HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ klein deel van de onvrede is zichtbaar; ♦ geduld en vasthoudendheid; ♦ incident?
HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ een incident is geen incident; ♦ burger heeft OM nodig; ♦ verkorte procedures!
HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ houding van management; ♦ straatje schoonvegen; ♦ diversiteit binnen gemeente.
HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ daling aantal contacten; ♦ focus op bemiddeling = vp; ♦ burger verwacht aandacht en respect = massa.
HET TOPJE VAN DE IJSBERG: vp en vo! ♦ burger heeft vaak OM nodig; ♦ toezeggingen niet nakomen; ♦ op eigen ‘spoor’ blijven?
HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ maatwerk; ♦ servicenormen+/+; ♦ ‘conflictbemiddeling’ +/+; ♦ collegiaal aanspreken; ♦ gemeente één en ondeelbaar.
HET TOPJE VAN DE IJSBERG: ♦ internet; ♦ en verwachtingen; ♦ aanwijzen coördinator; ♦ rechtmatig = behoorlijk.
KANTOOR OMBUDSMAN ♦ actieve ombudsman; ♦ hoog ziekteverzuim; ♦ ambities niet waargemaakt; ♦ afhankelijkheid gemeente.
vragen en opmerkingen?