Studeren met een beperking. Workshop - Inclusie in de opleidingen verpleegkunde. 6 mei 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praktijkonderzoek in zorg en welzijn: over afstand nemen en groeien
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Leidsch Dagblad 24 maart > 1 We maken: een lijst van 71 trends … april, mei 2014 > 2 We zoeken: 71 professionals uit 071: ‘trendzoekers’/coaches.
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Universal Design for Learning
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Mechelen, Workshop 18 november LETS: wat, hoe, waarom LETS en verenigingen LETS en heemkunde…
The CAF Procedure voor externe feedback
Workshop creatief brainstormen
Je persoonlijke leven Gemeenteleven Leven in de wereld.
Met wijkpartners werken aan leren
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
Leerkrediet
GPS-SLIDES
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
ARBEIDSMARKT Op zoek naar ‘De Steen der Wijzen’ Transitie van student naar medewerker Roel Spaenhoven 22/10/13Hink Stap Sprong.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Het belang van een evidence based benadering in het onderwijs
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Docent medmec = Wil Adolfs
Opportuniteiten in lokaal beleid en gemeentelijke instellingen voor vertoning van kunst en cultuur Hilde Plas.
Vermelding onderdeel organisatie WO Sprint Kennissystemen bij IO en 3ME OC Focus – Lunchseminar 15 Gerald Wisse, Anton Heidweiller, Eric.
Bijeenkomst Niels de Beer Active Ageing.
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Leren van lerarenopleiders
Mobiliteit duurzaam maken
Practicum fysica: denken en redeneren over én experimenteren met fysische wetmatigheden Luc Vanden Abeele.
Gevaren Ledenvergadering 26/03/2012. Veilig internet ? Virussen Hoaxen Malware Phishing Root kits Daar hoorden we reeds over.
Optimaliseren van het leraar-zijn in het eerste leerjaar Project binnen Expertisenetwerk Pool West & Oost School of Education.
DOOR KWETSBARE STUDENTEN GERAAKT - MOGELIJKHEDEN ZIEN, GRENZEN VERLEGGEN. LIEVE VANDERDEELEN HILDE VAN DER DONCKT HOGER BEROEPSONDERWIJS VERPLEEGKUNDE.
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Wedstrijd ‘Cartoon it yourself’. WHAT ’S IN A NAME? √ Humoristisch √ Poëtisch √ Kritisch √ Ontwapenend.
Hoe risicobewust bent u?
Welkom Online begeleiden en opvolgen van cursisten, de sleutel tot succesvol e-leren!
Taalcoaching voor beroepsopleidingen met laagtaalvaardige cursisten
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Zorgtrajecten.
Handvaten voor een eerste gesprek
Hoe help ik mijn kind bij de studiekeuze?
Het nieuwe solliciteren:
Workshop Lezen met begrip
Les 5 – Goed doen 2.0.
Programma Inleiding door voorzitter Ingrid Molderez
Voorkomen van weerstand
Deltion Prokkelt in samenwerking met: Frion, zorginstelling JP van de Bent en Philadelphia, ODDC de Niloka en Onderwijscentrum de Twijn Een kort overzicht.
Wat na collectief ontslag? Proces en effecten van ontslagbegeleiding in kaart gebracht Geschreven door Laura Jacobs Peter De Cuyper In opdracht van Vlaams.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Effectief communiceren en samenwerken: geen discussie, maar dialoog! 11 en 12 november 2014 Conferentie Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Disclosure belangen NHG spreker
Sleutels, codes en aanwijzingen
Professionalisering Dijkbewaking
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Workshop Digitale Tools
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Studeren met een beperking. Workshop - Inclusie in de opleidingen verpleegkunde. 6 mei 2013

Doel? Inclusie realiseren in de opleidingen verpleegkunde  (in)zien welke mogelijkheden er reeds zijn in de context van de opleidingen  nadenken over verdere toepassing in de eigen opleiding

Wie zijn jullie?

Delen, inspireren, zoeken, leren Hilde Sprimont en Ann Van Vaerenbergh team studieondersteuning Sint-Augustinusinstituut, Aalst Rita Van der Spiegel studentenbegeleiding Sint-Aloysiusinstituut voor Verpleegkunde, Lier

Brainstorm – 3 onderdelen Hoe gestart? Hoe verder? Hoe kan ik mijn effect vergroten? Hoe zorg ik dat mijn inspanning duurzaam zijn?

How to start? Doel  Beseffen dat er al een weg is afgelegd  Toekomstgericht ideeën verzamelen

How to seduce? Doel  Concrete ideeën verzamelen om mensen te motiveren om mee te werken, om mensen te betrekken, …

How to sustain? Doel  Valkuilen en moeilijkheden identificeren

How to sustain? Doel  Valkuilen en moeilijkheden identificeren  Bedenken hoe we ze kunnen voorkomen of aanpakken

Verder uitwisselen?

Meer informatie? E: T: fhogeronderwijs