Van beroepssituatie naar inlevermap Fronter gebruikersdag ROC Eindhoven, 11 juni 2010
>> De school voor UV Opleidingen: - Junior kapper niveau 2 - Kapper niveau 3 - Schoonheidsspecialist niveau 3 - Allround schoonheidsspecialist niveau 4 - Pedicure niveau 3 - Medisch pedicure niveau 4 Aantal studenten: ongeveer 750
Inhoud
>> Inhoud De school voor Uiterlijke Verzorging Opzet opleiding Pedicure en Medisch Pedicure --Beroepssituaties / Rode kaarten --Koppelingen naar KD’s Competentie gericht onderwijs waarin fronter een grote rol speelt Navigatie binnen de school voor UV Een ruimte voor een beroepssituatie --Rode kaart / Opdrachten / Inleveren / Std activeren / rechten
>> Opleiding Pedicure Onderdeel van opleiding Schoonheidsspecialist 6 Beroepssituaties (1 BS/periode) --Theorie opdrachten --Praktijkopdrachten --Integrale theorietoets (Voortgangsgericht) --Integrale praktijktoets (Voortgangsgericht) --Zelfreflectie met daarin een POP en PAP voor de volgende BS en leerdoelen
>> Een Beroepssituatie
>> Een opdracht van een BS
>> Koppeling KD’s
>> Omschrijving BS
>> Detailplanning BS
>> Summatieve toetsing Pedicure 1 Proeve met Criteriumgericht interview Onderstaande onderdelen moeten behaald zijn voor deelname aan de PvB --Assessment --Alle beroepssituaties --BPV --NL --Vrije ruimte --Wellnessdienst
Navigatie in Fronter
>> Hoofdnavigatie Schoolnavigatie. Iedere opleiding een eigen link Iedere opleiding een eigen nieuwsruimte Gemeenschappelijke ruimte voor lesmateriaal Speciale beheer-ruimte ROC-brede navigatie (diensten, projecten) ROC-brede navigatie voor studenten
>> Sub-navigatie Per opleiding een eigen sub-navigatie: Studenten en Medewerkers weten intuitief waar ze zijn moeten. Dossiers veranderen steeds. Daarom per cohort geactualiseerde ruimtes voor BS. Per BS een link naar de betreffende ruimte (Alleen toegankelijk voor betreffende groep). Alle teams een eigen teamruimte
Ruimtes en rechten
>> Een Teamruimte Map met info voor personeel van het team Map met info voor studenten die bij het team horen Nieuws dat alleen voor studenten van ons team van toepassing is Interne link voor docenten
>> Een ruimte voor een BS Ruimte alleen toegankelijk voor betreffende groep (Keuze school voor UV) Rode kaart: Overzicht van opdrachten en sbu’s. Inleveren + beoordelen in Fronter Registreren in P&S
>> Inleveren Rode kaart
>> Rechten inlevermappen Geen beperkingen openingsuren (open tot 2018). Toegang geregeld via toegangsgroepen, NOOIT individueel!! Studenten: Schrijfrechten (ivm inleveren) BeheerStd (De docenten die lid zijn van deze ruimte): Verwijderrechten + recht ‘contacten aanmaken’. Docenten kunnen zelf studentengroepen toevoegen aan ruimtes Examenbureau: Verwijderrechten + recht ‘contacten aanmaken’
Studenten activeren (Door docenten)
>> Onder de motorkap Inrichting conform richtlijnen Fronter Scholengang: Gaat verdwijnen (oud) 3 Leerlijnen: Basis, Integraal, Loopbaan Beroepssituaties: Integrale leerlijn
>> De ruimte SP09_BS01 BS vallen onder Integrale leerlijn Per opleiding een Node Per cohort een gang. Deze bevat alle ruimtes van dit cohort. Ruimte-codering bevat Cohortnummer
>> Medewerkers Voor iedere opleiding ‘Beheergroepen’ aangemaakt (Medewerkers) Beheergroepen hebben verwijderrechten op alle ruimtes van een opleiding Beheergroepen hebben recht ‘Contacten aanmaken’: Kunnen dus studenten aan bepaalde groepen toevoegen
>> Studentengroepen Voor iedere ruimte ‘Stdgroepen’ aangemaakt (Studenten) Stdgroepen hebben schrijfrechten in de ruimte waaraan ze gekoppeld zijn (ivm inleveren) Stdgroepen zijn in eerste instantie LEEG: ruimte + rechten inlevermappen kunnen vantevoren al volledig ingericht worden. Beheergroepen (Mdw) hebben recht ‘Contacten aanmaken’ op deze Stdgroepen Kunnen dus Std toevoegen aan ruimte
>> Samenvattend Scherm ‘Studenten toevoegen’ Beheergroep: Verwijderrechten Std: Schrijfrechten Beheergroep: recht ‘Contacten aanmaken’ op groep Std Std activeren: Std worden vanuit Adm groep gekopieerd naar Std groep-> Toegang tot ruimte is geregeld
>> Vragen