HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ klein deel van de onvrede is zichtbaar; ♦ geduld en vasthoudendheid; ♦ incident?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GERICHT VERBETEREN VAN DE KWALITEIT VAN HET ONDERWIJS
Advertisements

Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
PLATFORMBIJEENKOMST Doorkiezen in wijksamenwerking 11 juni 2009.
SVEB Plezier en Respect in Voetbal Sport als belangrijke drager van de leefbaarheid van een dorp/gemeenschap Ouderavond SVEB 28 oktober 2013.
Opzet van de workshop Kennismaken
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
MBO passend onderwijs
Eerste resultaten onderzoek “Ouderen in Oostelijk Gelderland”
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
Gedragscodes en het belang van waarden voor een goed bestuur
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
Pilot Loondispensatie In Gemeente Alphen aan den Rijn Projectleider : Joyce Niesten.
Professionalisering Vergunningverlening 2007 Werkgroep D communicatie Maite van Someren.
GIS in het lokale bestuur -enkele cijfers-
Vlaamse Belastingdienst. 1.Voornaamste taken 2.Missie 3.Samenwerking met klachtendienst Vlaamse Belastingdienst.
Welkom 5 april 2017 pagina 1 1.
JE EIGEN VEILIGE PUBLIEKE TAAK
Welkom.
Als meedoen pijn doet Lessen voor bestuur en beleid van 8 jaar onderzoek naar burgerinitiatieven Sociaal debat Binnenlands Bestuur 24 oktober 2013 Evelien.
Over kwaliteit valt te twisten GIA bijeenkomst 23 november 2010 Arnhem Kansen van het onderwijsachterstandenbeleid Zeki Arslan Programmamanager Onderwijs.
Making A Difference Management Development voor High Potentials.
De dienstverlening bestaat uit:
Mentorschap uit de startblokken! Evaluatie Mentorschap Netwerk Nederland en de regionale stichtingen Mentorschap.
Maak kennis met…. …de Heer Vrankestraat …toen en nu.
Organisatiecultuur in OCMW en gemeente A clash of civilisations?
Digitaal Vrouwenplein Drenthe
Internetdag Journée Internet E-government Wordt het een succes in België?
Frank Bijen en Mare Faber (G&I) VNG Jaarcongres - 17 juni 2014
Kooperaasje Fryslân “ Het sneller verduurzamen van Fryslân door het verbinden van alle duurzaamheidskennis en - initiatieven om zo samen van elkaar.
coördinator gezondheidsrecht KNMG
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Minder regeldruk voor burgers, ondernemers en professionals Grondslag in bestuurlijke afspraken: uitvoeringsagenda.
‘Het kan wel’ Erik de Ridder, wethouder gemeente Tilburg.

Veiligheidskleding Toolboxmeeting docent Annelies van Remmerden.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
BETERE DIENSTVERLENING BETERE DIENSTVERLENING Door gestructureerde samenwerking tussen LIJN & STAF kwaliteit verbeteren Peter Hammecher.
Actieve bemiddeling door de toegewezen consulenten van de VDAB.
Onderzoek Nationale Ombudsman Wsw'ers uit beeld bij gemeenten Gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen Ze sturen nu te veel op financiën Staan ver.
Evenwicht in sturing.
Rekenkameronderzoek naar integriteit: een balanceernummer Ellen van Schoten Secretaris Algemene Rekenkamer Seminar Integriteit Rekenkamer Rotterdam.
Slimmer investeren leidt tot hogere kwaliteit onderwijshuisvesting Met de huidige huisvestingsmiddelen tot een aanzienlijke kwaliteitsverbetering van de.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Opleidingssessie 4 Growing Together De relatie tussen mentor en mentee.
& Mobiliteit binnen Sociaal Plan Mobiliteitsperiode duurt 9 maanden 3 pijlers benoemd in Sociaal Plan 3 fases gedurende de mobiliteitsperiode Brede dienstverlening.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
Drie mogelijke houdingen ten opzichte van eucharistie in de katholieke dialoogschool Uitgangspunten Referentie afbeelding:
16 maart 2016 Presentatie rapport Een hele onderneming.
Ombudsbemiddeling: hoe werkt het? door Marion van Dam (deel 2) 13 mei 2016.
Ombudsbemiddeling: hoe werkt het? door Marion van Dam (deel 1) 13 mei 2016.
Presentatie ‘BSOB op orde’ bijeenkomsten gemeenteraden en bestuur najaar 2013.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
Vragen & discussie De kracht van senioren in de participatiemaatschappij.
Grip op veiligheid en risico’s op de werkplek en het voorkomen van verzuim Hoe zorg ik voor een goed beleid om (financiële) risico’s van veiligheid zoveel.
Raadsleden in soorten Ombudsman Partijpoliticus Bestuurder Coach
NOORD OVERIJSSEL LEADER Onderdeel POP 3:
Getuigenis re-integratie
BEZOEK GEMEENTE LANDERD
POSITIE VAN DE GGD - SPEERPUNTEN - Terugduwen en toeleiden. - Samenwerken in de wijk. - Coördinator in de ketens. - Informatie is je kracht.
Innovatief leiderschap Ervaringsverhaal & lessons learned Jac
ADVISERING PO-VO “ SCHOOL EN OUDERS: PARTNER BIJ ADVISERING”
Leerlijn actief burgerschap
Stijn van Griensven Gertrin van Lune Hugo Wittekoek Oktober 2015
Welkom bij deze workshop!
Bemiddelingscommissie
Netwerk Openbaar Domein GIPOD
GIPOD - Netwerk mobiliteitsambtenaren
Uitkomsten vorige keer, life events
TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN
Een vitaal economisch Zevenbergen
Transcript van de presentatie:

HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ klein deel van de onvrede is zichtbaar; ♦ geduld en vasthoudendheid; ♦ incident?

HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ een incident is geen incident; ♦ burger heeft OM nodig; ♦ verkorte procedures!

HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ houding van management; ♦ straatje schoonvegen; ♦ diversiteit binnen gemeente.

HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ daling aantal contacten; ♦ focus op bemiddeling = vp; ♦ burger verwacht aandacht en respect = massa.

HET TOPJE VAN DE IJSBERG: vp en vo! ♦ burger heeft vaak OM nodig; ♦ toezeggingen niet nakomen; ♦ op eigen ‘spoor’ blijven?

HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ maatwerk; ♦ servicenormen+/+; ♦ ‘conflictbemiddeling’ +/+; ♦ collegiaal aanspreken; ♦ gemeente één en ondeelbaar.

HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ internet; ♦ en verwachtingen; ♦ aanwijzen coördinator; ♦ rechtmatig = behoorlijk.

KANTOOR OMBUDSMAN ♦ actieve ombudsman; ♦ hoog ziekteverzuim; ♦ ambities niet waargemaakt; ♦ afhankelijkheid gemeente.

vragen en opmerkingen?