Indeling We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. Neem plaats aan tafel naast iemand met een naambordje.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Hoe ga je om met LinkedIn?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Verborgen vormen van pesten
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welkom bij de World Vision Quiz.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Training jaar 2 Mei 13. Filmpje: LinkedIn Bron: Hyperlink.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Rotary in Nederland LinkedIn Group Wat is het ? Wat kan ik ermee ? Hoe meld ik me aan ?
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
BeKnown How-to: Bedrijfsprofielen en Vacature -Apps.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Altijd online!.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Talent in Ontwikkeling
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Introductie social media
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Solliciteren met Social Media
Social media voor statenleden/politici
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Transcript van de presentatie:

Indeling We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. Neem plaats aan tafel naast iemand met een naambordje van de andere kleur. “Oranje” en “blauwe” mensen moeten dus “om en om” gaan zitten. Het is handig als elk tweetal minimaal één laptop beschikbaar heeft met internettoegang. Draadloos internet: LQ Wachtwoord (0=nul): K00D0R0B

1. INTRODUCTIE

Welkom

Welkom En wie bent u?

Pre-test

Een zakelijk georiënteerde sociale netwerksite, Waar hebben we het over? Een zakelijk georiënteerde sociale netwerksite, …voornamelijk gebruikt voor professioneel netwerken.

Waar hebben we het over? Samengevat bestaat Linkedin voor een gebruiker uit: Diens persoonlijke profiel (ik) Diens persoonlijke berichten (mij) Het professionele netwerk van verbindingen (zij) De groepen waar iemand deel van uitmaakt (wij)

Remediatie Elk medium remedieert eigenschappen van andere media. Welke media zien we “geremedieerd” in Linkedin? (Bolter & Grusin, Remediation, 1999)

Remediatie Visitekaartje CV Netwerk Adresboek/visitekaartjeshouder ANALOOG (oude taal) DIGITAAL (nieuwe taal) Visitekaartje Profile CV Netwerk Social network Oftwel de zakelijke variant op Hyves/Facebook Adresboek/visitekaartjeshouder Connections (contact information) Aanbevelingsbrief Recommendations Consumer-relationship Management (CRM) Status updates HR/recruitment-tool Status updates/Jobs Vrijdagmiddagborrel Advertentie Group discussion Business club/verenging Groups Vacaturebank Jobs Foldertje/flyer Postings/bloglink Vakblad Brieven/e-mail Direct message/inbox Website Companies Gouden Gids Search

Remediatie?

2. IK: HET PROFIEL

Het profiel Laten we eens kijken naar het profiel… klik op “View Profile”

Het profiel Elk profiel bestaat uit een aantal vaste onderdelen. Het begint met een overzicht: Foto Headline (belangrijkste functietitel) Current Status (laatste statusupdate) Kort CV Mensen bekijken je profiel volgens een F-patroon: ze beginnnen linksboven en werken van daaruit naar onder en naar rechts.

Het profiel DE EERSTE INDRUK Elk profiel bestaat uit vaste onderdelen. Het begint met een overzicht: Foto Headline Current Status Kort CV DE EERSTE INDRUK In de reclame noemen ze dat de MERKBELOFTE. Deze vier onderdelen moeten METEEN duidelijk maken wat je iemand te bieden hebt.

F

Bekijk nu samen het profiel van je buur. Kritiek! Bekijk nu samen het profiel van je buur. Wat valt je op? (Is er een vrijwilliger van de blauwe groep die zijn/haar profiel publiekelijk wil laten bespreken?)

Profiel aanpassen

% Profile completeness

Versimpel de URL naar je profiel! Profiel URL Versimpel de URL naar je profiel! Wat hebben veel mensen nu? http://nl.linkedin.com/pub/peterpetersma/18/798/a50 Dat kan beknopter! Bijvoorbeeld: www.linkedin.com/in/PeterPetersma

Profielverwijzingen Attendeer mensen via andere kanalen op jouw Linkedin-profiel, bijvoorbeeld: Op je visitekaartje Als verwijzing (link) op je website Als handtekening onder je e-mails Via andere sociale media, zoals Twitter, Facebook of Hyves

WIE VERWIJST ER NAAR ZIJN/HAAR PROFIEL VIA ANDERE KANALEN?

Profiel opbouw Kies zelf wat belangrijk is, kies de volgorde. Wat wil je eerst laten zien? Edit my profile (demo)

Profiel Voor een designer is het ‘t beste om te beginnen met een portfolio… Voor een ander misschien wel: Aanbevelingen Recommendations Zelfgeschreven samenvatting Summary Specialismen Werkervaring Experience Opleiding Education Laatste berichten van je website via Applications Edit my profile

Profiel exporteren Stuur een profiel door naar iemand anders Print een profiel Download een profiel als PDF Download een profiel als visitekaartje (voor Outlook)

3. QUIZ

Quiz Vraag 1: In welk jaar werd Linkedin opgericht? A 1997 B 2000

Quiz Vraag 1: In welk jaar werd Linkedin opgericht? C 2003 ‘LinkedIn ends 2003 with 81,000 members and 14 employees. As a pleasant surprise, approximately half of the members came from outside the US.’ http://press.linkedin.com/history/

Quiz Vraag 2: Hoeveel geregistreerde gebruikers heeft Linkedin? B 9 miljoen C 90 miljoen D 900 miljoen

Quiz Vraag 2: Hoeveel geregistreerde gebruikers heeft Linkedin? C 90 miljoen

Quiz Vraag 3: Hoeveel unieke bezoekers per maand heeft Linkedin? A 4,6 miljoen B 46 miljoen C 460 miljoen D 1460 miljoen

Quiz Vraag 3: Hoeveel unieke bezoekers per maand heeft Linkedin? B 46 miljoen

Quiz Vraag 4: Hoeveel nieuwe leden krijgt Linkedin per seconde? A 1 B 10 C 100 D 1000

Quiz Vraag 4: Hoeveel nieuwe leden krijgt Linkedin per seconde? A 1

Quiz Vraag 5: Hoeveel procent van de NL-beroepsbevolking heeft Linkedin (april 2010)? A 5-20% B 20-35% C 35-50% D meer dan 50%

Quiz Vraag 5: Hoeveel procent van de NL-beroepsbevolking heeft Linkedin (april 2010)? B 20-35% 22% van de Nederlandse beroepsbevolking had Linkedin in april 2010

Quiz Vraag 6: Welk land heeft de hoogste penetratiedichtheid van Linkedin-gebruikers? A Verenigde Staten B Nederland C Groot-Brittanië D India

Quiz Vraag 6: Welk land heeft de hoogste penetratiedichtheid van Linkedin-gebruikers?

Quiz Vraag 7: Hoeveel procent van de MKB’ers in NL zitten op Linkedin? D meer dan 50%

Quiz Vraag 7: Hoeveel procent van de MKB’ers in NL zitten op Linkedin? D meer dan 50%

4. Word-of-Mouth

KUNT U NOG ZONDER LINKEDIN?

Technologie determinisme Tijden veranderen... Mensen werken steeds korter voor dezelfde baas… …steeds meer mensen freelancen Maar ook van werknemers wordt steeds meer ondernemerschap verwacht… …dus zijn tools zoals Linkedin welkom, een logisch gevolg van deze tijd en mogelijk dankzij de technologie. Technologie determinisme

Word of Mouth - Percentage of consumer purchase decisions primarily influenced by word of mouth, #1 factor Source: Mckinsey/Thompson Lightstone 67% - Percentage of customers who identify word of mouth as the best, most reliable source about ideas and information on products and services - up 26 pts. vs. 25 years ago Source: NOP World 93%

Word of Mouth De ultieme vraag is: Would you recommend me?

Word of Mouth

Word of Mouth

Word of Mouth

5. Netwerk

Netwerk

Netwerk

Netwerk

Netwerk

AAN DE SLAG MET LINKEDIN MAPS Netwerk AAN DE SLAG MET LINKEDIN MAPS Vrijwilliger? http://inmaps.linkedinlabs.com/ Profiel moet minimaal 75% compleet zijn Kies bij “acces duration” voor one day

Netwerk

Netwerk Extensie van ons geheugen Linkedin vergeet nooit wie zich in je netwerk bevinden. Maakt in contact treden met oude contacten makkelijker en toegankelijker. Transparantie Linkedin toont de connecties tussen mensen. Stel: je wilt in contact treden met de directeur van bedrijf X, dan weet je dankzij Linkedin wie je bij die persoon kunnen introduceren. “Cold calling” is verleden tijd?

Netwerk Transparantie Aan de rechterkant van iemands profiel, kan je zien of je gemeenschappelijke connecties hebt:

Ik heb jullie allemaal uitgenodigd voor Netwerk vergroten Ik heb jullie allemaal uitgenodigd voor Linkedin. Wat vonden jullie van de manier waarop ik dat deed? Overleg nu met je buurman/vrouw: Met wie zou hij/zij moeten connecten?

6. Groepen

Groepen Groepen zijn een extensie van je netwerk: leden van dezelfde groep kunnen elkaar rechtstreeks benaderen door berichten naar elkaar te sturen. > Zorg er dus voor dat je lid bent van zoveel mogelijk relevante groepen > Maak jezelf zichtbaar door mee te praten in discussies > Of door zelf een discussie te starten

Groepen Groepen kunnen gebaseerd zijn op: Een duurzame gezamenlijke interesse/passie of belang, zoals: > Een specifiek evenement > Een bedrijf (LinQue Consult) > Een methodiek/manier van denken (brein centraal leren) > Een opleiding/school (alumni) > Een medium (tijdschrift)

Groepen Overleg nu met je buurman/vrouw van welke groepen hij/zij lid is en kijk welke groepen ook voor jou interessant kunnen zijn!

Groepen Linkedin kan ook aanbevelingen doen voor groepen die bij je passen op basis van je profiel, groepen en connecties. Groepen

7. Status Updates

Status Updates

Status Updates

Discussions

WAT VOOR STATUS UPDATES DELEN JULLIE AL?

Status Updates Iedereen moet zelf bepalen wat hij of zij deelt…, maar… Blijf professioneel! Jij waarborgt de kwaliteit! Jij bent de gatekeeper: als jij iets deelt, weten anderen zeker dat het nuttig/zinnig/interessant/relevant voor ze kan zijn. Wees kritisch op wat je deelt!

Status Updates Dit is feite een vorm van relationship management: En wat je zeker wel moet delen… Artikelen die je schrijft voor tijdschriften of websites Een interview met of artikel over jou! Relevante links naar filmpjes, artikelen, websites of ideeën Discussies over interessante, herkenbare onderwerpen Persoonlijke onderscheidingen, overwinningen, certificaten, voltooide opleidingen… Dit is feite een vorm van relationship management: je blijft “top of mind” zonder opdringerig te zijn. Mee- praten in groepen kan een status als “expert” vestigen.

Status Updates Dit is feite een vorm van relationship management: Wat levert al die moeite op? Artikelen die je schrijft voor tijdschriften of websites Een interview met of artikel over jou! Relevante links naar filmpjes, artikelen, websites of ideeën Discussies over interessante, herkenbare onderwerpen Persoonlijke onderscheidingen, overwinningen, certificaten, voltooide opleidingen… Dit is feite een vorm van relationship management: je blijft “top of mind” zonder opdringerig te zijn.

Status Updates … en een status update is MINDER OPDRINGERIG!!!!!!! Dan een directe e-mail of telefoontje! En wat je zeker ook moet delen… Vacatures Zakelijke voorstellen (help ik zoek een…) Aankondigingen van evenementen Dit is feite een vorm van reclame of recruiting: Je vraagt aandacht voor concrete business, bereikt een grote groep mensen. Wie niet geïnteresseerd is negeert de boodschap, maar wie weet… … reikt de boodschap ver dankzij Word of Mouth!

8. Wat óók nog kan met Linkedin

...en Boeken Te vinden onder “More” en dan “Get more applications”

...en Twitter Berichten van Twitter delen op Linkedin… … of berichten van Linkedin delen op Twitter... … of beide! (Video: oprichters Twitter & Linkedin over samenwerking)

...op de mobiele telefoon - telefoonboek integreren (inclusief afbeeldingen) mensen en connecties doorzoeken mensen ter plekke uitnodigen status updates versturen (klik)

...en andere media Plaats automatisch berichten van je website op Linkedin (klik) Importeer contacten uit Linkedin in Outlook http://www.linkedin.com/static?key=microsoft_outlook

...en onderzoekjes Leg mensen een vraag voor via Linkedin Poll

Bedankt voor uw aandacht!