Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tienerclub | 4 januari AJV Zaalvoetbaltoernooi | 11 januari Plantersweekend | 24 januari Landelijke evenementen januari.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Sponsorpakketten PAKKET A Centraal €15.000,-  Eilandstand 4 zijden open standnummers A5, A6, A8, A14, A16, A17  Pakket idem aan pakket A Sponsorpakketten.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Programma – Voorstellen & verwachtingen
Vasten 2014Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
1 DE WEG NAAR DE PODIUMKUNSTEN Sociologische studie over de motivatie van Brusselse toeschouwers Maison du Spectacle – la Bellone.
Bouwbeurs Wat is NBD-online? •NBD-online, de meest volledige en actuele kennisbank met product-, leveranciersgegevens en vakinformatie.
Educatief videomateriaal in het voortgezet onderwijs
Geestelijke Gezondheid in Vlaanderen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
H 15: Samengestelde interest
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
SAUNAVOORDEELPAS Jamal Atide
Welkom bij de World Vision Quiz.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
• Beste gemeenteleden, • Op de komende pagina’s ziet u de oproepen: vraag en aanbod, van de hartenmap. • Ziet u een vraag of aanbod waar u iets mee kunt?
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Decanaat bovenbouw klas 4 Belangrijk jaar: Examenjaar Kiezen van een vervolgopleiding.
ODENSEHUIS … Ontmoetingscentrum voor mensen met beginnende dementie en hun familie en vrienden Het aantal mensen met dementie dat thuis woont groeit gestaag.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Energienotaloze woningen in Maurik
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Hoeveel weet jij over de voetbalclub
Veiling 3 juni 2012 Veilingmeester dhr. F. Baerveldt Opbrengst t.b.v. inventaris nieuwe clubhuis en terras.
Kulturhus De Bijenkorf Borne
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Woensdag 26 maart Welkom – Kleine terugblik – Wat gaan we doen in 2014 – Toelichting startijden 2014 – Nieuwe banen – Verandering in de Wedstrijdreglementen.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Rekenregels van machten
Lineaire functies Lineaire functie
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Kilometer per uur.
Technische universiteit eindhoven 1 1 OO2-project: Beeldbewerking G. de Haan EH9.27.
WELKOM Matthijs van Hest Student Hogeschool van Amsterdam (HvA) Technische Informatica (TI) jaar
Enquête.
Vasten 2013Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Wandelen voor Water -Resultaten Wat gaan we doen in 2014.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
Algemene Ondernemersvaardigheden
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
STATISTISCH RAPPORT Laatste ontwikkelingen – Juli 2014.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Vraagstuk: korting ( type 1)
Zo zit dat met uw pensioen!
Zo zit dat met uw pensioen!
1.2 Binnenkomst Nakijken herhaling 1.1 Uitleg 1.2 Lezen 1.2
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
ZijActief Koningslust
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Transcript van de presentatie:

Jan van Goch

Waarom loyalty?

Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk doch niet het belangrijkste • Sparen en zelf beslissen wat ermee te doen • Vrijheid, blijheid • Geen verplichting, ook anoniem deelnemen

Enkele cijfers… • 2012 Q4: 60% heeft een smartphone • 2013 Q1: 61% heeft een smartphone • 2013 Q2: 64% heeft een smartphone • 2013 Q3: 72% heeft een smartphone • 2013 Q4: 75% heeft een smartphone • 2014 Q1: 76% heeft een smartphone

Marktaandelen

Bereik… • Facebook gebruikers in NL • Laatste Q bezoeken • Gemiddeld 280 minuten per maand op Facebook • Fans x engagement = bereik …% • Iemand post gemiddeld 39 berichten per maand Iemand heeft gemiddeld • Een gemiddelde post leeft ongeveer 3 uur • Gemiddeld is 15% likes, 7% comments, 3% shares • Foto’s leveren meeste engagement op met 77%, video 21%, tekst 2% • Vragen om likes of shares levert 2x zoveel meer interactie op • Gemiddelde reactietijd in Nederland is 24,3 uur • Reactietijd heeft geen invloed op de interactie

Bereik van 1 post… • Fans x engagement = bereik • Iemand heeft gemiddeld 400 Friends • Stel van 10 PoolCard bezoekers, post er 1 op Facebook • Resultaat: 400 potentiele fans • Gemiddeld is 15% likes, 7% comments, 3% shares • Direct resultaat: 60 likes • Direct resultaat : 28 comments • Direct resultaat : 12 shares • Max potentiele fans: 100 x 400 = • Af vrienden van vrienden = - 25% • Bereik van 1 post: contacts

PoolCard