BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
The customer centric software company
Welkom bij. De NMG VISIE & OPLOSSING: Wij geloven dat de mobile devices de huidige en toekomstige multimediaplatformen zijn en toegang tot zo’n platform.
Wat zijn goede peilingen?
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Verleden, heden en toekomst Presentatie aan het VCN Ed van Leeuwen, Jos Angevaare informatiemanagers LCI COVS en Website.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Pest Control geautomatiseerd!
IMPACT VAN E-COMMERCE OP AANKOOP- EN VERKOOPFUNCTIES ESF onderzoek door Tempera i.o.v. Cevora An Bollen (Cevora) – Johan Desseyn (Tempera)
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
De toekomst van de betaalinstrumenten
Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Aansluiten !! WirelessLeiden, 2004, Hugo Meiland.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
3 interactive marketing communications.
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Vakcommunities, Vakwijzer en Kennisnet
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
 Siemens Nederland N.V Get a bit more. Siemens. 1 Mobiele Netwerken MBO TELECOM/ICT Mobiele netwerken.
Een dialoog met klanten opbouwen
PVGE Computerclub Best
Copyright 2003 Stg Wireless Leiden Welkom in de OBL! Heropening Centrale Start WiFi.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
fly ng bytes interactieve software voor de begeleiding
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Voorlichtingsmiddelen '15-'16 voltijd/duaal
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Mobile content billing
Inhoud  Vroeger en nu  Draadloosheid  Heden  De toekomst is in zicht.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Ontwerpen & ontwikkelen
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
3CX Telefoon Centrales. 3CX Products – 3CX Phone System 3CX Phone System.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.
NFC Near Field Communication
‘Boost je Business met LinkedIn’
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
Transcript van de presentatie:

BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet, bluetooth peiling)

MOBIELE MARKETING Marco Leesberg Peter Paul Witkamp

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 3 GESCHIEDENIS Autotelefoon Jaar 1986 PTT 'Carvox 2453’ Gewicht 5 kilo De eerste autotelefoon die ook buiten de auto gebruikt kan worden!

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 4 MOBILE NETWORK OPERATORS Marktaandeel

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 5 WAT IS MOBIELE MARKETING? een uniek nieuw marketing concept het benaderen van je doelgroep via een draadloos mobiel netwerk (mobiele telefoon, smartphone, pda)

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 6 BEREIK Bereik via MOBIELE TELEFOON: %

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 7 WAAROM IS HET POPULAIR? 16,9 miljoen mobieltjes in Nederland lifestyle (Nike telefoon, i-phone) overal bereikbaar innovatief actueel gadget

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 8 VOORDELEN 1:1 communicatie met doelgroep opbouwen van relaties met klanten omzet verhogend bevordert naamsbekendheid hoge respons (interactief en effectief) viral effect informeren over nieuwe producten/acties online meetbare campagnes eenvoudig en snel toe te passen lage kosten

HOE BEREIK IK MIJN DOELGROEP?

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 10 MOBIELE AANSLUITINGEN NL 98% van de jongeren tussen de jaar heeft een mobieltje. Bron: NewRulez (ilseMedia)

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 11 TOEPASSINGEN SMS Aanbieding (met barcode) SMS Uitnodiging SMS Info SMS Bel me! SMS Attentie 2SMS SMS Win Peiling mobiele telefoon

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 12 METEN = WETEN online webtool tracking van gegevens doelgroep segmentatie database management

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 13 VOORBEELD ONLINE WEBTOOL

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 14 STATISTIEKEN

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 15 TOEKOMST MVNO’s (betalen met RABO mobiel) kortingskaarten op mobiel video/TV op mobiel reclamefilm op mobiel plattegrond met tour op mobiel near field communication (NFC) location based services (LBS)

7/8/2014 ZYNERGIE.NL 16 DISCUSSIE...