement is beperkt (< 2 m per persoon) (werkplekdelen en cleandeskbeleid)

Meer informatie Infosessies ‘Digitaal klasseren voor nieuwe medewerkers’ (stad) / ‘Opleiding Mappenstructuur’ (OCMW) => De uitnodiging hiervoor volgt nog. Je informatiebeheerder (namen terug te vinden op intranet van het stadsarchief) is je eerste aanspreekpunt op de werkvloer voor alle vragen over digitaal werken en informatiebeheer op je afdeling. Informatie, richtlijnen, sjablonen, tips, handleidingen, opleidingsmateriaal,… zijn terug te vinden op het intranet van het stadsarchief: http://www.felixarchief.local (tabblad ‘Informatiebeheer’)

FACILITAIRE DIENST 6 Wat doet de facilitaire dienst? Gebouwbeheersysteem  klimatisatie, alarmen, toegangsbeheer, security,… Economaat, afvalbeheer, onderhoud koffieautomaat Leveringen  via de laad- en loszone (Boudewijnsstraat 4) Technische en logistieke ondersteuning driehoek en vergaderinfrastructuur toren De facilitaire dienst volgt volgende externe partners op: Schoonmaak – via vzw Werkhaven Fietshersteldienst – via vzw Fietshaven Concessie restaurant – vzw CAS Nachtwakers – Seris (ook in ‘t weekend en op feestdagen) Hoe te contacteren? Melding op intranet Den Bell via mail naar Den_Bell_facilitiaredienst@stad.antwerpen.be telefonisch (03 338) 65 90 6

ONTHAAL Wat doet het onthaal? Hoe te contacteren? 7 Onthaal van bezoekers (internen en externen) Onthaal nieuwe Bell-medewerkers Beheer reservaties vergaderinfrastructuur toren Contactpunt voor poolwagens, dienstfietsen, beamers, vervangbadges, … Contactpunt voor recent verloren voorwerpen Bemannen noodtelefoon Toegangsbeheer parking Hoe te contacteren? Via het nummer 62 00 (nummer niet doorgeven aan externen!) ( Ter info: Infonummer Stad: 03 22 11 333 – infonummer OCMW: 03 338 28 28 ) Via mail Den_Bell_onthaal@stad.antwerpen.be 7

ICT helpdesk Wat doet de helpdesk? Hoe te contacteren? 8 Technische ondersteuning voor ICT en telefonie Hoe te contacteren? Via het nummer 7777 Melding op intranet Den Bell: http://www.denbell.local/IDB/Publicatiekanalen/Overig/IDB/IDB-Intranet-Den-Bell/Intranet-Den-Bell/Melden/ICT-loket.html 8

WAT IN NOODSITUATIES? Verwittig onmiddellijk het intern nummer 6100 Geef de locatie van de noodsituatie nauwkeurig weer: verdieping kleur van je werkplek ( paars, donkergroen, lichtblauw, beige, ... ) of dichtstbijzijnde vergaderlokaal Volg de pictogrammen “nooduitgang” om het gebouw langs de dichtstbijzijnde nooduitgang te verlaten Gebruik NOOIT de lift! 9

VERZAMELPUNTEN BIJ EVACUATIE Verzamel op het kruispunt Sint-Laureisstraat - Diercxensstraat (paars en donkergroene kleur: ingang 3) Francis Wellesplein (Toren + lichtblauwe en beige kleur: ingang 1 of hoofdingang) Boudewijnsstraat - Diercxensstraat ( lichtgroene, bordeaux en gele kleur: ingang 2 ) Plan: http://www.antwerpen.be/docs/Stad/Bedrijven/Marketing_en_communicatie/MC_Com/DenBell/64843_Wegwijs_in_Den_Bell_evac2_3.pdf !! Het is verboden te roken tijdens de evacuatie!! Hesjes Groen: EIP’ers (EHBO, blussen kleine brand en basisregels evacuatie = “politie” = beslissen welke weg te volgen)  namen in printrooms Geel: evacuatiebegeleiders (voorhoede = mensen leiden naar de noodtrappen/uitgangen, achterhoede = controle op achterblijvers) Oranje: crisisteam (checkt de aan/afwezigheden bij de hiërarchische lijn, nemen de beslissingen) 10

ERGONOMIE IN DEN BELL Op intranet den Bell Instructiefilmpjes http://www.denbell.local/IDB/Publicatiekanalen/Overig/IDB/IDB-Intranet-Den-Bell/Intranet-Den-Bell/Werken-in-Den-Bell/Intranet-Den-Bell-Werken-in-Den-Bell-Instructiefilmpjes.html

VRAGEN? Intranet Den Bell 12