20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Jongeren over politiek
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
1 Wat doet Europa voor de beroepsopleiding? Wegwijs in de Europese mogelijkheden: EUROGUIDANCE, PLOTEUS, EUROMODULES… Tanja Biebaut & Jef Vanraepenbusch,
Inleiding.
Persmap wielerkoers Belgisch kampioenschap voor boeren en boerinnen
Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie
Leer de namen van de noten 1
1 DE WEG NAAR DE PODIUMKUNSTEN Sociologische studie over de motivatie van Brusselse toeschouwers Maison du Spectacle – la Bellone.
Onderzoek naar de recreatieve verblijfstoerist in de kunststeden
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Presentatie Michiel de Graaff Best, 4 oktober 2013
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
1 GRUNDTVIGPROJECT VORMINGSACTIVITEIT “GROOTOUDERS & KLEINKINDEREN AAN DE COMPUTER” Welkom!
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom 1.
Int. E Pupillen Herfsttoernooi 2012
Barometer Filantropie - Nulmeting Belangrijkste resultaten Ipsos Social Research Institute April 2011 Ipsos Social Research Institute.
Perceptie van het goed gebruik van geneesmiddelen Resultaten pharma.be Nobody’s Unpredictable November 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Nico Mulder, manager consumer marketing
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Naar het Jaareinde toe
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Epidemiologie van druggebruik
Belgen en diabetes kennis in 2004 en 2008 Wat is er veranderd? Nobody’s Unpredictable.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Cultuurparticipatie bij jongeren
Evaluatie ECTS- en DS-label aanvragen Procedure/ beslissing nieuwe oproep labelaanvragen meegedeeld aan de Nationale Agentschappen.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
21/09/  Blauwe licentie 21/09/
Enquête.
Pesticidenvrij terreinbeheer Samenwerken tussen gemeentebestuur en bewoners.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
13 juni 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 7:1 1. 1Korinthe 7 1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Het statuut van de zelfstandige versus werknemer
31 augustus 2014 Zoetermeer 1. de vorige keer... Handelingen 20  Paulus' derde 'zendingsreis'  is op doorreis naar Jeruzalem  passeert Efeze (waar.
1 4 september 2014 Rijnsburg 4 september 2014 Rijnsburg.
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Floodcom lesworkshop Hoofdpresentatie les
Youth & Use chilling or killing?
Echtscheiding en sociaal kapitaal in Vlaanderen Belinda Wijckmans, Maaike Jappens & Jan Van Bavel Interface Demography Vlaanderen Gepeild 2009 Brussel,
Transcript van de presentatie:

20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle, 161 – Building J 1410 Waterloo – Belgium Phone Fax

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober INHOUD 1.DE BEKENDHEID 2.DE DEELNAME 3.DE OPEN MONUMENTENDAGEN IN ANDERE EUROPESE LANDEN 4.DE BEKENDHEID VAN DE THEMA’S DE INFORMATIEBRONNEN VOOR DE OPEN MONUMENTENDAGEN DE INFORMATIEBRONNEN VOOR DE ACTIVITEITEN 7.WAAROM NIET DEELNEMEN ? 8.WAT BETEKENEN DE OPEN MONUMENTENDAGEN ? 9.CONCLUSIES

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober DE BEKENDHEID Heeft u al horen spreken over de Open Monumentendagen ? 9 OP 10 BELGEN HEBBEN REEDS HOREN SPREKEN OVER DE OPEN MONUMENTENDAGEN Basis : Belgen jaar – n=2100

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober WIE ZIJN ZE ? ALLE LEEFTIJDEN ALLE STUDIENIVEAUS MAAR MINDER HET LAGER ONDERWIJS EERDER VLAANDEREN DAN BRUSSEL OF WALLONIE

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober Basis : Kennen de Open Monumentendagen – n=1890 DE DEELNAME 32% VAN DE BELGEN DIE DE OPEN MONUMENTENDAGEN KENNEN HEBBEN ER AL AAN DEELGENOMEN DEELNAME : Heeft u reeds deelgenomen aan de Open Munumentendagen in België ? BEKENHEID : Heeft u al horen spreken over de Open Munumentendagen ?

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober WIE ZIJN DE DEELNEMERS ? ALLE LEEFTIJDEN MAAR MINDER DE JARIGEN DE HOGERE ONDERWIJSNIVEAUS MEER BRUSSEL EN WALLONIE DAN VLAANDEREN

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober DE BEZOCHTE REGIO’S Basis : De deelnemers– n=599 VLAANDEREN IS HET MEEST BEZOCHT DE BELGEN NEMEN AAN DE OPEN MONUMENTENDAGEN IN HUN EIGEN REGIO DEEL In welke regio(‘s) van België heeft u al deelgenomen aan de Open Monumentendagen ?

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober DE MOTIVATIES OM DEEL TE NEMEN Basis : De deelnemers– n=599 EEN MONUMENT DAT GEWOONLIJK DICHT IS

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober Basis : De deelnemers– n=599 HOE ORGANISSERT MEN ZIJN / HAAR BEZOEK ?

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober Basis : De deelnemers– n=599 DE VERPLAATSING NAAR EEN ANDERE GEMEENTE GAAN NAAR EEN ANDERE STAD GAAN NAAR HET PLATTELAND GAAN IN EIGEN GEMEENTE BLIJVEN

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober DE OMD ELDERS IN EUROPA Basis : De deelnemers– n=599 WETEN NIET DAT DE OMD OOK ELDERS IN EUROPA PLAATSVINDEN WETEN DAT DE OMD OOK ELDERS IN EUROPA PLAATSVINDEN HEBBEN REEDS DEELGENOMEN AAN DE OMD ELDERS IN EUROPA HEBBEN NOG NOOIT DEELGENOMEN AAN DE OMD ELDERS IN EUROPA

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober BEKENDHEID VAN HET THEMA VAN DE OPEN MONUMENTENDAGEN % VAN DE BELGEN KENNEN GEEN ENKEL VAN DE 3 THEMA’S VAN 2008 Basis : Kennen de Open Monumentendagen – n=1890

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober Basis : Kennen de Open Monumentendagen – n=1890 TV INFORMEEL NETWERK PERS RADIO BROCHURE INTERNET AFFICHES WN DE TELEVISIE IS DE VOORNAAMSTE INFORMATIEBRON VOOR DE OPEN MONUMENTENDAGEN DE INFORMATIEBRONNEN VOOR DE OPEN MONUMENTENDAGEN

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober Basis : Kennen de Open Monumentendagen – n=1890 GEEN ENKEL LOKAAL TIJDSCHRIFT INTERNET BROCHURE ANDERE 74% VAN DE BELGEN INFORMEREN ZICH NIET VOORAF OVER DE ACTIVITEITEN DE INFORMATIEBRONNEN VOOR DE ACTIVITEITEN

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober WAAROM NIET DEELNEMEN ? Basis : De niet-deelnmers – n=1291 DE KANS NOG NIET GEHAD

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober EERDER DE JARIGEN DE LAGERE STUDIENIVEAUS WIE ZIJN DE NIET-DEELNEMERS ?

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober WAT BETEKENEN DE OPEN MONUMENTENDAGEN ? Basis : Kennen de Open Monumentendagen – n=1890

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober ALGEMENE CONCLUSIES 90% van de Belgen kennen de Open Monumentendagen Alle leeftijdscategorieën nemen deel aan de Open Monumentendagen met evenwel een beperktere deelname door de jarigen Het profiel van het studieniveau van de bezoeker is genuanceerder. Hoewel we alle studieniveaus bij de bezoekers terugvinden, zijn de hogergeschoolden toch meer vertegenwoordigd De voornaamste motivatie om deel te nemen aan de Open Monumentendagen is het bezoeken van monumenten die gewoonlijk niet toegankelijk zijn voor het publiek Als de Belgen aan de Open Monumentendagen deelnemen dan verkiezen ze een bepaald aantal plaatsen te bezoeken en deel te nemen aan activiteiten en geleide bezoeken De Open Monumentendagen bieden de gelegenheid om zowel in de eigen gemeente als erbuiten monumenten te gaan bezoeken, zonder daarbij buiten de regio te treden

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober ALGEMENE CONCLUSIES 35% van de Belgen die reeds aan de Open Monumentendagen in België deelnamen, zijn er eveneens van op de hoogte dat deze ook jaarlijks in andere Europese landen plaatsvinden en 9% onder hen heeft er reeds aan deelgenomen 94% van de Belgen kennen geen enkel van de drie thema’s van de Open Monumentendagen 2008 Naast de klassieke media (televisie, radio en pers), zijn de informele netwerken een belangrijke informatiebron voor de Open Monumentendagen 74% van de Belgen informeert zich niet op voorhand over de activiteiten van de Open Monumentendagen De Belgen uiten geen bijzondere redenen om niet deel te nemen aan de Open Monumentendagen De niet-deelnemers bevinden zich tussen de jarigen en bij de lagergeschoolden De Open Monumentendagen genieten van een zeer positief imago bij de Belgen. Zo vindt 82% dat de organisatie van het evenement een goed idee is

20 jaar Open Monumentendagen | Oktober ALGEMENE CONCLUSIES DE OPEN MONUMENTENDAGEN IN BELGIE KENNEN EEN ZEER GOEDE BEKENDHEID EN EEN GOED IMAGO BIJ DE BELGEN EEN DERDE VAN DE ONDERVRAAGDEN HEEFT REEDS DEELGENOMEN AAN HET EVENEMENT DE ANDEREN UITEN GEEN BIJZONDERE REDEN OM NIET DEEL TE NEMEN HET EVENEMENT WORDT EERDER GEASSOCIEERD MET MINSTENS 35 JARIGEN EN HOGEROPGELEIDEN

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION Ipsos Belgium Sylvia Vandenbroucke – Senior Research Executive Operation Office & Postal Address: Waterloo Office Park, Bat. J, Drève Richelle 161 – 1410 Waterloo - Belgium −   Nobody’s Unpredictable