Inspelen op ontwikkelingen farmaciemarkt 13-11-2012 Pharmacom Bijeen Versie 1.0
Ervaringen plenaire sessie
Ervaringen plenaire sessie
Verschillende aggregatieniveaus
De basis voor productontwikkeling
Segmenten Hoog Markt Aantrekkelijkheid Laag Sterk GEZ CF apotheken Hoog Politheken CF apotheken Internet Apotheken GEZ Politheken Baxter Baxter Markt Aantrekkelijkheid Apotheken Groepen Gecentraliseerd Bereiding Laag Apotheken Decentraal Bereiding Apotheken Groepen Gecentraliseerd Internet Apotheken Farmacie 2012 Apotheekh Huisarts Apotheken Decentraal Farmacie 2017 Apotheekh Huisarts Sterk Huidige Markt Positie Zwak ~ 1 miljoen Apotheken Groepen Gecentraliseerd GEZ Politheken
Wat dient er te gebeuren? Product(en): Aanpassen product op het juiste aggregatieniveau van zorg Stichting Health Base moet ook content leveren op het juiste niveau Focus op dossieronderhoud (incl EUB/TUB/EPD); gegevens bij de bron Focus op zorginhoudelijke registratie (politheken en GEZ apotheek) Focus op communicatie Focus op business intelligence Eerste stappen uitbesteden backoffice inventariseren Focus op koppelingen, met name backoffice en zorg (toename berichtenverkeer infra, ontwikkeling in componenten) Sales: Prijsmodel anders inrichten Organisatie/Communicatie: Communicatie inrichten op waardepropositie van dit subsegment Dienstverlening: Service Level management inrichten en borgen
Mogelijk Productportfolio 2017 Backoffice Partners Assortiment beheer Contract beheer Declareren Zorg Partners XIS Logistieke koppelingen XIS Proactief herhalen Herhaalservice Patiënt beheer Patientbeheer XIS Backoffice koppelingen Business Intelligence CMIZ Sturing CMIZ Archief Landelijk (AORTA) Regionaal (OZIS, EDIFACT) Communicatiemodule Zorg Koppelingen XIS Content THS+dienst tehuizen Farmaceutisch Dossier - THS THS Zelf management Therapie trouw E commerce Casefinding Zorgproducten GEZ & Politheken Informatie voorziening Monitoring Begeleiden Patiënt Farmaceutische zorg Farmaceutisch Dossier - Zorg Content
Discussie en vragen 9