BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse. Gijs ten Cate.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

M EDIA AAN / GEZIN UIT ? E EN ONDERZOEK NAAR DE GEVOLGEN VAN INFORMATIE – EN COMMUNICATIETECHNOLOGIEËN ( ICT ) VOOR HET GEZINSLEVEN.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
Wat is interactieve marketing?
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Jongeren met visuele beperking: persoonlijk netwerk en welbevinden
Presentatie nieuwe media
De toekomst van de Cyberschool Gaan we de goede kant op? Praktijkonderzoek van Kim Tran, Dianne Maasdijk & David van Diepen.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Gaat u mee op reis? Sasja van
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
BERLIJN…. BERLIJN… & de opdracht opdrahc RESULTAAT VAN JE INSPIRATIE OEFENING UPLOADEN OP JE PORTFOLIO…
Mark Poster Digitally Local Communications: technologies and space.
INCCA-presentatie 22 – 05 – Overzicht Inleiding INCCA-presentatie Ontwikkeling INCCA-presentatie Mogelijke uitbreidingen Slotwoord Vragen/Opmerkingen.
Hoe kunnen wij kunst benaderen in een ‘geglobaliseerde’ cultuureducatie? Lucy Cotter 2012.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
SYMPOSIUM En nu op weg naar het taalonderwijs van de volgende honderd jaar.
“Samenwerken is een keuze”
OFC28 mediawijsheid les 3.
EU-scoping study Biodiversiteitscampagne Belangrijkste conclusies.
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
Kennismanagement & Sociale media
Universiteit Utrecht Nieuwe Media & Digitale Cultuur Syntens workshop, 30 november 2004 Imar de Vries, JDO NMDC Instituut Media.
Vilém Flusser Hercoderen "De waardigheid van de mens is informatie tot stand te brengen."
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Iedereen gebruikt social media.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Hét communicatiemiddel van de 21 e eeuw. Wat is facebook? Communicatiemiddel  info delen Foto’s delen Video’s delen Mogelijkheid tot chatten Eigen profiel.
‘ Digitaal ’ op de agenda van het lokaal cultuurbeleid Naar methodiek van Jo Caudron.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
BGT Cartoons GeoBuzz congres 25 & 26 november 2014 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Problemen in de interactie en communicatie bij kinderen met een aan autisme verwante stoornis. M. Serra & R.B. Minderaa.
Building with nature (project Marconi) Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Cultuurhistorie Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling.
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Netwerk SW Brugge – 19 november 2014.
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
‘Business at the speed of change’
Hybride ruimten in het alledaagse
Sociale media.
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
Sociale Media.
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Sociale media Door liam van den ende.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
it’s about learning to dance in the rain’
Kinderen vragen OM DUIDELIJKHEID
Agressie bij kinderen (hoofdstuk 2) vormen en indeling van agressie
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Arbocatalogus 13 januari 2019.
Inspelen op innovaties
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Transcript van de presentatie:

BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse

Gijs ten Cate

Oude argumentatiestructuur Inleiding Hybride ruimten – Souze e Silva – Manovich – Foucault Slot

Kritiekpunten Teveel gericht op een theorie Geen duidelijke argumentatie structuur Uitbreiding naar Cybrids – Kan gevaarlijk zijn – Of juist zeer goed passen

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Hybride ruimten – Souze e Silva – Manovich – Foucault Slot

Jhonny Peut

Hybrid Gamespace? – Inleiding – Gamespace – Relatie tot het fysieke – Firstspace, Secondspace en Thirdspace – Telepresent State – Conclusie

Inleiding – Overgang van fysieke games naar computergames – Trans-reality games – Hoofdvraagstelling: Hoe moeten we de term gamespace zien onder invloed van de veranderende relatie tussen het digitale en fysieke aspect tijdens het spelen van computergames en wat is de relatie met hybride ruimtes zoals Souza de Silva deze ziet/definieert?

Gamespace – Nooit duidelijk gedefinieerd. – Visuele aspect is gamespace (Salen & Zimmerman). – Gamespace is ook geluid (James Newman) – Niet de begrensde ruimte die het lijkt te zijn

Relatie tot het fysieke – Gamespace is betekenisvorming (Manovich) – Object van onze fantasie (Leirfall & Aarseth) – Paradox: Aan de ene kant ontsnappen we het echte leven, maar aan de andere kant herleven we de echte wereld (Aarseth) – Vergelijkbaar spiegel als utopia en heterotopia (Foucault)

Firstspace, Secondspace en Thirdspace – Samenkomst Firstspace en Secondspace (Soja) – Aansluiting op utopische en heterotopische spiegel (Foucault)

Telepresent State – Aanwezigheid meerdere ruimtes (Taylor) – Gameplay niet anders dan belichaamde ervaring van ruimte (Newman)

Conclusie – Gamespace geen afbakening – Vergelijkbaar met de hybride ruimte van Souza e Silva – Geen nieuwe soort gamespace, wel verrijking.

Gert-Jan Noordanus

Neemt de mobiele telefoon het verschil tussen de virtuele en de 'echte' wereld weg?

Oude argumentatiestructuur Inleiding - Wat is Hybrid Space - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace - Wat ga ik vertellen Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen? - Altijd beschikbaar - Voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Het verschil is weg Conclusie - Toekomst visie, beloofde groei - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?

Kritiekpunten Argumentatie mist in de mindmap, maar zit wel in de structuur. Eerst wordt het kader geschetst. Echter zit daar nog overlap in met de algemene inleiding. Conclusie aan het eind van het 2 e hoofdstuk moet naar het derde deel. Delen uit de conclusie moeten naar hoofdstuk 2. Praktijk voorbeelden missen nog. Meer nadruk op het feit dat de grenzen verdwijnen.

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding - Wat ga ik vertellen - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen - Altijd beschikbaar en voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Toekomst visie, beloofde groei Conclusie - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?

Stijn Bannier

Hybride ruimte in het muzikale netwerk: interactie tussen de online en offline wereld door Sellaband

Oude argumentatiestructuur Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie

Kritiekpunten Hybride ruimte verduidelijken Mobiliteit erin opnemen Duidelijke verbintenis met het thema Verduidelijken argumentatiestructuur

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie

Melle Gloerich

Hybriditeit door middel van Social Networking Sites

Hybridteit? Mobiele Telefoon Mobiele Telefoon Offline Online Community OVHyves Uitgaan Studie Sport Werk Facebook Etc. LinkedIn Wat is een community? Past definitie van offline bij online? Hoe overlappen ze? Beinvloedt online offline of andersom? Is online slechts een hulp voor offline? Kloppen de gebruikte metaforen voor online? Mobile as 7th mass media Lefebvre "Social" Schwartz Lefebvre "Mental" Never Ending Friending PosterSouza e Silva Lefebvre "Physical" Status updates Personal info Jane Jacobs - The Death and Life of Great American Cities

Oude argumentatiestructuur Inleiding Wat is een community? Lefebvre spaces Gevolgen voor hybriditeit door Mobiele Telefoon Conclusie

Kritiekpunten Naast offline ook online community aanhalen Heterotopia meenemen Mobiele telefonie niet nodig Meer auteurs nodig Literatuurlijst toevoegen

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Offline community (Jacobs, McMillan & Chavis) Online community (Rheingold, Lazar & Preece) Samensmelting off- en online (Foucault, Wellman) Hybriditeit (Lefebvre, Schwartz, Souza e Silva) Conclusie