ST. BERNARDUSSCHOOL 200 LEERLINGEN, 8 GROEPEN, 15 TEAMLEDEN Dienstverbanden:9 (incl. directie) ≤ 0,8, 2 > 0,8 2 fulltimers met BAPO 2 fulltimers Leeftijdsopbouw:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Aan de slag met Duurzame inzetbaarheid Tinka van Vuuren Congres Goed bezig. Nú voor later. 25 november 2013.
LEERKRACHT MIJN SPREEKBEURT LAURENT GOEMAN.
SKPOH 17 oktober 2007 Thema: ONTMOETEN.
Van A naar (nog) Beter Beheersen van Ziekteverzuim
Door: Ruud van den Nieuwenhof Accountmanager 365 BV Datum: 13/3/2012
Beter presteren door Leuker Leren Meer Leertijd of Betere Leertijd? Joseph Kessels 30 oktober 2013 Rotterdam.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Verandering Schooltijden
IPV 2012 Van opleidingsadviseur naar personeelsadviseur
….. start van een beweging
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Doorleefd en bezield. Onderwijsprofiel, een werkdocument
Flow als sturingsprincipe
Samenwerken aan Onderwijs en ICT Frank vd Oetelaar dinsdag 12 april 2005.
HET KAN… Fit & Vitaal Zorgen bij STMR. Toekomst?
In je element zijn slim samen
Landelijke KNVB coachdag 27 januari 2010
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Onze Innovatieve Arbeidsorganisatie
Persoonlijke ontwikkeling
Tinka van Vuuren Nederlands Congres Volksgezondheid 2013
VPT-themadag 7 maart 2011 ‘Veiligheid boven alles!’
St. Martinusschool Hoe loopt de ontwikkelmotor? 1.ik voel me groot 2.ik kan het… zelf! 3.ik ben in verbinding betrokkenheid en welbevinden zelfstandig.
Vitaliteitbevordering
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
INFORMATIEAVOND SCHOOLJAAR dinsdag 17 mei 2011.
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Didactiek & Leiderschap in Balans 2011
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Leeftijd, Mindset en Leiderschap NIP Utrecht 12 februari 2010 Betty Dalhoeven.
Eigenaar van je leerproces
Werkplezier: in balans blijven
Zij instroom Vlucht voorwaarts en Verassend veelzijdig.
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Stichting werkkring 29 maart De beleidsagenda van de beroepsgroep.
Een echte win – win situatie Corporate Health
Ruimte om te leren Onderwijs in Zambia kinderen in Zambia willen naar school!
Ervaringen Implementatie in Nederland
Flow als sturingsprincipe
Onderwijs op de Masten in
Vitaliteit in perspectief
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Betere prestaties op het gebied van LEZEN & MEDIAWIJSHEID Samen sterk met.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Geïntegreerde schoolverbetering
Commitment of Hoe bevlogen medewerkers beter functioneren
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
Altijd in de buurt!. Even voorstellen: Meindert Baptist Administrateur / Financial Controller (v.h. Manager bedrijfsbureau)
Medewerkersraadpleging integraal onderdeel van benchmark Arnold Ziegelaar Research voor Beleid.
HPO-dag d.d Drs G.C. Geurtsen, Bureaumanager P&O van Dichterbij Ter gelegenheid van de Hoofden P&O-dag van VGN d.d. 30 september 2009.
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Bevlogenheid en leiderschap Prof. dr. Wilmar Schaufeli.
Formatief versus summatief
Workshop Blik naar binnen
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
Leidinggeven voor eerste verkoper
In gesprek over werkdruk
Werken aan werkvermogen
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Heb jij ballen voor scrummen?
Veiligheidsprogramma’s toen…
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Aan de slag met werkdruk: nieuwe plannen uit de sector
CHALLENGE 1 CHALLENGE 2 CHALLENGE 3 CHALLENGE 4
Transcript van de presentatie:

ST. BERNARDUSSCHOOL 200 LEERLINGEN, 8 GROEPEN, 15 TEAMLEDEN Dienstverbanden:9 (incl. directie) ≤ 0,8, 2 > 0,8 2 fulltimers met BAPO 2 fulltimers Leeftijdsopbouw: 25-35: : :2 55+ : 3 Dienstjaren:> 7 jaar: 6 < 2 jaar: 4

Onderwijs: meest bevlogen en tegelijk meest opgebrande beroepsgroep Werkdruk/werklast hoog Werkonzekerheid Mobiliteitsbereidheid laag Thuis nog veel met werk bezig (balans) Scholingsbereidheid hoog Willen en kunnen doorwerken Algemene tevredenheid goed

werklast hulp/-energiebronnen groei, succes, vitaliteit en bevlogenheid

Hulp- /energiebronnen  Autonomie en inspraak (visie, missie en doelen)  Ontwikkelmogelijkheden (beperkt budget)  Taakduidelijkheid (functieprofiel en gedragsvoorbeelden)  Feedback en informatie

Hulp-/energiebronnen  Sociale steun (collega’s, leidinggevende en privé)  Dienend leiderschap (faciliteren, verbinden) Intrinsieke motivatie (gebruik maken van kwaliteiten, complimenten, plezier)

Hoe is het nu?  Een leerkracht inmiddels werkzaam elders  Een leerkracht met mobiliteitswens i.v.m. ambitie  Twee leerkrachten mobiliteitsbereid  Leerkrachten voor andere groepen, taakroulatie  Een leerkracht in begeleidingstraject  Een leerkracht bezig met reintegratie  Verbetertrajecten

Ziekteverzuim Bernardusschool

LEIDING GEVEN AAN HET TEAM ZOALS ZIJ LEIDING MOETEN GEVEN AAN HUN KLAS