Elske Revelman de Vries

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit Mail:
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit medmed07 Privacy, reputation and control (voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Trends Research Medmc3 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Elske Revelman de Vries Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 1 Elske Revelman de Vries revee@hro.nl

Even voorstellen www.revelmandevries.nl

1 2 3 4 5 Inleiding tot de module Hoorcollege basisprincipes trends Les Week Onderwerpen Voorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 Inleiding tot de module Hoorcollege basisprincipes trends Doorspreken opdracht 1 en 2 Creatieve techniek abstractieladder Bestuderen modulewijzer Opdracht 1: maak 50 foto’s Opdracht 2: Rubriceren van de 50 beelden en trendnaam geven Presentatie maken van opdracht 2 2 VID 3 Presentaties opdracht 2 Elkaar feedback geven Doorspreken opdracht 3 en 4 Bronnenonderzoek starten en bespreken aan einde van de les Opdracht 3: Visionboard Opdracht 4: Hype cycle Huiswerk: Bronnenonderzoek 4 5 Presentaties opdracht 3 Behandelen gevonden bronnen Feedback opdracht 4 Uitleg opdracht 5 (in groepen…) Opdracht 4 afronden Opdracht 5: Scenariomodel Bronnenonderzoek, 20 stuks Longlist trends 6 7 In les bespreken en beoordelen bronnen en longlist. Feedback opdracht 5 Afronden opdracht 5 Presentatie maken opdracht 5 Opdracht 6 8 9 Presentaties opdracht 5 Inleveren opdracht 1, 2, 3, 4, 5 en 6 10 1 2 3 4 5

Trend research Opdracht 1 Signaleren Opdracht 2 Analyseren/rubriceren Opdracht 3 Visionboard, analyseren/rubriceren Opdracht 4 Hype cycle, ontleden/analyseren Opdracht 5 Scenariomodel, ontleden/analyseren Opdracht 6 Reflectie

Beoordeling Alle opdrachten moeten voldoende zijn Niet compleet en niet voldoende is een 2, overdoen Wel compleet en niet voldoende is een 4, reparatie Wel compleet en voldoende is een 6, behaald Dummy +1 Professionele rapportage +1 Specifiek onderscheiden +1

Hoorcollege Titel: Basis principes trends Door: Justien Marseille Opdracht: noteer maximaal 20 steekwoorden zodat je een korte samenvatting kan maken.

Hoorcollege Vergelijk de steekwoorden in duo’s Vertel elkaar de korte samenvatting

Opdracht 1, signaleren Maak 50 foto’s van signalen van verandering Beoordelingscriteria: 50 foto’s op contactvellen zwart/wit Daarvan zijn 15 uitgeprint op 10cm x 15 cm in kleur Hiermee ga je aan de slag, zie opdracht 2

Opdracht 2, analyseren/rubriceren Deel je foto’s in naar een hogere abstractie, zoek de trend achter de hype. Beoordelingscriteria: De beelden vormen een logisch geheel De namen zijn pakkend, verwijzen terug naar beeldmateriaal De presentatie: de pakkende trendnaam de abstractieladder foto’s van de trend korte toelichting

Signaleren, analyseren en rubriceren Ga naar de wiki en open de modulewijzer Deeltijd Medmec05 Trend research Wiki: Startpagina.cmd.hro.nl Kies onder opleidingsprogramma: Vakgroep media en creativiteit Scroll naar jaar 2 Deeltijd Lees opdracht 1 en 2

Vragen?

Huiswerk Bestudeer de modulewijzer Maak opdracht 1 en 2

EINDE