Van beroepssituatie naar inlevermap

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Advertisements

1 ROC- brede navigatie in Fronter Van opzet tot uitrol Fronter gebruikersdag ROC Eindhoven, 11 juni 2010.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Veranderingen in de zorg
Landbouwbreed Klaaswaal
Klaar met school en dan…? Kansen op de arbeidsmarkt en hoe pak je die? Jos Sanders, TNO.
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
VTB Technasium Vakcollege
Naar het Jaareinde toe
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Fronter als e-portfolio
Gebieden als Powerpoint shapes
WISKUNDIGE FORMULES.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Ondergrondse Geo-Informatie GIS bij tunnel-engineering
Probeer te begrijpen wat de Midzomernacht zon betekent
Professionele ontwikkeling
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 Kwaliteitscultuur Bolognaseminarie Vlaamse Bologna-expertenteam 13 en 19 maart 2009.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Voorganger: Thema: Ds. C. van der Leest De verdwijning van christelijke waarden Een pleidooi voor christelijke waarden.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
VAN HAVO/VWO-3 NAAR 4. Van onderbouw naar bovenbouw! K. Nieuwenburg/S. Tolsma FarelCollege Meerwegen scholengroep 1.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Farmaceutische zorg in NCare
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
GIS-coördinator in Westerlo
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
22 scholen, 1001 mogelijkheden 1 School voor Uiterlijke Verzorging ONDERWIJSVERNIEUWING SCHOOL VOOR UITERLIJKE VERZORGING INSIDE OUT OUTSIDE IN IOOI.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Facet De beveiligde site en de beheerder Facet.
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
ZijActief Koningslust
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Servicecentrum Studie en Beroep Jenny Marijnissen Peggy Brocatus
Servicecentrum Studie en Beroep
Samen naar het examen informatie voor ouders over periode 4
Presentatie Vocational Service2 april Vocational Service Visie, Aanpak en Plan
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Transcript van de presentatie:

Van beroepssituatie naar inlevermap Fronter gebruikersdag ROC Eindhoven, 11 juni 2010

>> De school voor UV Opleidingen: - Junior kapper niveau 2 - Kapper niveau 3 - Schoonheidsspecialist niveau 3 - Allround schoonheidsspecialist niveau 4 - Pedicure niveau 3 - Medisch pedicure niveau 4 Aantal studenten: ongeveer 750

Inhoud

>> Inhoud De school voor Uiterlijke Verzorging Opzet opleiding Pedicure en Medisch Pedicure --Beroepssituaties / Rode kaarten --Koppelingen naar KD’s Competentie gericht onderwijs waarin fronter een grote rol speelt Navigatie binnen de school voor UV Een ruimte voor een beroepssituatie --Rode kaart / Opdrachten / Inleveren / Std activeren / rechten

>> Opleiding Pedicure Onderdeel van opleiding Schoonheidsspecialist 6 Beroepssituaties (1 BS/periode) --Theorie opdrachten --Praktijkopdrachten --Integrale theorietoets (Voortgangsgericht) --Integrale praktijktoets (Voortgangsgericht) --Zelfreflectie met daarin een POP en PAP voor de volgende BS en leerdoelen

>> Een Beroepssituatie

>> Een opdracht van een BS

>> Koppeling KD’s

>> Omschrijving BS

>> Detailplanning BS

>> Summatieve toetsing Pedicure 1 Proeve met Criteriumgericht interview Onderstaande onderdelen moeten behaald zijn voor deelname aan de PvB --Assessment --Alle beroepssituaties --BPV --NL --Vrije ruimte --Wellnessdienst

Navigatie in Fronter

>> Hoofdnavigatie Schoolnavigatie. Iedere opleiding een eigen link Iedere opleiding een eigen nieuwsruimte Gemeenschappelijke ruimte voor lesmateriaal Speciale beheer-ruimte ROC-brede navigatie (diensten, projecten) ROC-brede navigatie voor studenten

>> Sub-navigatie Per opleiding een eigen sub-navigatie: Studenten en Medewerkers weten intuitief waar ze zijn moeten. Dossiers veranderen steeds. Daarom per cohort geactualiseerde ruimtes voor BS. Per BS een link naar de betreffende ruimte (Alleen toegankelijk voor betreffende groep). Alle teams een eigen teamruimte

Ruimtes en rechten

>> Een Teamruimte Map met info voor personeel van het team Map met info voor studenten die bij het team horen Nieuws dat alleen voor studenten van ons team van toepassing is Interne link voor docenten

>> Een ruimte voor een BS Ruimte alleen toegankelijk voor betreffende groep (Keuze school voor UV) Rode kaart: Overzicht van opdrachten en sbu’s. Inleveren + beoordelen in Fronter Registreren in P&S

>> Inleveren Rode kaart

>> Rechten inlevermappen Geen beperkingen openingsuren (open tot 2018). Toegang geregeld via toegangsgroepen, NOOIT individueel!! Studenten: Schrijfrechten (ivm inleveren) BeheerStd (De docenten die lid zijn van deze ruimte): Verwijderrechten + recht ‘contacten aanmaken’. Docenten kunnen zelf studentengroepen toevoegen aan ruimtes Examenbureau: Verwijderrechten + recht ‘contacten aanmaken’

Studenten activeren (Door docenten)

>> Onder de motorkap Inrichting conform richtlijnen Fronter Scholengang: Gaat verdwijnen (oud) 3 Leerlijnen: Basis, Integraal, Loopbaan Beroepssituaties: Integrale leerlijn

>> De ruimte SP09_BS01 BS vallen onder Integrale leerlijn Per opleiding een Node Per cohort een gang. Deze bevat alle ruimtes van dit cohort. Ruimte-codering bevat Cohortnummer

>> Medewerkers Voor iedere opleiding ‘Beheergroepen’ aangemaakt (Medewerkers) Beheergroepen hebben verwijderrechten op alle ruimtes van een opleiding Beheergroepen hebben recht ‘Contacten aanmaken’: Kunnen dus studenten aan bepaalde groepen toevoegen

>> Studentengroepen Voor iedere ruimte ‘Stdgroepen’ aangemaakt (Studenten) Stdgroepen hebben schrijfrechten in de ruimte waaraan ze gekoppeld zijn (ivm inleveren) Stdgroepen zijn in eerste instantie LEEG: ruimte + rechten inlevermappen kunnen vantevoren al volledig ingericht worden. Beheergroepen (Mdw) hebben recht ‘Contacten aanmaken’ op deze Stdgroepen Kunnen dus Std toevoegen aan ruimte

>> Samenvattend Scherm ‘Studenten toevoegen’ Beheergroep: Verwijderrechten Std: Schrijfrechten Beheergroep: recht ‘Contacten aanmaken’ op groep Std Std activeren: Std worden vanuit Adm groep gekopieerd naar Std groep-> Toegang tot ruimte is geregeld

>> Vragen