Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Uitkomsten trendonderzoek 2010 Onno Ponfoort Martijn Laar 1 Ben jij wel authentiek?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Business mapping Business model canvas.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wat is interactieve marketing?
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
Een dialoog met klanten opbouwen
Vizier op sociale duurzaamheid 17 september 2009 GTST: HR wordt groen! Pauline van der Meer Mohr.
anno 1995 realisatie concept Marketing Creative strategie websites animaties Direct Online brand activation.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Communicatie en Instumenten
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Loyaliteit begint met een warm welkom
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Conversation Company Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Get the Best Copyshop and Printshop Online. Internet Copyshop in Utrecht, Nederland is een gevestigde, individuele drukkerij. Zij zijn een van de beste.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
De marketing van kennis
LET’s get Social.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Transcript van de presentatie:

Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen

Betekenis van een ervaring Gebeurtenis Belevenis Context gebeurtenis Persoonlijke betekenis Betrokkenheid De betekenis van een onregelmatige hartslag om 11 uur ‘s ochtends thuis wordt anders ervaren door een hartpatiënt dan een ritmestoornis om middernacht ver van huis Individuele consument

Relevante achtergrond Onderwijs: nationaal en internationaal, alle marketingonderwerpen, undergraduate, graduate, executive (post doc) Docent van het jaar UvA; top 3 RSM; Nyenrode evaluaties executive education gemiddeld 8 © ICSB Marketing en Strategie

Persoonlijke interesse Klantgericht ondernemen en een veranderend communicatielandschap De rol van customer media daarbinnen Part-time © ICSB Marketing en Strategie

Managen van integrale customer experience Primaire aandacht voor de integrale communicatie vanuit de organisatie Informatie-overload en afnemende effectiviteit Groei van de communicatie tussen consumenten en derden door internet; off- en online Opkomst managen van conversaties Verantwoordelijkheid nemen voor alle communicatie over je merk in verschillende domeinen Vanuit kernwaarden, sterke ideëen, engageren, stimuleren tot coproductie, doorvertellen, aanbevelen Transparante en eerlijke rol innemen in communicatie over organisatie in publieke omgeving © ICSB Marketing en Strategie

Customer media en de integrale customer experience De plaats en rol van customer media hierbinnen Single brand sponsored media/omgeving Van single naar cross (integrated) media Commerciële en niet-commerciële content binnen een domein, mits transparant Exclusief domein voor klanten en andere geselecteerden Oorspronkelijk: loyaliteit/bindingsdoelstelling © ICSB Marketing en Strategie

Customer media en de integrale customer experience Typologie van customer media (MDS) Herijken doelen customer media Vergroten van de experience (Prahalad) Relatiebinding: bilateraal en netwerkverband Aanzetten tot conversatie (content creatie), recommendatie, brand saving behavior, co-creatie Cross- en upselling? Integraal customer media/communicatieplan (best practices) Doelgroep, doelen, krachtige concepten, crossmediale inzet (hierarchy location model), timing, budgetten Interrelaties met loyaliteitsprogramma’s, events (als al geen ondereel van customer media), conversaties in sociale netwerken, overige marketingcommunicatie © ICSB Marketing en Strategie

Customer media en de integrale customer experience Elk van de customer media/netwerken tot bloei brengen Relatiemagazine Branded community Brand sponsored events? Kanaalonafhankelijk content management Accountability en business models © ICSB Marketing en Strategie

Customer media Brand sponsored Van single naar cross media Commercieel en sociaal domein Voor geselecteerde klanten Loyaliteit Customer media at a turning point Integrale marketingcommunicatie: Zender gedomineerd Overredende communicatie; compacte boodschappen Bewaking huisstijl vanuit corporate communicatie Cross mediale inzet Accountability gericht op ontvangst boodschap en daaruit voortkomende effecten Managen integrale klantervaring: Tweezijdig, bilateraal en netwerken Conversatie, engageren en overredende communicatie Vanuit kernwaarden en sterke ideeën de consistentie behouden Hierarchy location model? Accountability gericht op ‘sharing of mind’, recommendatie, co-creatie, brand saving behavior Customer media agenda (overleg): Typologie met mediafacts Best practices integrale customer media concepten: inventarisatie en ordening (van strategie, doel tot en met resultaat) Branded communities (omvang, ervaring leden met merk, duur lidmaatschap, rolverdeling, sociale identificatie, oppositional loyalty) Curriculum customer media

recepten zoeken tips AllerHande (deze maand, oproepen tot medewerking). je eigen kookboek samenstellen en updaten (en in die van anderen kijken).

Over viral marketing

Vodafine mobile lifestyle, relatie met offline magazine Directe interactie Links met twitter en andere sociale media