ST. BERNARDUSSCHOOL 200 LEERLINGEN, 8 GROEPEN, 15 TEAMLEDEN Dienstverbanden:9 (incl. directie) ≤ 0,8, 2 > 0,8 2 fulltimers met BAPO 2 fulltimers Leeftijdsopbouw: 25-35: : :2 55+ : 3 Dienstjaren:> 7 jaar: 6 < 2 jaar: 4
Onderwijs: meest bevlogen en tegelijk meest opgebrande beroepsgroep Werkdruk/werklast hoog Werkonzekerheid Mobiliteitsbereidheid laag Thuis nog veel met werk bezig (balans) Scholingsbereidheid hoog Willen en kunnen doorwerken Algemene tevredenheid goed
werklast hulp/-energiebronnen groei, succes, vitaliteit en bevlogenheid
Hulp- /energiebronnen Autonomie en inspraak (visie, missie en doelen) Ontwikkelmogelijkheden (beperkt budget) Taakduidelijkheid (functieprofiel en gedragsvoorbeelden) Feedback en informatie
Hulp-/energiebronnen Sociale steun (collega’s, leidinggevende en privé) Dienend leiderschap (faciliteren, verbinden) Intrinsieke motivatie (gebruik maken van kwaliteiten, complimenten, plezier)
Hoe is het nu? Een leerkracht inmiddels werkzaam elders Een leerkracht met mobiliteitswens i.v.m. ambitie Twee leerkrachten mobiliteitsbereid Leerkrachten voor andere groepen, taakroulatie Een leerkracht in begeleidingstraject Een leerkracht bezig met reintegratie Verbetertrajecten
Ziekteverzuim Bernardusschool
LEIDING GEVEN AAN HET TEAM ZOALS ZIJ LEIDING MOETEN GEVEN AAN HUN KLAS