 QI&feature=related QI&feature=related.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Business mapping Business model canvas.
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Ledenvergadering 26 / 09 / Cookies • Cookiewet (Nederland) – Websites moeten expliciet en ondubbelzinnig toestemming vragen om een cookie in uw.
Sponsorwerving Schoolprojecten.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
HOMCOM Ledenvergadering 22/11/2010. Google • Na Google instant nu Google instant previeuw – – 1 = sneller zoeken – 2 = previeuw.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Het klaslokaal 2.0.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Chatten en Twitteren woensdag 14 maart Chatten en Twitteren Wat is “chatten” ? Chatten (van het Engelse to chat: kletsen, praten) is het voeren.
Door Ramòn Janssen, Tim Helwegen en Niels Killaars. Home Interaction System RJTHNK.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Presentatie nieuwe media
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Wat begon als een paradijselijk sprookje, eindigde in een flop
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Financieringsplan II Openingsbalans.
Commercieel beleid en recht
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Social media.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
PUSH … WE COME  Het hipste draadloos communicatiesysteem van 2016 !
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
© UNIEK IN DE KLAS.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Les 2: Van productie tot verkoop
Transcript van de presentatie:

 QI&feature=related QI&feature=related

 Het inzetten van marketing via draadloze toepassingen om te communiceren met de doelgroep. . In het kort, alle vormen van marketing die lopen via de mobile telefoon.

 Bedrijven behalen tussen 20% en 30% meer omzet  De consument is moeilijker te bereiken.  Mobile marketing staat niet op zichzelf en wordt altijd gecombineerd met uitingen in print, op het internet, op abri’s en bijvoorbeeld via radiospots.

 eind 2009: 2,6 miljoen mobiele internetters  eind 2010: 3,2 miljoen mobiele internetters  eind 2011: 3,8 miljoen mobiele internetters  eind 2012: 4,4 miljoen mobiele internetters

 Sms  Mms  Mobile websites  Applicaties  Mobile content  Interactive voice responds  Bluetooth  QR codes

SMS MMS  SMS Programma is een online SMS software waarmee u als bedrijf snel en eenvoudig op een georganiseerde manier SMS berichten kunt versturen en daarmee uw klanten contact op een interactieve manier onderhoud.  MMS werkt het zelfde als SMS maar zijn de mogelijkheden natuurlijk weer veel groter. Foto’s, tekst, plaatjes en zelfs video’s.

 Veel mensen hebben internet op hun telefoon  Normale websites niet optimaal zichtbaar op je mobile telefoon  Mobile websites, speciaal om te surfen op je telefoon

Doel: het nog beter van dienst van je klanten op een interactieve manier.  Mobile guide  Branded game  Club applicatie  Costum made

 Mobiel afrekenen voor content, applicaties, diensten of andere goederen.  vergelijkbaar met het verrichten van een betaling via een webgebaseerde betaaldienst op de PC.

 Een telefonische toepassing om opdrachten via telefoontoetsen of een stem door een computer te laten uitvoeren.  Ook wel “spraak computer”  Door middel van keuze menu’s  Word vaak als irritant bestempeld

 Gratis versturen van berichten naar mobile telefoons

 Tweedimensionale streepjescode  afkorting van Quick Response  Functie: decodeerbaar en direct doorsturen naar inhoud.

 Wie van jullie allemaal heeft een smartphone (mogelijkheid tot internet)?  Mensen dragen mobieltjes altijd bij zich, dat maakt het erg persoonlijk.  Mogelijkheden zijn enorm

 Voordelen:  Grote merkbeleving  naamsbekendheid  het imago  interactie met de consument  groot bereik  relatief goedkoop

 strenge regelgeving vanuit europa  onbekende technische mogelijkheden/ niet werkend of niet optimaal benut  database  lage irritatiegrens  beperkt aantal karakters

 Sms jou man of the match naar 9898  Win een gesigneerd shirt van FC Utrecht.

 komt met een spraakmakende MMS actie: “Bestel het aidsweesje op je mobiel!”.

 Video:  /watch?v=vQt2mmKwz-A /watch?v=vQt2mmKwz-A

 ABN AMRO gaat mobile marketing inzetten als middel om studenten te werven als nieuwe rekeninghouders.  De student gaat op kamers en gaat zijn eigen keuzes maken. Dus ook deze keuze voor zijn eigen bank. De ABN AMRO wil zich opstellen als een bank die de student begeleidt in zijn keuzes. Vandaar de Student City Guide

 Case  Bedenk een iphone applicatie voor Nike, WWF en NED1.  Klas wordt in 3 groepen verdeeld.  20 minuten