De Utrechtse Servicenormen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Advertisements

Workshop Klachtherkenning
De Profile Selector 2 april 2017.
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Maatregelen om onderwijskwaliteit structureel te realiseren
Het Bewijs van Goede Dienst Wat heeft mijn gemeente aan het meetinstrument van dienstverlening aan ondernemers?
Communicatie Actieplan Jeugd Werkgelegenheid
Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
SRE Kenniscentrum GPR Gebouw
Het Loopbaanontwikkelcentrum van de Vlaamse overheid: het LOC
Workshop Nieuwe begroting
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Bijeenkomst Kaboutervoetbal Seizoen Sportpark Alendorp Parkzichtlaan MN Utrecht.
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
Seniorverpleegkundige Afdeling Longziekten/CF centrum
Welkom ouderavond – klas 4
In deze dienst zal Ds. R. Tigelaar voorgaan. Voor de dienst zingen we Ps. 130 : 4 Na de zegen Ps. 27 : 3 en 4 Schriftlezing: 1 Korintiërs 6: Tekst:
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
proces TIC ... een paar voorbeelden...
Door Ramòn Janssen, Tim Helwegen en Niels Killaars. Home Interaction System RJTHNK.
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe.
(SNEL)vergunningen in Peel en Maas
INFOSHOP 7 Dienstverleningscharters bij de Vlaamse overheid
Klantgericht werken, Kanalen in balans
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies 26 maart 2013.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Welkom bij de Workshop “Studiestartgesprekken met aankomende studenten ”
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
meten - weten - verbeteren - meten - weten -
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Klantendag 21 februari 2008 Servicecentrum Drechtsteden
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Aan de slag met een 6 Minuten Zone!
Beleidsregel combinatiefuncties Sport
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies
In deze dienst zal Ds. van der Jagt voorgaan. Voor de dienst zingen we Ps. 125: 1 Na de zegen Ps. 34: 1, 2 Schriftlezing: Luk. 17: Tekst: Luk.
Kantelen Kantel, kantelde, gekanteld Utrecht Dr. Piet Vreeswijk.
Met elkaar voor elkaar Brede Integrale Toegang Van harte welkom! Voorstellen en doel van de dag Brede Integrale Toegang Gemeente brede uitgangspunten Brede.
Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg
Dienst Wijken Wijkdialoog Leidsche Rijn In gesprek met bewoners en professionals over de wijkambities tot 2014.
ontdek wat jij kunt bereiken
Welkom Bij de voorlichting van de opleidingen tot:
NETWORK MARKETING. KOPER Aangebracht 1 ste level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level 3e level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level Aangebracht.
TNO MC Customer Management; Steenbokstraat 21; 7324 AZ Apeldoorn; ; ; Interactieve.
Servicegaranties en patiëntenparticipatie drs Jean-Pierre Thomassen
Emblemen maken en ontwerpen kunt u het mooist, snelst en goedkoopst op Indien u al een plaatje of logo gereed heeft liggen is het een.
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Milieuklachtentelefoon 12/23/2015 Kennisestafette RUD.
Project verbetering klantenservice
Inspirazio Door Aniek, Eva en Sylvana. Inhoud -Wie zijn wij? -Waarom de naam Inspirazio? -Welk moodboard hebben jullie gekozen? -Wat is jullie logo? -Hebben.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Transcript van de presentatie:

De Utrechtse Servicenormen Programma Publieksdienstverlening De Utrechtse Servicenormen Raadsinformatieavond 11 februari 2010

Collegeprogramma 2006-2010 Onderdeel van publieksdienstverlening Op 1 juli 2008 zijn de Servicenormen ingevoerd

Wat zijn de Utrechtse Servicenormen U mag van ons verwachten dat wij u zorgvuldig, professioneel en efficiënt van dienst zijn. En wij respecteren uw privacy. Normen op het gebied van: E-mail, Telefoon, Balie, Post Een melding, klacht of idee kunt u indienen via www.utrecht.nl onder Inspraak & klachten. U kunt ook bellen naar 030-286 00 00.

Utrechtse Servicenormen E-mail, U ontvangt binnen 5 werkdagen antwoord, of een behandelbericht waarin staat wie uw vraag zal beantwoorden aan wanneer. Telefoon, U kunt ons van 8:30 – 17:30 bereiken op 030 – 286 00 00. Balie, U kunt ons bezoeken van 9:00 – 17:00. We streven naar een maximale wachttijd van 15 minuten. Afwijkende openingstijden en piekperioden staan op de website.

Utrechtse Servicenormen Post, U ontvangt binnen vier weken antwoord. Op een behandelbericht waarin staat wie uw vraag zal beantwoorden en wanneer.

Het Servicenormenpakket

Resultaten onderzoek Servicenormen Scoren gemiddeld 75% Op naar de 100% Randvoorwaarden, bedrijfsvoering (met name ict)

Houding en gedrag medewerkers Veel klantcontacten, zeer klantgericht (bijvoorbeeld mensen achter een balie) SN-Quiz, kennis oke ! 2e- meting, intern onderzoek - 95% neutraal-positief tov Servicenormen - 75% gedrag veranderd na invoering SN

Waarom een Servicenormenpakket? Onderzoeksresultaten Vraag vanuit de diensten. Bundelen van de communicatiemiddelen. Ondersteunen van de afdelingshoofden

Voor wie is de dvd gemaakt? Voor alle leidinggevenden binnen de gemeente Utrecht. Met uitzondering van de cultuurdiensten.

Servicepakket 2 filmpjes, telefoon Interactie Handleiding en checklist als voorbeeld

Het vervolg van de Servicenormen Evaluatie Servicenormenpakket Randvoorwaarden koersdocument Bestuursadvies, afronden project implementatie Servicenormen

Bedankt voor de aandacht Zijn er nog vragen?