Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Marketing voor ZZP-ers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
doorzettingsvermogen”
Workshop uitwisseling beroepsonderwijs en bedrijfsleven
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Marketing presentatie
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Marketing Ir Adriaan Walraad MBA. huishoudelijkheden  4 Opdrachten (10% van eindcijfer)  Donderdag ervoor in mijn postvak  Te laat = 5 (of lager) 
Van de juridisch dienstverlener
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Aan de slag met de BETERapp
SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
Visie & Strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
MARKETINGMIX.
Online filmpjes maken. (
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Vakmanschap is Meesterschap Samen Leren in Meesterschap
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
UVW LinkedIn Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
Ondernemen moet je doen
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Start event Nul op de Meter Twentse corporaties. Programma Opening Onderdeel 1 9:05-09:45 uur: initiatief, ambitie en aanpak a. Toelichting op het initiatief.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Dienstenmarketing Week 4.
Leefbaarheid Uitvoeringsprogramma Leefbaarheid ‘Samen voor Het Groene Woud’ Anja Verweij, Bart van Nuland.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
De marketing van kennis
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Economie en ondernemen
Leefbaarheid Uitvoeringsprogramma Leefbaarheid
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Marketing Opportunities

Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology

2.297 medewerkers Doelgroep Medewerkers van Saxion Saxion beste werkgever onderwijs volgens Beste Werkgever Onderzoek 2012

Opdracht Hoe kan het Saxion haar medewerkers, door middel van een activiteit, intrinsiek motiveren voor het beleven van de nieuwe merkmissie van het Saxion, Living Technology? Extern KansenBedreigingen Saxion’s meer technologische benadering Onderwijs op afstand Concurrentie is meer naar het westen gevestigd Relatief weinig masters Groter aanbod Overlappen- de opleidingen InternStekten Goede samenwerking bedrijven Beste werkgever in onderwijs Groot aanbod Living technology 2.3. ZwaktenSlechts 1 regio1.

Merkniveau Merkwaarden Positioneringsstrategie Individueel merk binnen het Saxion SALT moet een vriend worden voor de medewerkers van het Saxion Medewerkers moeten SALT kunnen vertrouwen SALT moet de kennis van medewerkers verrijken SALT is een communicatietool voor medewerkers onderling Company: - een tool om de medewerkerstevredenheid actueel te peilen - een tool om nieuws naar buiten te brengen, zowel naar de medewerkers als naar hun netwerk (de buitenwereld) Customers: - een communicatietool (naar organisatie en collega’s) - een ondersteunende tool voor hun werk - een beetje entertainment Competitors- SALT heeft geen directe concurrenten

Marketingmix Product Plaats Mobiele Applicatie voor medewerkers Saxion Prijs Voor gebruiker geen Ontwikkeling en onderhoud Telefoon Medewerkers Saxion Personeel Ontwikkelaar Moderator Beloningen

Presentatie Puntensysteem Moodmeter Nieuwsfeature Delen Quote Contact/SaxApp Proces

Proces (vervolg) Beloningssysteem

Promotie

Merkattitude SALT is het eerste wat medewerkers openen als ze op hun werk komen, of reeds op weg daar naartoe. Als een medewerker hulp zoekt, of contact wil met een collega zal hij als eerste aan SALT denken. De medewerkers zullen enthousiast meedoen en sparen voor de beloningen, middels de punten.

Draagvlak Informeren SALT motiveert het personeel om: SALT informeert drie kanten op: Naar de werkgever (Saxion) over de medewerkerstevredenheid Naar de medewerkers met nieuws en contactgegevens Naar de buitenwereld via het netwerk van de medewerkers zich meer met ‘Living Technology’ bezig te houden sneller contact met elkaar te zoeken hun netwerk in te zetten voor het verspreiden van Saxion content De motivatie vindt plaats door middel van het puntensysteem. Activeren Motiveren SALT activeert het personeel om met eigen inbreng te komen en meer samenwerkingsprojecten te starten. SALT activeert ook de werkgever (Saxion) om meteen actie te ondernemen als medewerkers niet tevreden zijn.

SWOT herzien X Living Technolo gy