Heatmap
Heatmap Grafische representatie waar individuele waarden als kleuren worden weergegeven Web heat maps worden gebruikt om te tonen welke delen van een pagina ‘gescand’ worden met de ogen van de surfer Worden samen gebruikt met ‘web analytics’ en ‘session replay tools’
Session replay Met ‘session replay’ bootst men het gedrag van de surfer nog verder na met inbegrip van muisbewegingen kliks invullen formulieren Wordt gebruikt bij de studie van de gebruiksvriendelijkheid van een website (usability) http://www.clicktale.com/product/visitor_recordings + video
Wat kan je meten Heatmap Klik - geeft een overzicht waar surfers op klikken Muisbeweging – verband met oogbeweging, goed voor usability (http://www.clicktale.com/product/mouse_move) + video
Wat kan je meten Scrollmap Toont hoe ver surfers naar beneden scrollen Toont wanneer ze de pagina verlaten
Wat kan je meten Conversion Funnels Visualiseert via welk pad surfers ‘conversion’ doen (jou doel bereiken) Toont op welk moment ze het conversion-proces verlaten
Tools Crazyegg (www.crazyegg.com + video) Heatmap Scrollmap Overlay Confetti Betalend (30 dagen free trial, wel creditcard nodig)
Tools Clikcktale (http://www.clicktale.com/ + video) Mouse Tracking Suite Visitor Recordings Move Heatmap Click Heatmap Real time Monitor Link Analytics Attention Scroll Reach Conversion funnels
Hoe? Tracking Code Op de website van de tool kan je een Tracking code verkrijgen Die moet je in de HTML van je website plaatsen
Andere opties Gebruikerstest AB-testing (2 varianten) http://www.agconsult.be/nl/usability/users.asp AB-testing (2 varianten) http://usability-blog.be/website-conversie-ab-testing/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=website-conversie-ab-testing