OV-chipkaart stand van zaken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zomerkamp 2013 Tsjechië.
Advertisements

De Zweeds-Nederlandse uitwisseling 2012 • Ontvangstweek april 2012 • Reisweek mei 2012.
DEBAT MOBILITEIT & VERVOER Stedelijke Ouderen Commissie (SOC) 23 april 2014.
Marco Oving Projectleider
Adviesraad Rover 10 oktober Regio, 1 beleid, 1 doel: Samen de toekomst in! De toekomstgerichte ontwikkeling van het grensoverschrijdend OV in de.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Reizen met het OV naar HET Instrument. OV als toegevoegde waarde De RAI is met het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar en tracht daarom zoveel mogelijk.
Paul Niemantsverdriet
Presentatie voor de themabijeenkomst openbaar vervoer en buurtbussen 8 november 2013 Ludolf Maat Secretaris Rocov-NH.
met vallen en opstaan naar een mid-office
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
V2 Kernprojecten Kick Off. Resultaten projectenmarkt Definitieve teamindeling bekend (komt zsm op intranet) Aantal studenten niet aanwezig.
Paul Postma Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein
Gratis openbaar vervoer met een sociaal doel 11 november 2009 Rudy Schoonveld.
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Water op de Kaart in de Drechtsteden 20 mei 2009.
Geveke Perslucht-(& Gas)techniek Joost Sleeking
Bedrijfsvervoerplannen (BVP)
Legal disclaimer: The sole responsibility for the content of this presentation lies with the authors. It does not represent the opinion of the European.
Aantrekkelijk OV voor iedereen
Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.
Reizigers-informatie
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Bijeenkomst Sociaal Beleidskader RUD’s 11 april 2012 Amersfoort.
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Fietsbeleid in Culemborg
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
Buurtbussen en de rol van de provincie. Presentatie SBO, 8 november 2013.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Loe Hameleers Gerard Maeijer
Berlijn 2014 Informatie-avond.
21 september 2014 Door Quotering meer mans…!? Limburgse Vrouwenraad, Roermond, 8 maart 2009.
Boer zoekt bus Openbaar vervoer in landelijke gebieden Gerard van Kesteren Hendrik Bouwknegt 18 september 2009.
Ministerraad 7 februari 2014
Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse.
Informatie over reizen met de OV-chipkaart
11 OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM.
Les decanaat over: Aanvraag digidcode Inschrijven studielink
Jerry van Veenendaal, 23 april 2013 Toolbox: Veilig werken op perrons.
Secundaire notatie in een argumentatief diagram C. Colak, D. Gulik, M. Kersten, M. van der Matten en D. Vroom.
Studenten OV-chipkaart
De nieuwe manier van reizen en betalen in het openbaar vervoer
1 Presentatie voor de kaderleden van de Noord-Hollandse ouderenbonden en de werkgroepen van de SBO-NH 8 november 2013 Door Wiebe de Haan (voorzitter Rocov-NH)
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Opstellen begroting Openingsbalans.
Velig reizen met de RET Rotterdam 23 september 2015
Veolia Transport Limburg
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Collectief vervoer: samenwerken Guy Hermans Kennisplatform Verkeer en Vervoer.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Fietsparkeer Management Systeem Achterkant:Voorkant: Platforms van derden. Bijv NS, MyWheels, RET etc Open data voor apps en routeplanners FMSservice Barcodestalling.
OV café ROCOV Gelderland Sociale functie in het OV Jan van Selm OV-bureau Groningen – Drenthe 14/12/12.
Leerlingenvervoer Gemeente Leudal Marc Berendsen
Het OV 2007 – november 2013, ROCOV, Pedro Peters 1.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Praktijkervaring vernieuwende mobiliteitsconcepten landelijk gebied Bijeenkomst leerplatform MIRT Vernieuwing Amersfoort, 22 september
Afscherming west address adres by bus.
Voor Elkaar Pas Zelfstandig reizen als alternatief voor besloten vervoer Maart 2017 – actualiteitenseminar leerlingenvervoer Check titel.
SYMPOSIUM Vervoer in de buurt
Parkmanagement Veghel & Arriva Nederland
PLAN REIS Details Verdien tokens
Status Product Settlement
Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven
Transcript van de presentatie:

OV-chipkaart stand van zaken 29 oktober 2009

De OV-chipkaart, een nationale kaart Een systeem in geheel Nederland voor alle vormen van OV: trein, bus, regiotaxi, metro, tram, fast ferry Daarom ook zeer complex! Connexxion Arriva RET GVB NS

Diverse partijen spelen hun eigen rol Reizigers Nationale overheid Provinciale en stadsgewestelijke overheden (PTA) Openbaar Vervoer bedrijven; organisatoren en aansluitenden

Welke kaarten Persoonlijke OV-chipkaart Anonieme OV-chipkaart Weggooi OV-chipkaart Papieren kaart nog mogelijk

Overzicht kaarten

Hoe worden de reiskosten berekend Bij het inchecken wordt een soort borg van de kaart afgeschreven (landelijk vastgesteld op € 4,00) Bij het uitchecken wordt dit bedrag weer bijgeschreven, met inhouding van de kosten voor de reis Reiskosten = € 0,75 + afstand x km tarief Eventuele korting wordt automatisch in mindering gebracht

Hoe is kaart, saldo of product te verkrijgen

Chipkaart en internet gaan heel goed samen Bestel online saldo en producten

Gemak van de P-kaart ‘Als je saldo beneden de € 5,00 zakt wordt er automatisch € 10,00 bijgeladen’

Het OV-chipkaart systeem LEVEL 0 De OV-chipkaart 1 Kaartlezers, validators, verkoop- en oplaadautomaten, poortjes, controle apparaten 2 Lokale systemen Veolia (depot apparatuur in de stallingen) 3 Centraal systeem Veolia (verzameling gegevens uit alle depots, chipoffice) 4 Nationaal clearing house (centrale back office TLS) National Action List (NAL): bestellen via internet

De communicatielijnen TLS Level 4 Levels 3 € € € € € € € Veolia Level 3 Arriva Connexxion NS € € € € Veolia POS Klantenservice OV-chipkaart 0900-0980 € 0,10 p/m Depot Level 2 NAL Level 1 Level 0

De hard- en software Twee leveranciers voor ‘volledige systemen’ East West (NS, GVB, RET, HTM, Connexxion) ProData (Arriva, Veolia, Synthus)

In- en uitchecken trein Er is nog geen oplossing voor de trein: Afsluiten stations? Single CiCo? CiCo in de trein te langzaam Nog geen integratie trein/bus/taxi mogelijk PVU-controleapparaat: is er in- en uitgecheckt?

In- en uitchecken Veolia bus 1 tot 2 validators bij de instapdeur 2 validators bij de uitstapdeur 1 ticketprinter / kaartlezer bij de chauffeur CSC = Contactless Smart Card Minivalidator voor de bijhuur PVU-controleapparaat

In- en uitchecken Veolia taxi / buurtbus Idee = Minivalidator voor bijhuur-, versterkings- en buurtbussen Oplossing nog niet voorhanden op korte termijn: OV chip is bijna niet te managen en bekostigen voor onze regionale vervoerders. Er wordt een oplossing gezocht met de branche

Waar staat Veolia Nederland ProData: Totale keten gecertificeerd Implementatie: Veluwe: 22.04.2009 Harderwijk aansluiten op level 4, duale fase 01.11.2009? Haaglanden: duale fase 30.08.2009, einde NVB 31.12.2009 Limburg: duale fase 01.07.2010, einde NVB 31.12.2010 Distributie Limburg: 190 oplaadpunten 2 mobiele. Ophaalpunten in de voertuigen??

Risico’s Kosten lopen voortdurend uit de hand. Kostenneutraal is met de stand van nu een lachertje. Landelijk wordt nu uitgegaan van tenminste 200 M€ extra om het project uit het slop te trekken. Met name distributie wordt heel veel duurder. Er zijn geen afspraken te maken over de extra kosten. Investeringsondersteuning Limburg alleen doen indien helder dat het zinnig is. Inkomsten verlies in duale fase waar niemand verantwoordelijkheid voor wil nemen of niet serieus genomen wordt. Er is geen treinoplossing: CiCo per vervoerder? Afsluiten stations noodzaak in onze ogen. De taxi / belbus oplossing sleept zich voort.