Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table een initiatief van Annemieke Roobeek en Toon van Bodegom Welkom bij BLU
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table BLU staat voor de lifestyle van de gezondbewuste consument BLU creëert de marktvraag voor deze snel groeiende groep consumenten
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Een groeiend aantal mensen wordt zich bewust van de noodzaak zelf inspanningen te verrichten om gezond te blijven. Voor een gezond leven hebben mensen veel over. De financiële inspanningen gaan verder dan een verzekeringspremie. Gezond, fit, aantrekkelijk
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Gezondbewuste consumenten nemen zelf de verantwoordelijkheid voor een fit lijf Bewegen
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Gezonde, herkenbare voeding al dan niet aangevuld met vitaminen en mineralen Bewust met voeding omgaan
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table De gezondbewuste consument koopt voeding die zuiver, gezond en lekker is Gezonde, eerlijke voeding
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table De gezondbewuste consument doet regelmatige testjes, online checks en leest tips voor een gezonde lifestyle Preventie
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Gezondbewuste consumenten houden een persoonlijk gezondheidsdossier bij. Het is een up to date informatiemiddel bij bezoek aan huisarts, kliniek of sportschool Mondige zorgconsument
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table BLU beoogt een marktoffensief dat een brede laag van de bevolking aanspreekt Gezondheid raakt iedereen
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table De babyboom generatie wil vlot en levenslustig blijven. Hier is en glijdende schaal tussen ‘professional health care’ en ‘domestic health appliances’ te verwachten. Hier ligt een big- spender markt in het verschiet. Levenslustig blijven
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Moderne ouderen willen zo lang mogelijk vitaal en zelfstandig blijven. Via BLU kunnen op deze doelgroep gerichte produkten, diensten, vakanties, vrijetijdsbesteding etc. ontsloten worden. Nieuwe combinaties tussen producenten, zorgverzekeraars, woningcorporaties bieden kansen. Vitaal en zelfstandig
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table BLU: een zee van marktmogelijkheden
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Multi-industry offensief BLU Financiële instellingen Retail Voedingsindustrie Consumer Electronics Gezondheidszorg Private instellingen Sportscholen en fitness centra Multimedia Verzekeraars ICT / Breedband
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Voortbrengen van originele produkten / BP’s BLU in de rol van catalyst
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Intercompany combinaties marketingconcepten doorbraakinnovaties produktcombinaties
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Innovatief produkt van onderneming X en Y Wordt vooral gebruikt in fitness centra Gebruikers van de sportschool kunnen met korting de FruitBlender aanschaffen op de BLU site met de BLU Card Aanvullende online services in de vorm van recepten, tips, testjes etc die informatie voor het persoonlijk gezondheidsdossier opleveren Imaginair voorbeeld: de FruitBlender
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Creditcard voor brede doelgroep Creditcard wordt uitgegeven door deelnemers (werknemers en klanten) Maakt internetbestedingen mogelijk (impulsaankopen) en aankopen in winkels Code is toegang tot persoonlijk gezondheidsdossier De Card als betaalmiddel en toegangscode voor persoonlijk gezondheidsdossier
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table De dimensie achter de Card Laagdrempelig betaalmiddel Via Card kortingen op BLU proof produkten en diensten Genereert traffic en terugkerend bezoek naar de portal Toegang tot individueel gezondheidsdossier dat gebruiker zelf bijhoudt Via de Card wordt profiel ontwikkeld van de gebruiker Gerichte marketing mogelijk
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Portal met Infotainment en data voor PGD
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table De meerwaarde van BLU voor deelnemers BLU ontsluit de marktvraag Health & Lifestyle innovatieoffensief Het maakt nieuwe verbindingen tussen produkten, kanalen en initiatieven Intercompany netwerkvorming creëert schaal Snelheid beschermt de koploperspositie van deelnemers aan BLU Omzet- en Waardevermeerdering van de deelnemende bedrijven Via het online service platform brengt BLU de deelnemers direct in contact met de consument
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Tijdlijn activiteiten BLU met deelnemers 2005 – verkenning, voorbereiding, partners Q – Q2 2006: Innovaties per onderneming –Business Propositioning –‘Pressure Cooker’ innovaties (‘diamantjes’) Q – Q4 2007: Intercompany Connections –Nieuwe PM-combinaties maken tussen bedrijven –Versnelde marktbewerking door originele services Q – Q3 2006: Cardservices, PG-dossier, Portal –Technisch-organisatorische zaken voor PG-dossier –Card uitzetten op grote schaal en uittesten Q – Q4 2007: Services, multimediamarketing Ongoing: check op value creation voor deelnemers
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table BLU levert deelnemers een gezonde boterham met beleg Samengevat:
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Welke bedrijfsonderdelen komen in aanmerking? Waar zitten al concrete aanknopingspunten? Welke personen zijn geschikt om het verder uit te werken in BLU-verband? Meedoen?
Amsterdam 9 september 2005 BLU Vision Table Contactgegevens BLU Prof. Dr. Annemieke J.M. Roobeek M: +31 (0) drs Toon van Bodegom M: +31 (0) Post- en Bezoekadres: MeetingMoreMinds Nijenburg 2a 1081 GG Amsterdam Tel: