CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
I love you.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
User Centred Development
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Media en creativiteit Identiteit les 1
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
MEDMAR Werkcollege, jaar 3, Herfst
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
anno 1995 realisatie concept Marketing Creative strategie websites animaties Direct Online brand activation.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Multi Media Management 2 Marcel Jansens 27 April 2011.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Alle lijntje bij elkaar…?
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
De marketing van kennis
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
De taaltaak
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009 Personal Branding Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel

Agenda Weekoverzicht Feedback opdracht 1 Huiswerk vorige keer (case snoepje) Terugblik les 1 t/m 5 Snuffelen aan Brand Activation Oefening Vragen opdracht 2 Huiswerk

Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges WC 1: Verkenningsles WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding + inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7: Brandactivation WC 8: Samenvatting, presentaties opdracht 2 + inleveren opdracht 2 WC 9: FEEDBACKLES

De Snoepjes Oefening... De opdracht was: Bedenk een nieuw snoepje met verpakking en logo

Het huiswerk van vóór de Kerst Maak de snoepjes oefening af en publiceer op je studentenspace Heb je dat gedaan? Twee studenten presenteren nu de uitkomsten...

Hoe zichtbaar ben jij online? Even een recap: We hebben bekeken hoe zichtbaar jij bent...

Hoe herkenbaar ben jij online? We hebben bekeken hoe (on)herkenbaar je bent... http://www.onlineidentiteit.nl/jezelf-presenteren/artikel http://www.tomscholte.com/2007/06/personal-branding-en-internet.html

Wat is het doel van jouw online ‘personal brand(ing)’? We hebben bekeken... Op welke sociale netwerken heb je nu een profiel en... waarom? Wat is jouw persoonlijke ‘onderscheidendheid’ per profiel? En kan je nu zelf bepalen.... Op welke netwerken heb je nog géén profiel? Waarom vind je dat dat wél moet? Wat zet je er dan op? En... met welk doel?

Okay ‘Personal Brands’, en nu? Stap 1: Je hebt nagedacht over jou als personal brand... Stap 2: Je hebt bekeken hoe zichtbaar je bent, je doelen bepaald en je weet inmiddels wat er anders moet... Stap 3: Je hebt je nagedacht over je profilering en kennis gemaakt met het fenomeen ‘pitch’ En nú... Nú gaan we zorgen dat je dat merk ‘tot leven wekt’

Snuffelen aan: Brand Activation WAT IS HET?

Volgens Kotler Customers want to buy products or do business with companies that make them feel good, somehow challenge them, fit into their lifestyles and provide them with a social identity. In other words, they want a branded experience. A brand has its physical presence and soul. In addition, it also needs to interact with its potential consumers so that it can leave an impression in the consumers’ mind. "You need to create an experience that makes hearts beat faster. People need a feeling. Without emotion, a product is just a product.“ (Philip Kotler, 2003)

Volgens de vakpers: Brandactivation: Traditionele advertising verliest aan impact, dus zoeken adverteerders meer interactieve wegen. Brand activation lijkt daarbij steeds vaker te worden uitgespeeld als de ultieme troefkaart... (Bron: Adformatie)

Volgens de vakman Unilever zegt op zijn website: Een merk bouw je niet met alleen maar een sterke merkstrategie, het merk moet gaan leven. Unilever gebruikt daarvoor de volgende mediakanalen: promoties en klantenintroducties, strategische direct marketing, tactische prijssetting en het opzetten van een goede marketingsupport. En slim mediamanagement plus een nauwe samenwerking met sales, category en channel-management. En véél marktonderzoek, want zónder een consumer insight kun je brand activation rondom je merk wel vergeten.

Hoe? Hoe “activeer” je een brand? Door een ‘beleving’ die het hart sneller doet kloppen. Door ‘gevoel’ en ‘emotie’ te koppelen aan je merk... IN10 – Rotterdam Heeft in 2008 als input van Snickers (master food) het reclame filmpje van Mr T gekregen. Zij zijn hier op gaan voortborduren. Ze zijn begonnen met een Guerrilla style campagne: een kort filmpje zogenaamd gemaakt door Japanse toeristen. Ze zien een tank auto's kapot rijden. De dag erna hebben ze een aantal autowrakken neergezet. Het AD heeft er drie artikelen aan gewijd voordat ze er achterkwamen dat het niet echt was. Net zoals in 2007 was het hoogtepunt de zwarte cross. Hier mochten de gelukkige winnaars van de winnende code op actieverpakking met de tank auto's stuk rijden. Ook was er op het evenement een actie georganiseerd (filmpje) De centrale plek op internet is mannenbrandstof.nl waar inmiddels meer dan één miljoen bezoekers zijn geweest. De tank was afkomstig uit Tsjechië en was geleased. Resultaat: 109% tov 2007 http://www.youtube.com/watch?v=NySN_plfiNI http://www.youtube.com/watch?v=Y5AuzxVQjGk http://www.youtube.com/watch?v=IcwjK_YAjCg

Fun? Zéker! Maar: de scheidslijn tussen ‘Brand Activation’ en ‘Aktie Marketing’ is dun... Aktiemarketing stimuleert op een sympathieke manier de verkoop... Brand Activation stimuleert sympathie* met als gevolg de verkoop... * Brand Awareness, Message Association, Brand Favorability

Wat te doen? Breng een brand tot leven Lever als het kan het bewijs (reclame is vaak ongeloofwaardig) Brandactivation = Interactie Nieuwe media maakt dit een stuk eenvoudiger basis is vaak een website maak het relevant laat de doelgroep het ervaren (een activiteit)

Menthos Zie: http://www.mentoskisscam.com/ Beleving van een snoepje..... op je scherm! Zie: http://www.mentoskisscam.com/ http://www.mentoskisscam.com/

NU JIJ! Opdracht MET JE “SNOEPJE TEAM” VERZIN JE EEN MANIER OM JOUW / JULLIE SNOEPJE BRAND TE ACTIVEREN... IN 1 SHEET (POWERPOINT BIJVOORBEELD) SCHETS JE JULLIE BRAND ACTIVATION CONCEPT... DAT MAG EEN ‘QUICK & DIRTY’ VISUAL ZIJN... EEN STORYBOARDJE OF WAT JE MAAR WIL JE HEBT 30 MINUTEN, DAARNA PRESENTEREN EEN AANTAL VAN JULLIE JE CONCEPT... CHECK WWW.BRANDACTIVATION.NL VOOR INSPIRATIE

Afsluiting Kijk de komende week wat je tegenkomt aan informatie óver en voorbeelden ván Brand Activation Werk een voorbeeld uit, dat je aanspreekt, tot iets dat je kort kan presentatie Vragen? Tot volgende week! Werkcollege te downloaden van: www.Prospective.nl