Even kennis maken: Gerard Schomaker:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Advertisements

Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Aan de slag met WordPress
Businesstoepassingen
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marketingcommunicatiemix
Kluwer Juridisch Onderwijs Digitale portfolio. Kluwer Nederland •Juridisch (Deventer) - afd. Onderwijs •Financieel / Fiscaal (Deventer) •Overheid (Alphen.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Paul Niehuis Leon Kurvers Ewout Boers Pieter-Jan Voskamp
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Hans-Peter Hioolen.
De veranderende rol van de informatie professional Presentatie t.b.v. de module informatielogistiek 25 mei 1999 Marianne van der Heijden.
Correct bronvermelden
Topografie Nederland (8 dia’s)
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Multisite. Best of breed open-source CMS systemen. Content beheren vanuit 1 centrale bron en publiceren op verschillende domeinen. Content meertalig of.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Het wereldwijde netwerk van de Duitse economische vertegenwoordiging Susann Zuber, Communicatie & PR AHK debelux.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
Reizen Homcom 19/05/2014. Hotel zoeken en boeken Alle wegen leiden naar Rome…..? Veel mogelijkheden om – Via naam van stad of streek – Via toeristische.
Lessons learned in Enterpreneurship Een persoonlijke ervaring... Mijn 10 tips en trucs uit de praktijk.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
NETWORK MARKETING. KOPER Aangebracht 1 ste level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level 3e level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level Aangebracht.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
7 strategieën voor een digitale overwinning Willem Hendrikx Internet als markt & strijd.
Online marketing Expert (in een week)
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
4. Online strategie Internet scorecard
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Minor Internet Marketing
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
E-commerce. Een inleiding in online handelen “ Marrena van Reijssen”
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
SoMeRe.nl Een uitnodiging Sjoerd de Vries & Efthymios Constantinides.
SEO Hoger in Google.
Digitale tools: SlideShare
Minor Digital Marketing
Transcript van de presentatie:

Welkom Van der Valk Hotels & Restaurants “Van appelmoes met kers naar Michelin ster”

Even kennis maken: Gerard Schomaker: Initiatief nemer internet afdeling; valk.com Development / Design / Marketing Pieter van der Heijden: Communicatie / Content / eMarketing Andere afdelingen: - Corporates / email marketing /administratie / P.Z. in samenwerking met Hotel Vianen

86 Hotels wereldwijd (05-2010) Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Bonaire, Curacao, Aruba, USA nieuw in 2010 : Harderwijk, Middelburg, Dusseldorf, Sneek, Almere, Amersfoort A1, : teller staat op 92 eind 2010. Uitbreiding : Gilze-Rijen, Assen, Spier, Schiphol, Tiel, Nieuwerkerk, Breukelen.  

Op naar 100 Hotels wereldwijd 4

recessie… er zijn nog overnames in aantocht… nieuwe hotels komende jaren (o.a. Wierden, Leeuwarden, NederWeert, Zwolle, Amsterdam, Dordrecht, Enschede, Hoorn, Roermond, Veenendaal … dit zijn er weer 10! ;-) recessie… er zijn nog overnames in aantocht… 5

+/- 10. 000 kamers (12% dekking via valk +/- 10.000 kamers (12% dekking via valk.com) deze moeten wel worden volgeboekt!

€ 513. 000. 000,- omzet (Groot horecabedrijf in Nederland, bron: zibb € 513.000.000,- omzet (Groot horecabedrijf in Nederland, bron: zibb.nl) deels gaat dit via internet inmiddels!

Naast hotels ook: Kastelen, restaurants, vogelpark, pier, theaters

Van der Valk Internet Facilitair internetbedrijf

Domeinnaam vastgelegd in 1995 Website start in 1997 bookaroom Domeinnaam vastgelegd in 1995 Website start in 1997 bookaroom.nl in 1999 “Internet bubble overleefd door innovatief te zijn”

TrackRecord 1e hotelketen met landelijk WiFi 1e hotelketen met nominatie Search Engine Award 2008 zonder buro. 1e hotelketen met real-time boeken 1e hotelketen met spraakgestuurd –mobiel-boeken

valk.com : hoe ziet dat eruit? valk.com film valk.com : hoe ziet dat eruit? www.valk.com/webanalytics 12

valk.com 13

Welke Online & Offline marketing instrumenten worden gebruikt om bezoekers aan te trekken? - SEO / SEA (Adwords) - email marketing - Social Media (in progress) - VALK magazine / Seizoenskranten - Beurzen - Flyers /advertenties

valk.com 15

valk.com 16

1 Corporate Site Elk seizoen anders!

valk.com 18

valk.com 19

valk.com 20

valk.com 21

Naast seizoensgebonden pagina’s ook thema en feestdagen landingspagina’s Een paar voorbeelden…

valk.com 23

valk.com 24

valk.com 25

84 hotel microsites (1 site per hotel)

Hotel Schiphol.nl

Hotel Sassenheim.nl

Hotelsites niet in beheer

Hotelsites niet in beheer

Hotelsites niet in beheer

Hotelsites niet in beheer

Dank voor uw aandacht. succes met de workshop vraag@valk Dank voor uw aandacht! succes met de workshop vraag@valk.com Voor meer info: www.valk.com/marketing